Mennyire valós a Red Bull reménye arra, hogy megnyerje a Szingapúri Nagydíja? Ez a kérdés foglalkoztatja leginkább az F1 iránt érdeklődőket a pénteki szabadedzések után. A második tréningen ugyanis Danyiil Kvjat volt a leggyorsabb, Daniel Ricciardo pedig a harmadik, miközben a Mercedesek csak a negyedik és a hetedik pozíciót csípték meg a leggyorsabb köreik alapján.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg az élen, az amerikai újonc összetörte az autóját |
2. szabadedzés: Orosz az élen, nincs Mercedes az első háromban |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Szmog, bringás Button, pacsizó Alonso – képgaléria |
Hamilton beállíthatja Senna rekordját |
Váltás a Marussiánál, Rossi indul Szingapúrban |
Szmog miatt veszélyben a Szingapúri Nagydíj |
Ezért neveztek el kanyart Mexikóban Mansellről |
Mondhatnánk, hogy Lewis Hamilton csúnyán elrontotta az első mért körét a célegyenes végi kanyarban, de Kvjatnak is le kellett lassítania papíron legjobb kísérlete után, miután Romain Grosjean feltartotta. Mindketten mentek még egy gyors kört, és az orosz több mint három tizeddel gyorsabb volt, mint az angol, Nico Rosbergről nem is beszélve.
Később, a teli tankos menetek során is nagyon kiegyensúlyozott és erős tempót diktált a Red Bull párosa, amely a Mercedesnél és a Ferrarinál is erősebbnek tűnt hosszú távon.
Már csupán az a kérdés, mennyire voltak megtankolva az autók? Ha azt nézzük, hogy a Mercedes minden pályán bivalyerős, és csak a Hungaroringen nem tudott nyerni a V6-os motorok bevezetése óta, jogos a gyanú, hogy altat a német csapat, és szombaton, valamint vasárnap sokkal erősebb lesz, mint amit pénteken sejtetett.
A Ferrari hozza a formáját, ott van az élmezőnyben, Kimi Räikkönen be is fért a két Red Bull közé, Sebastian Vettel pedig alig maradt el Hamilton legjobbjától.
Az első nyolc 817 ezreden belül volt egymáshoz képest, amiben az a pláne, hogy Fernando Alonso lett a 8. a McLaren-Hondával – azaz a nyolcas élmezőnyben mind a négy motorgyártó képviseltette magát.
A Manor Marussia megint leszerepelt, ezúttal nem az újonc Alexander Rossi, hanem Will Stevens kicsúszása után állt az edzés piros zászló miatt.
Folytatás szombaton magyar idő szerint 12 órakor a 3,. szabadedzéssel.
1. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:46.142 | átlag: 171.788 km/ó | 34 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.181 | 0.039 mp h. | 34 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:46.256 | 0.114 | 29 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:46.479 | 0.337 | 33 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:46.487 | 0.345 | 35 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:46.659 | 0.517 | 30 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:46.781 | 0.639 | 34 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:46.959 | 0.817 | 26 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:47.294 | 1.152 | 35 |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:47.427 | 1.285 | 32 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:47.684 | 1.542 | 28 |
12. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:47.755 | 1.613 | 26 |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:47.795 | 1.653 | 33 |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:47.888 | 1.746 | 28 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:48.012 | 1.870 | 23 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:48.096 | 1.954 | 32 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:48.118 | 1.976 | 28 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:50.094 | 3.952 | 30 |
19. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:56.739 | 10.597 | 9 |
20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:59.932 | 13.790 | 3 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
17.00 Vége az edzésnek.
16.59 A Red Bull egy körön és hosszabb távon is biztatóbb teljesítményt nyújt, mint a Mercedes és a Ferrari. Vajon mennyi üzemanyag van az autókban?
16.58 Bosszantó hiba Pérez Force Indiájában, a mexikói nem tudja kikapcsolni a rajt üzemmódot.
16.56 Hamilton a 17., szuperlágy gumijain megtett köre 1:52.7 volt, Ricciardo 13. szuperlágyas köre 1:51.5.
16.54 Button szerint teljesen elfogytak a gumik a McLarenen. Nagyon lehangolt a brit.
16.51 Rosberg lesodródott az útról, de aztán folytatta.
16.47 Ricciardót megnyugtatták, hogy a gumijai továbbra is kiváló állapotban vannak.
16.46 Kvjat az előtte haladó Maldonadóról: „Annyira lassú! Ráadásul az összes kanyart elrontja.” Az orosz be is hajtott a bokszba, hogy annak a végén rajtgyakorlatot hajtson végre.
16.44 Rossi egyből szuperlágy gumikon megy, hét másodperccel lassabb, mint az előtte álló Maldonado. Csak az edzés elején kicsúszó Stevens nincs a pályán.
16.41 „A sebesség jó, a gumik állapota nagyon jó” – üzente a mérnöke Ricciardónak a rádión.
16.40 Rossi a pályán – az első edzés óta először.
16.38 Mivel az első szabadedzés még világosban volt, és az időmérő, valamint a verseny is éjszaka lesz, az első és a harmadik tréningen nem sok értékes adatot lehet nyerni a gumikról. Éppen emiatt ezen az edzésen különösen sokat váltogatják a csapatok a lágy és a szuperlágy gumikat az autókon.
16.35 A Pirelli és az FIA megegyezett arról, hogy ha a verseny előtt, a rajtrácson a keréknyomások mérésekor rossz értéket találnak valamelyik autón, még ott lehessen módosítani rajta. Így büntetés helyett megelőzik az esetleges veszélyt, ami a helytelen keréknyomásból adódik.
16.33 Az első nyolc egy másodpercen belül van, s ami a semleges szurkolók számára külön öröm, mind a négy motorgyártó képviselteti magát ebben a csoportban.
16.28 A szabadedzés előtt kiderült, hogy az F1 szabályalkotói megegyeztek, 2017-ben tilos lesz a szélcsatorna használata, illetve korlátozzák, mennyiért árulhatják a motorgyártók az erőforrásaikat a többi csapatnak. A terv szerint az új motorokat 12, az egyéveseket 8 millió euróért fogják árulni.
16.24 Elkezdődtek a teli tankos menetek, a versenyzők többsége rajtgyakorlatokat is végez a bokszutca végén. Sainz még gyors körön van, másoktól már nemigen várható gyors kör.
16.20 Pérez feljött a 6. helyre Rosberg elé, a német már csak a hetedik. Rossi továbbra sem hagyta el a depót.
16.16 Kvjat a második mért körében 1:46.510-zel az élre ugrott. Hamilton a 4., Rosberg a 6.
16.15 Alonso 1:46.9-cel nyolc tizedre van csak Räikkönentől, ezzel hetedik.
16.14 Vettel Ricciardót is feltartotta, az ausztrál ennek ellenére bejött a második helyre, 75 ezreddel Räikkönen mögé.
16.13 Vettel is jelezte rádión, hogy miután visszalassított, Massa utolérte, és arra kérte a mérnökét, hogy figyelmeztesse, ha jön valaki, mert beláthatatlan a pálya a sok fal között.
16.11 Kvjat mért körét Grosjean tette tönkre, az egyik beláthatatlan kanyarban az orosz majdnem nekiment a túlságosan lassan haladó franciának.
16.10 Hamilton újabb próbát tett, a második helyre jött be, három tizeddel Räikkönen mögé.
16.09 Rosberg szuperlágy gumis mért körében nem volt súlyosabb hiba, de a német így is hat tizeddel kikapott Räikkönentől.
16.08 Hamilton a szuperlágy gumis mért körében az első kanyarkombinációban lefutott az útról, és csak sok időveszteséggel, az FIA által kijelölt menekülőúton jöhetett vissza a pályára. Nasr az első edzésen nem így tett, büntetésre is számíthat.
16.05 Vettel három tizeddel kikapott Räikkönentől, Hülkenberg 1.1 másodpercet kapott a finntől.
16.03 Többen is kijöttek a szuperlágy gumikon, köztük Vettel.
16.02 Räikkönen a pálya összes szektorában rekord részidőt ment, 1:46.181 perces kört futott.
16.00 Stevens kicsúszását követően mindkét autó szerelőgárdája Rossi autóját szereli a Manor Marussia garázsában. Így talán hamarabb kész lesznek.
15.59 Räikkönen az egyetlen pilóta a pályán, szuperlágy gumikat használ.
15.57 Hamilton az élre kormányozta a Mercedest. A 26 ezreddel előzte meg Räikkönent. Mögötte Räikkönen, Kvjat, Ricciardo, Rosberg, Verstappen, Hülkenberg, Alonso, Vettel, Button, Grosjean, Bottas, Pérez, Sainz, Massa, Ericsson, Nasr, Maldonado, Stevens a sorrend. Rossinak még nincs mért köre.
15.56 Alonso már a 8. helyen, egy másodpercre van az éllovas Räikkönentől.
15.54 Hamilton bejött 1:48 alá, de ezzel is csak a negyedik, Kvjat ugyanis megelőzte.
15.52 Sainz a bal hátsó kerekével a falnak ütközött, defektet is kapott miatta az autó.
15.50 Alonso feljött a kilencedik helyre. A két Mercedes újabb gyors köre ellenére maradt a 3. és a 4. helyen.
15.48 Räikkönen, Ricciardo, Rosberg, Kvyat, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Verstappen, Pérez az első tíz sorrendje.
15.46 Räikkönen 1:47.659-cel a hétvége eddigi legjobbját futotta.
15.45 Ricciardo 1:48.103-mal az élen, mögötte Rosberg és Hamilton.
15.42 A Pirelli kiemelte, ezen a versenyhétvégén azért furcsa a második szabadedzés, mert a többivel ellentétben nem emelkedik, hanem csökken az aszfalt hőmérséklete
15.41 Újraindult az edzés, Ricciardo az első a pályán.
15.40 Négy pilótának van mért köre, Kvjat, Nasr, Vettel, Stevens a sorrend.
15.38 A 11-es kanyarban csúszott ki a brit pilóta, az autónak nincs nagy baja, de nem indult el, ezért el kell onnan szállítani.
15.37 Az első edzés Rossi kicsúszásával és piros zászlóval ért véget, a második a másik Manor Marussia balesetével kezdődött. Stevens csapódott a gumifalnak. Piros zászló.
15.35 A pályán kisebb módosítást hajtottak végre a 10-es és a 13-as kanyar között, a 12-es és a 13-as között egy hídon megy át a pálya, de a tavalyi jobb oldal helyett most a bal oldalt használja a mezőny. Érdekes, hogy a pálya hossza nem változott, de a köridők jobbak lettek ettől.
15.34 Kvjat 1:49.307 perces körrel kezdett. A mezőny fele a pályán van.
15.32 A Manor Marussiánál Rossi autójában váltót cseréltek az első edzésen történt kicsúszása után, az amerikainak emiatt várnia kell még, mielőtt a pályára hajthat.
15.30 Helyi idő szerint 21.30 van, elkezdődött az edzés. Kvjat és Stevens máris a pályán.
15.29 Hamilton egy perccel az edzés kezdete előtt Pharrell Williamsszel beszélget, a szenész-producernek tetszik a tűzálló kezeslábas.
15.28 Az első edzésen szokás szerint a Mercedesé lett az első két hely, de a harmadik helyen Hamiltonhoz közel zárt Daniel Ricciardo a Red Bull-Renault-val.
15.26 Ami pedig az F1-et illeti, Angliában a Lotus ügyvédjei elérték, hogy ne indítsanak csődeljárást az istálló ellen. A döntés átmeneti, egy hétig érvényes. Már több szempontból is szorítja az idő a csapatot, amelynek nagy részét felvásárolná a Renault, amely gyári csapattá alakítaná (vissza).
15.24 És ha már érdekességeknél járunk, a BBC döbbent rá, hogy Szingapúrban 1993-ban, azaz 22 évvel ezelőtt betiltották a rágógumi fogyasztását.
15.22 Már rég lement a nap, de még mindig 28 fokos a levegő Szingapúrban. Az aszfalt hőmérséklete 32 fok. A Williams-istálló szokásos színes futamelőzetesében arról írt, hogy Szingapúrban 1934-ben mérték a leghidegebbet, a hivatalos hidegrekord 19.4 fok!
15.20 Köszöntjük olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj 2. szabadedzését élőben végigkövető cikkünkben!