Nem sok minden történt az Orosz Nagydíj pénteki edzésnapján, a csapatok tulajdonképpen kárba veszett napnak nyilvánították a mait, miután az első edzésen a korábban a pályára ömlött olaj, a másodikon pedig az eső miatt nem lehetett érdemi munkát végezni. Így a szombati és vasárnapi esélyekről sem esett szó, annál inkább a Red Bullról.
A nap híre ugyanis az volt, hogy a Ferrari jelezte, korábbi álláspontjával ellentétben nem szállít motort jövőre a Red Bull-istállónak, legfeljebb a Toro Rossót látja el. A Red Bull így kellemetlen helyzetbe került, hiszen a Renault-val történt szakítás után a Mercedes és a Ferrari is kikosarazta, a Honda pedig a McLaren vétója miatt szóba sem jöhet – nem mintha jelen állapotában előrelépés lenne a Renault-hoz képest.
OKTÓBER 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Maszatoltak az oroszok, Hülkenbergé a csonka edzés |
Itt a vége? A Ferrari sem ad motort a Red Bullnak – sajtóhír |
2. szabadedzés: Massa aludt egyet, majd mindenkit megelőzött az esőben |
OKTÓBER 10., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 11., VASÁRNAP |
13.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. |
ELŐZMÉNYEK |
Minden idők legtestesebb gridlányai Szocsiban – fotó |
A Mercedes partnerei nem kapnak a legújabb motorból |
Egy brit szakíró azt írta, most úgy járt a Red Bull, mint az, aki szakít a barátnőjével, mert két másik lányt kiszemelt, s miután mindkettőnél kudarcot vallott, most előkeresheti exe telefonszámát.
S lőn, a Red Bull tényleg leült a Renault vezetőivel, az autosport.com legalábbis úgy tudja, hogy a szakítás kimondása ellenére nyitva maradt a kapu a Red Bull előtt a Renault-motorokhoz.
Bernie Ecclestone Szocsiban azt mondta, minden rendben lesz a Red Bull csapataival, így jövőre a Haas autóival együtt 22 autóból áll majd a mezőny.
„Dietrich Mateschitz tudja, mit csinál. Nem szeretett ki az F1-ből, csak szeretne olyan helyzetbe kerülni, ami garantálja, hogy versenyképesek a csapatai. Minden rendben lesz" – mondta Ecclestone, aki pénteken szinte folyamatosan a Red Bull és a Toro Rosso megmentéséről tárgyalt, bár azt nem mondta el, melyik autógyár ad motort a Red Bullnak.
Daniel Ricciardo az egyike azoknak, akik állása veszélybe sodródott a Red Bull helyzete miatt.
„Versenyezni akarok jövőre is, ott akarok lenni a rajtrácson. Ám nem biztos, hogy elfogadnám, hogy legfeljebb a 16. helyre érhetek oda – mondta az ausztrál, aki korábban a Red Bulltól egyedüliként olykor kiállt a Renault mellett, és kimondta, a csapat is hibás a visszaesésben, nemcsak a francia gyártó. – Ha a Renault képes annyira fejleszteni a motorját, hogy jobb helyzetbe hoz minket, mint ahol idén vagyunk, akkor a legjobb opciónk, hogy vele maradunk, mások nem akarnak motort adni nekünk. Csak azért, hogy a futamaim száma emelkedjen, nem akarok maradni."
Már Danyiil Kvjat is szívesen maradna a Renault-val.
„Ha keményen dolgoznak, elérhetik a céljukat. Nem kell a múlton rágódni – mondta az orosz. – Nem folytam bele abba, hogy a csapat vezetői a Renault-val, a Ferrarival, a Mercedesszel vagy a Lamborghinivel tárgyalnak, nem tehetek mást, türelmesen várok. Én sem tudok többet, mint önök, csak azt, hogy Christian Horner és Helmut Marko mindent megtesz azért, hogy a csapatot a legkedvezőbb helyzetbe hozza."
Persze jó kérdés, hogy a Red Bull vezetőitől az elmúlt két évben kapott nyilvános szidalmazások után a Renault belemenne-e a hosszabbításba. Főleg, hogy marketingszempontból számára is kedvezőtlenné vált az együttműködés, ezért akar inkább gyári csapatot indítani.
1. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 2:00.458 | átlag: 174.772 km/ó | 6 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2:00.659 | 0.201 mp h. | 8 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 2:00.688 | 0.230 | 8 |
4. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 2:00.806 | 0.348 | 7 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 2:01.077 | 0.619 | 12 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 2:01.418 | 0.960 | 6 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 2:02.805 | 2.347 | 7 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 2:02.845 | 2.387 | 8 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 6 | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 3 | |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 3 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | idő nélkül | 3 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | 3 | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | idő nélkül | 1 |
1. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:44.355 | átlag: 201.742 km/ó | 11 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:44.407 | 0.052 mp h. | 15 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44.986 | 0.631 | 15 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:45.146 | 0.791 | 11 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:45.233 | 0.878 | 10 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:45.488 | 1.133 | 13 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.691 | 1.336 | 10 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:45.746 | 1.391 | 13 |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:46.203 | 1.848 | 13 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.215 | 1.860 | 16 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:46.231 | 1.876 | 12 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:46.333 | 1.978 | 12 |
13. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:46.747 | 2.392 | 13 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:47.443 | 3.088 | 16 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:48.006 | 3.651 | 9 |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:48.096 | 3.741 | 9 |
17. | Jolyon Palmer* | brit | Lotus-Mercedes | 1:49.094 | 4.739 | 9 |
18. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:52.994 | 8.639 | 12 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:54.272 | 9.917 | 12 |
20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:58.254 | 13.899 | 6 |
*tartalék pilóta, csak az első edzésen vett részt |