Max Verstappen volt a leggyorsabb az idénynyitó Bahreini Nagydíjon, és még úgy is esélye volt a rendre a korábbi kerékcseréivel az élre álló Lewis Hamiltont támadni a verseny végén, hogy több probléma is volt a Red Bulljával. A holland még egy előzést is bemutatott a győzelemért, azonban vitatott módon vissza kellett adnia a pozíciót, miután a manőver közben elhagyta a pályát. A versenyző csalódott volt a második hely miatt, ugyanakkor a tény, hogy az ő rendelkezésére állt a legjobb csomag, magabiztossággal tölti el, és bízik benne, hogy a soron következő Emilia Romagna Nagydíjon már nem szalasztja el a lehetőséget.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
„A bahreini verseny nagyszerű kezdete volt az idénynek. Pozitív hétvége volt a teljesítmény szempontjából, de semmi sem garantált Imola előtt. Jó rajtot vettünk, remélhetőleg tartani is tudjuk a formánkat, de nem lesz könnyű, és tökéletes munkát kell végeznünk ahhoz, hogy legyőzzük a legfőbb riválisunkat. Mindig vannak dolgok, amiket jobban is csinálhattunk volna, de ezt mindig könnyű megmondani egy versenyhétvége után. Csapatként mindig fejlődni szeretnénk, és ezen folyamatosan dolgozunk is, mindig szeretnénk előre gondolkodni. Még ha nyertünk is volna Bahreinben, akkor is lettek volna olyan területek, melyeken jobbak is lehettünk volna, főleg, hogy egy hétszeres világbajnok csapat ellen harcolunk. Szóval így teszünk Imolában is. Készen állok a csatára, hosszú évünk lesz" – kezdte a Red Bull imolai előzetesében, majd kitért arra is, mi a különbség az RB16 és az RB16B között.
„Nem gondolom, hogy össze lehet hasonlítani a két autót, mert rengeteg különböző tényező van, ilyenek például a gumik, valamint az aerodinamikai szabályváltozások. Egy azonban biztos, a mostani kocsi egyelőre sokkal jobban kezelhető. Persze még csak egyetlen versenyen vagyunk túl, és valamennyi futamon meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, de mindenki élvezi a Formula–1 ilyen kihívásait" – tette hozzá.
ÉV | HELYSZÍN | HELYEZÉS |
2015 | Monza | 12. |
2016 | Monza | 7. |
2017 | Monza | 10. |
2018 | Monza | 5. |
2019 | Monza | 8. |
2020 | Monza | kiesett |
2020 | Mugello | kiesett |
2020 | Imola | kiesett |
A Red Bull tavaly kifejezetten erős volt Imolában, azonban Verstappen vasárnapja nem alakult túl jól, miután először beragadt a sérült padlólemezzel futó Valtteri Bottas mögé, majd a verseny kései szakaszában defektet kapott, ami a futama végét jelentette.
A hollandnak ráadásul egyelőre Olaszországban sem volt túl sok sikerélménye, hiszen az eddigi legjobb helyezését 2018-ban Monzában érte el, amikor ötödik lett – a versenyző most ezen változtatna.
„Nagyon nyugodtan készülök a soron következő versenyhétvégére, és már alig várom, hogy visszatérjünk Imolába. Tavaly jó versenyzünk volt egészen addig, amíg nem adódott gondunk a gumikkal. De még túlságosan az idény elején járunk ahhoz, hogy tudjuk, hogyan fogunk teljesíteni. Várnunk kell, aztán a pályán meglátjuk, mi a helyzet. Motivált vagyok, hogy minden egyes versenyen megpróbáljak győzni. Szóval meglátjuk, hogy tudunk-e egy pozícióval előrébb végezni" – jelentette ki.
Verstappennek a pályafutása során először lehet esélye harcba szállni a bajnoki címért, azonban nem érzi, hogy ez a rá nehezedő nyomás gondot okozna a számára. A holland az Autosportnak adott nyilatkozatában kifejtette, a tény, hogy vb-címre esélyes autó áll a rendelkezésére, összességében könnyít a helyzetén.
„Ha olyan pozícióba kerülsz, hogy bajnoki címre esélyes autód van, minden könnyebbé válik. Nyilván van rajtad nyomás, de összességében sokkal egyszerűbb a helyzet, mint amikor épphogy lemaradsz, hiszen akkor sokkal több kockázatot kell vállalnod azért, hogy elérj egy-egy jó eredményt. Egy kicsit több rizikót kell vállalnod az első körben, vagy a futam bizonyos pontjain, és így nagyobb eséllyel követsz el hibákat is. Szóval előre tekintek, és bízom benne, hogy végig olyan autóm lesz, amellyel harcban lehetek a vébécímért, mert úgy érzem, akkor még jobb is lehetek, hiszen minden sokkal egyszerűbbé válik."