Amikor Lewis Hamilton a 2012-es szezon után a McLarentől a Mercedeshez szerződött, sokan úgy gondolták, hogy megromlott a viszonya Jenson Buttonnal, s ezt a két versenyző Twitter-bejegyzéseire alapozták. Ám valójában a két angol között mindig is jó maradt a viszony, s a Bahreini Nagydíj előtt Hamilton hízelgő nyilatkozatot tett a 250. futamára készülő volt csapattárásról.
„Hatalmas tisztelettel tudok csak Jensonról beszélni, csodálattal nézem, ahogy évről évre visszatér, és ugyanolyan motiváltan veti bele magát a munkába. A saját bőrömön érzem, hogy ahogy telik az idő, és idősebbé válunk, nehezebb megtartani a motivációt, nehezebb edzeni – mondta Hamilton. – Ő viszont évről évre nagyon elszánt és összeszedett, s az idén különösen tisztelendő ez, hiszen elveszítette az édesapját, aki minden versenyére elkísérte. Hatalmas sportoló, hatalmas egyéniség, csak remélni tudom, hogy én is képes leszek ilyen hosszú karrier felépítésére."
PÉNTEK |
13.00–14.30: 1. szabadedzés |
17.00–18.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Hamilton és Button 2010-től 2012-ig szerepelt együtt a McLarennél. A 2009-es világbajnok Button 250 nagydíjjal az ötödik az örökranglistán Rubens Barrichello (322), Michael Schumacher (306), Riccardo Patrese (256) és Jarno Trulli (252) mögött. A 200. versenyét a Magyar GP-n, hazánkban ünnepelte, s 2011-ben meg is nyerte a futamot.
„Őrület, olyan, mintha tegnap lett volna a 200. versenyem, s már itt is van a 250. Az is hihetetlen, hogy már tizedszer versenyzünk Bahreinben, de teljesen más lesz a mostani kihívás, hiszen sötétben, villanyfényben versenyzünk – mondta Button, aki az édesapjára is emlékezett. – A legszebb, amit valaha mondtak nekem, apám szavai voltak. Azt mondta, »Lehet, hogy nem te vagy a leggyorsabb pilóta, de te vagy a legjobb«, és ez rengeteget jelent, még most is. Elégedett vagyok a pályafutásommal, a legbüszkébb pedig arra vagyok, hogy 15 idényből tízszer jobb voltam a csapattársamnál, hiszen szinte mindegyik évben szenzációs pilóta ült a másik autóban. Azért érdekes ez a sport, mert akármit is értél el korábban, minden évben teljesen új kihívás előtt állsz, és bizonyítanod kell."
A Formula–1 1950 óta íródó történetében a Bahreini Nagydíj lesz a 900. vb-futam. Az eddigi GP-k felét 1987 után rendezték meg, ez is azt mutatja, hogy az elmúlt 25 esztendő kedvezően hatott a versenyzők örökranglistás helyezéseire.
A Malajziában a 23. győzelmét arató Hamilton a 11. helyen áll az örökrangsorban, és Nigel Mansellt leszámítva csakis többszörös világbajnokok előzik meg. De ha a Mercedes szezonja úgy folytatódik, ahogy elkezdődött, Hamilton ősszel szintén többszörös bajnokká válhat, amiben jelen állás szerint elsősorban csapattársa, Nico Rosberg akadályozhatja meg. A Mercedesnél pedig már kezdenek felkészülni arra, hogy a két klasszis rivalizálása előbb-utóbb robbanópontjához ér.
A helyszín: Szahír, Manáma A pálya hossza: 5412 méter Kanyarok száma: 15 (6 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 57 kör (308.238 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:29.527 (Mark Webber, Williams-BMW, 2005) Tavalyi pole pozíció: 1:32.330 (Nico Rosberg, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:36.961 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Romain Grosjean (Lotus) |
Eddigi versenyek Sepangban: 9 Győzelmek a pole-ból: 4 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Jenson Button (2009) és Fernando Alonso (2006) 4.-4. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 3, Massa, Vettel 2-2, Button |
„A csapaton belüli rivalizálás már tavaly januárban elkezdődött a pilótáink között, de mindez jó közegben, jó szellemben zajlik, hiszen jó barátok, régóta ismerik egymást – mondta Toto Wolff csapatfőnök. – Ugyanakkor mindketten győzni akarnak, és ennek érdekében mindent meg is tesznek. Tavaly Malajziában kellemetlen pillanatokat okozott, hogy nem készültünk fel arra, milyen versenyképessé váltunk. Azóta rengeteget beszéltünk arról, mi a teendő hasonló esetben, számos szituációt elemeztünk, elméletileg mindenki tudja, mikor mi a teendője. Tudjuk azonban, hogy eljön majd az a pillanat, amikor olyan nagy lesz a tét, hogy ezeket a terveket kidobhatjuk a kukába, vitás eset adódik, és nekünk valahogy uralnunk kell a helyzetet."
Wolff arról nem akart nyilatkozni, melyik versenyzőjét tartja esélyesebbnek a vb-cím megszerzésére, szerinte még ötven-ötven százalék Hamilton és Rosberg sansza.
A Ferrarinál egyelőre nem téma a vb-cím megszerzése, az istálló számos gonddal küzd, s miközben a mérnökök az F14 T-t próbálják versenyképessé tenni, Luca di Montezemolo elnök Bernie Ecclestone-nal és Jean Todt FIA-elnökkel szervezett találkozót annak érdekében, hogy érdekesebbé tegyék a Formula–1-et, amely az első két viadalon nem hozta a várt izgalmakat. Di Montezemolo már hetek óta hangoztatja, hogy rossz hatással lesz a versenyzésre az üzemanyag korlátozása, a halk motorok pedig csak tetézik a problémákat. A Renault szerint a motorhangokra nincs megoldás, bele kell törődni.
A Lotusnál a legkisebb gond is nagyobb annál, hogy unalmasak a futamok. A csapat felkészületlenségére jellemző, hogy a felszerelések szállítására használt dobozokon Romain Grosjean mellett még mindig Kimi Räikkönen neve szerepel.
Ami pedig az izgalmas versenyeket illeti, az első két idei GP ugyan száraz pályás volt, ám az időmérőket mindkétszer esőben tartották meg. A múlt héten magabiztosan mondta mindenki, hogy a bahreini kvalifikáció már biztosan szárazon zajlik majd, erre szerdán a szahíri pályára hatalmas zivatar csapott le égzengéssel és villámcsapásokkal. Az ég még csütörtök délelőtt is felhős volt, de délutánra előbukkant a nap. A hétvégén zavartalan lesz a napsütés, bár az időmérőt és a versenyt is villanyfényben, naplemente idején, illetve után tartják meg.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 2 | 43 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 1 | 1 | 25 |
3. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 24 |
4. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
5. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 18 |
7. | Sebastian Vettel | – | 1 | 1 | 15 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | 14 |
9. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 6 |
Felipe Massa | – | – | 1 | 6 | |
11. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
12. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 68 |
2. | McLaren-Mercedes | 43 |
3. | Ferrari | 30 |
4. | Williams-Mercedes | 20 |
5. | Force India-Mercedes | 19 |
6. | Red Bull-Renault | 15 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |