A csapatok közül utolsó előttiként a Mercedes tartott autóbemutatót, a Toto Wolff által vezetett alakulat az elmúlt évekhez hasonlóan Silverstone-ban rántotta le a leplet az új versenygépéről. A W14-es kódnevet viselő konstrukció az istálló elmondása szerint elsősorban tömegspórolás érdekében újra fekete fényezést öltött magára, és több elemében is megváltozott az elődjéhez képest. Noha az oldaldobozok némileg szélesebbek lettek, az alakulat kitartott a tavalyi koncepció mellett.
A német gárda váratlanul nagy hátrányban vágott neki a radikális szabályváltozásokat hozó új érának, és a sorozatban megnyert nyolc konstruktőri cím után többször a középmezőnyben találta magát.
A csapatok közül az extrém oldaldobozokat használó „Ezüstnyilak” küszködtek leginkább a delfinezés és pattogás jelenségétől, ráadásul az autó teljesítménye is zavarba ejtő mértékben függött a külső tényezőktől, ami eléggé megnehezítette a csapat dolgát abban, hogy megtalálja a helyes utat a fejlesztések terén.
A szinte az egész évet végigtesztelő Mercedes a Brazíliában mutatott teljesítményébe kapaszkodhatott a télen, hiszen az idény végén bevetetett új elemek határozott előrelépést jelentettek.
Az idényt a harmadik helyen záró németek változatlan pilótapárossal, a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnal, valamint a csapattal a második évére készülő George Russell-lel vágnak neki a rekordhosszú idénynek abban a reményben, hogy visszatérnek az élmezőnybe, és visszavágnak a tavalyi kudarc után.
Míg a csapatvezetés élén, illetve a pilótafelállásban nem történt változás, a teszt- és tartalék versenyző szerepkörét új ember tölti be. A pozíciót ugyanis a Haastól az előző idény végén távozó Mick Schumacher veszi át, aki a megállapodás értelmében a McLaren rendelkezésére is áll, ha szükséges.
Hamilton és Russell ma bejárathatja az új autót, hiszen filmforgatási nap keretein belül 100 kilométert tehet meg a W14-essel.
Az autóbemutatók sorát az Alpine zárja, az enstone-i alakulat február 16-án mutatja meg az új versenygépét.
csapat | név (nemzetiség) | rajtszám | motor | bemutató |
RED BULL | Max VERSTAPPEN (holland) | 1 | Honda RBPT | Az „új” külső leleplezése és nagy bejelentés a Red Bull bemutatóján |
Sergio PÉREZ (mexikói) | 11 | |||
MERCEDES | Lewis HAMILTON (brit) | 44 | Mercedes | február 15. |
George RUSSELL (brit) | 63 | |||
FERRARI | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | 55 | Ferrari | A cél a bajnoki cím – megérkezett az új Ferrari, az SF-23-as |
Charles LECLERC (monacói) | 16 | |||
ASTON MARTIN | Fernando ALONSO (spanyol) | 14 | Mercedes | Ezzel az autóval indul Alonso a huszadik idényében |
Lance STROLL (kanadai) | 18 | |||
WILLIAMS | Alexander ALBON (thaiföldi) | 23 | Mercedes | Új szponzor, megújult külső – így fog kinézni a 2023-as Williams |
Logan SARGEANT (amerikai) | 2 | |||
ALPINE | Pierre GASLY (francia) | 10 | Renault | február 16. |
Esteban OCON (francia) | 31 | |||
ALPHATAURI | CUNODA Juki (japán) | 22 | Honda RBPT | Az AlphaTauri is felfedte, hogyan néz ki a 2023-as autója |
Nyck DE VRIES (holland) | 21 | |||
HAAS | Kevin MAGNUSSEN (dán) | 20 | Ferrari | Elsőként a Haas mutatta meg, hogyan néz ki a 2023-as autója |
Nico HÜLKENBERG (német) | 27 | |||
MCLAREN | Lando NORRIS (brit) | 4 | Mercedes | Megérkezett az új McLaren, az MCL60-as |
Oscar PIASTRI (ausztrál) | 81 | |||
ALFA ROMEO | Valtteri BOTTAS (finn) | 77 | Ferrari | Íme, a C43-as, az Alfa Romeo új autója |