A csapatvezetők többsége csak annyit árult el, hogy három változat maradt a pakliban, ezek közül csütörtökön választják ki, melyiket alkalmazzák Kínában.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, melyik ötletet támogatja leginkább Todt és Ecclestone: a három szakaszban mindenkinek két mért kört kell mennie, és ezek időeredményének átlaga (vagy összege) rangsorolja őket.
„Kicsit jobban hasonlít a tavalyi rendszerre, de mozgalmasabbak lesznek a szakaszok” – fogalmazott Horner.
Korábban 2005-ben alkalmaztak olyat, hogy két kör összideje rangsorolt (akkor egyesével mentek a pályára az autók), de hat verseny után, a szezon közben megváltoztatták a rendszert. Ráadásul ez a szisztéma elsősorban a mozgalmasabb időmérőre törekszik, nem pedig arra, amiért a megbuktatott rendszert kitalálták: a kiszámíthatatlanabb rajtrácsra. Ha két kör átlaga számít, inkább érvényesül a papírforma, mert amíg eddig elég volt egy bravúros gyors kör valakinek a meglepetéshez, most kettőt is kellene mennie belőle.
Ezek után egyesekben az a kérdés is felvetődött, hogy ezzel az egész időmérős cirkusszal Ecclestone csak le akarja vinni az F1-es részvények árát, hogy olcsón visszavásárolja a CVC-től, és néhány év múlva, amikor rendbe rakják a sportágat, megint jó drágán eladja…