NOVEMBER 12., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.050 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:07.934 | ||||
NOVEMBER 13., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:11.238 | ||||
Sprintkvalifikáció: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Sainz | ||||
NOVEMBER 14., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Lewis Hamilton brazíliai versenyhétvégéje igazi hullámasút volt: már az első edzésen biztossá vált, hogy 5 helyes rajtbüntetést kap motorelemcseréért, aztán magabiztos fölénnyel szerezte meg az elsőséget a pénteki sprintkvalifikációra, sokáig viszont nem örülhetett, hiszen hátsó szárnya fennakadt az egyik technikai ellenőrzésen, aminek következtében utólag kizárták az időmérőről, így a mezőny végéről volt kénytelen nekivágni a szombati 24 körös versenynek.
A brit végül egészen az ötödik helyig verekedte előre magát, a hátrasorolása miatt azonban csak a 10. pozícióból vághatott neki a 71 körös futamnak. A címvédő a rajtnál négy helyet javított, és az ötödik körben már harmadikként haladt, miután a csapattárs, Valtteri Bottas elengedte maga mellett.
Hamilton ezt követően hamar felzárkózott Sergio Pérezre, s rövidesen át is vette a második pozíciót, amit követően Max Verstappen mögött kezdte lopni a távolságot. A brit egy korai kerékcserével először megfelezte, majd a következő etapban egy későbbivel megduplázta a hátrányát a fő rivális mögött, de nem adta fel, s újra visszakapaszkodott, hogy aztán a 48. körben támadást is indítson.
A Red Bull-os azonban lecsúszott az ívről, s kivezette Hamiltont a bukótérbe, majd néhány körrel később többször is irányt váltott az egyenesben az őt támadó Mercedes előtt. Előbbi esetet csak jegyezték a sportfelügyelők, utóbbiért azonban már fekete-fehér zászlót lengettek a vb-éllovasnak.
Hamilton az 59. körben aztán újabb offenzívát indított, s ezúttal sikerült átvennie a vezetést, amit követően már nem engedte ki a kezei közül az első helyet, s magabiztos győzelmet aratva 14 pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettben három nagydíjjal a vége előtt.
A pályafutása 101. futamgyőzelmét arató brit természetesen nagyon elégedetten nyilatkozott a leintést követően, s alig akarta elhinni, hogy ilyen szinten sikerült csökkentenie a lemaradását. „Micsoda verseny volt! A csapat csodálatos munkát végzett, és Valtteri is nagyszerűen teljesített, hogy a lehető legtöbb pontot tudjuk bezsebelni. Olyan keményen nyomtam, amennyire csak tudtam, de először az utolsó helyről kellett visszaküzdenem magam, majd ott volt az öthelyes rajtbüntetésem is… Ez volt az eddigi legkeményebb hétvégém."
A címvédőnek a leintést követően jelenése volt a sportfelügyelőknél, mert a tiszteletkörben kioldotta a biztonsági övét. Hamiltont végül 25 ezer eurós pénzbírsággal sújtották, amiből 20 ezret felfüggesztettek a 2022-es idényre. A briten kívül még Cunoda Jukit büntették, a japán a versenyen kapott 10 másodperces időbüntetésén túl két büntető pontot is kapott a Lance Stroll-lal történt incidens miatt. |
„Édesapám viszont emlékeztetett a 2004-es Formula–3-as bahreini hétvégére, amikor az utolsó helyről indultam, az első versenyen tizedikként zártam, majd utána nyertem. Szóval ezt a győzelmet neki szeretném ajánlani."
„A hétvége előtt nem gondoltam volna, hogy sikerül ilyen szinten csökkentenem a lemaradásomat a vb-összetettben. Minden ellenünk volt, de megmutattuk, hogy sosem szabad feladni, bármi is áll előttünk. Csak tovább kell nyomnod, tovább kell küzdened, én is ezzel a mentalitással álltam hozzá ehhez a hétvégéhez. Olyan sok idő telt már el a legutóbbi sikerem óta, hogy kicsit olyan érzés, mintha először nyertem volna."
Hamiltont ezt követően megkérdezték arról az esetről is, amikor Verstappen kiszorította őt a pályáról. A brit nem lepődött meg a sportfelügyelők döntésén. „Amikor jegyezték az esetet, tudtam, hogy ez lesz a vége, attól függetlenül, hogy jó vagy rossz volt a döntés. De nem engedtem, hogy ez bármilyen hatással legyen rám, csak nyomtam tovább. Nem fogok ebbe jobban belemenni, még vissza kell néznem az esetet. Ez egy versenybaleset volt. És nem is igazán számít, a lényeg, hogy sikerült elérnem azt az eredményt, amire szükségem volt."
Verstappen favoritként érkezett a hétvégére, s riválisa szombati kizárása után úgy tűnt, könnyen egy futamgyőzelemnyire is növelheti az előnyét az egyéni vb-összetettben, ami azt jelentette volna, hogy Hamilton kezei közül kicsúszott volna a sorsa, hiszen onnantól fogva hiába maximalizálta volna a pontjait a fennmaradó három versenyen, a holland második helyekkel is behúzhatta volna a bajnoki címet.
A Red Bull-os előnye azonban végül nem nőtt, hanem 14 pontra csökkent Brazíliában, ráadásul a Mercedes fölénye némileg riasztóan is hathatott rá. A holland ugyanakkor úgy érzi, továbbra is szép előnnyel vezet, és magabiztosan várja a folytatást.
„Mindent megpróbáltunk ma. Jó csata volt, de hiányzott egy kis tempó. Mindent beleadtunk, és azért élveztem is a versenyt. Még mindig szép előnnyel vezetünk, ez kissé kármentős hétvége volt a számunkra, de magabiztos vagyok azt illetően, hogy a következő hétvégéken visszavágunk."
„Nem vagyok túl csalódott, mert úgy érzem, egészen reális volt a mai eredmény. Legalább szórakoztunk egy kicsit a csata során. A négyes kanyarba menet mind a ketten nagyon későn fékeztünk, de úgy gondolom, elég sportszerűek voltunk egymással."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32:22.851 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 10.496 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 13.576 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 39.940 mp h. | |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 49.517 mp h. | |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51.820 mp h. | |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 49 | áramellátás | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 47 | feladta |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 15 | 18 | 4 | 332.5 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 13 | 17 | 5 | 318.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 10 | 13 | 4 | 203 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 15 | - | 178 |
5. | Lando Norris | - | 4 | 17 | 1 | 151 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 15 | - | 148 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 16 | - | 139.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 12 | - | 105 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 13 | 1 | 92 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 13 | - | 62 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 11 | 1 | 50 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 6 | 1 | 42 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 26 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 20 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 521.5 |
2. | Red Bull-Honda | 510.5 |
3. | Ferrari | 287.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 256 |
5. | Alpine-Renault | 112 |
6. | AlphaTauri-Honda | 112 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 68 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 11 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |