Wehrlein még a januári miami Race of Champions viadalon szenvedett balesetet, amely miatt az első kollektív teszten sem vett részt. Melbourne-ben az első edzésnap utánbejelentették, hogy a német nincs olyan edzettségi állapotban, hogy egy teljes versenytávnak nyugodt szívvel nekivágjon.
Wehrlein a baleset során elszenvedett hátsérülése miatt kevesebbet edzett, mint a többiek, pedig az idei nagyobb autók vezetéséhez nagy szükség van a megfelelő edzettségi állapotra, a tesztek után többen is azt mondták, hogy futamok dőlhetnek el azon, hogy valaki végig bírja hiba nélkül vezetni a vasárnapi futamokat, miközben mások a fáradtság miatt hibáznak.
Wehrlein a Kínai Nagydíjra megpróbál visszatérni, Ausztráliában még a Ferrari tartalékja ül a helyén a Sauberben.
Giovinazzi révén 2011 óta először szerepel olasz pilóta az F1-ben (Giovinazzi lesz a 84. olasz, aki rajthoz áll), Jarno Trulli hat évvel ezelőtt a Brazil Nagydíjon búcsúzott.
Ezzel minden idők leghosszabb olyan időszaka ér véget, amikor nem volt olasz pilóta az F1-ben. Az F1 első négy idényéből háromban olasz világbajnoki cím született (1950-ben Giuseppe Farina, 1952-ben és 1953-ban Alberto Ascari révén), de az olaszok azóta sem nyertek vb-t. A legutóbbi olasz győzelem a 2006-os Malajziai GP-n született Giancarlo Fisichella révén.
WEHRLEIN BALESETE MIAMIBAN