F1: Vettelt majdnem kizárták Azerbajdzsánban – sajtóhír

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.06.25. 20:56
null
Sebastian Vettel nem volt messze a kizárástól (Fotó: AFP)
Az Azeri Nagydíj sportfelügyelő testülete Sebastian Vettel kizárását fontolgatta, és nem sokon múlt, hogy kizárja a Ferrari pilótáját, aki szándékosan nekiment Lewis Hamilton Mercedesének a biztonsági autós időszak végén – tudta meg a német Auto Motor und Sport.

A szaklap szerint a Paul Gutjahr, Enzo Spano, Anar Shukurov, Danny Sullivan összetételű sportfelügyelő testület a fél órán át tartó tanácskozása során heves vitát folytatott arról, hogy ki kellene zárni Vettelt a versenytől, vagy megússza-e a német a második legsúlyosabb ítélettel, a tíz másodperces stop-and-go büntetéssel.

1. AZERI NAGYDÍJ
JÚNIUS 23., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:44.410
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:43.362
JÚNIUS 24., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:42.742
pole: Hamilton 1:40.593, 2. Bottas 1:41.027
JÚNIUS 25., VASÁRNAP
futam: 1. Ricciardo, 2. Bottas, 3. Stroll
„Őt is büntetni kellett volna" • „Szégyenbe hozta magát"
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 9., 14.00: Osztrák Nagydíj
Július 16., 14.00: Brit Nagydíj
Július 30., 14.00: Magyar Nagydíj

Az Auto Motor und Sport szerint az enyhébb ítéletben kulcsszerepe volt annak, hogy Vettel a rádión Hamiltont bírálta, mert szerinte az angol szándékosan lassított.

Ám a telemetriai adatokból kiderült, hogy Hamilton sebessége a 15-ös és a 16-os kanyar közötti egyenes szakaszon mindössze három kilométer per órával csökkent. Ez idő alatt a Mercedesen a gázpedált és a féket sem nyomta meg, ugyanúgy tett mindent, mint a másik két újrainduláskor.

Vettelnek inkább az tűnhetett szokatlannak, hogy a kanyarból kijövet nem gyorsított fel Hamilton – mondhatni, aki bizonyos helyeken nem gyorsít, az úgy tűnik, lassít. Persze az előző újraindulásból sejthette volna, hogy ugyanezt teszi Hamilton, de igyekezett a korábbinál közelebb lenni hozzá, mert nem akarta ismét kitenni magát Sergio Pérez támadásának.

A sportfelügyelők és Charlie Whiting versenyigazgató minden lehetséges kameraállásból megfigyelték az esetet, azzal is tisztában voltak, hogy Hamilton a fékpróbákat mindig befejezte a 15-ös kanyar (azaz a baleset helyszíne) előtt.

Az AMuS szerint Vettel a rádióüzenete mellett további két ok miatt úszta meg a kizárást. Az egyik, hogy az ütközés szándékos okozására nincs külön büntetési tétel kiírva a szabályzatban, a másik, hogy nem akartak belenyúlni a világbajnokság alakulásába.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik