A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Mercedes | 565 – már világbajnok |
2. | Red Bull-Renault | 342 |
3. | Williams-Mercedes | 216 |
4. | Ferrari | 188 |
5. | McLaren-Mercedes | 143 |
6. | Force India-Mercedes | 123 |
7. | Toro Rosso-Renault | 29 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
A HÉTVÉGE CSAPATA. A Mercedes három futammal a szezon vége előtt biztossá tette konstruktőr-világbajnoki címét – pedig Abu-Dzabiban dupla pontokat osztanak! Az „ezüstnyilaknak” már most több pontjuk van, mint a három legendás istállónak, a Ferrarinak, a McLarennek és a Williamsnek együttvéve. A tavalyi világbajnok Red Bull egy évvel ezelőtti össztermésétől 31 ponttal maradnak el Toto Wolffék. A Mercedes az F1 15. konstruktőr-világbajnoka – a legtöbb elsőséggel, 16-tal a Ferrari büszkélkedhet, megelőzve a McLarent (9), a Williamst (8), a Lotust (7) és a címétől 2010 óta először megfosztott Red Bullt (4).
A HÉTVÉGE STATISZTIKÁJA. Lewis Hamilton zsinórban negyedszer nyert futamot, ráadásul erre az idén másodszor volt képes. Ezelőtt kétszer fordult elő, hogy egy szezonon belül valaki két különálló négyes sorozatot építsen, 2004-ben Michael Schumacher, 2013-ban Sebastian Vettel is világbajnok lett.
A HÉTVÉGE NAGY ELSŐJE. Valtteri Bottas karrierje első leggyorsabb körét jegyezte, s a 3. helyezésével feljött a pontverseny 4. helyére. Ha megtartja a pozícióját az utolsó három futamon, Juan Pablo Montoya 2003-as 3. helyezése óta az első Williams-pilótaként zárhat az első négyben.
A HÉTVÉGE FÉLREÉRTÉSE. Amikor a versenyzők az orosz himnuszra és a Jules Bianchiért elmondott imára összegyűltek a start előtt a rajtrács elején, Jean Todt FIA-elnök minden versenyzővel kezet rázott, kivéve Fernando Alonsóval. A közösségi oldalakon máris elkezdődött a találgatás, min veszhetett össze a francia sportvezető és a spanyol pilóta, s Todt úgy érezte, tisztáznia kell az esetet. „Amikor a rajtrácson végigsétáltam, több pilótával is kezet ráztam, utolsóként Fernandóval találkoztam, megöleltük egymást. Ezek után nem fogtunk kezet, de felháborító, hogy ebből ügyet csinálnak, éppen most, amikor mindkettőnk jó barátjáért, Jules-ért aggódunk. Sohasem álltunk olyan közel egymáshoz Fernandóval, mint most” – mondta Todt. Valóban közös barát Bianchi, aki a Ferrari pilótaakadémiájának növendéke, a menedzsere pedig Jean Todt fia, Nicolas Todt.
A HÉTVÉGE „VIDEOINTERJÚJA”. Nico Rosberg a verseny után a Youtube-ra töltötte fel egyedi videóját, amelyen a legfontosabb kérdésekre válaszol az Orosz GP után – szavak nélkül. A kérdések. 1. Milyen érzés csapat-világbajnoknak lenni? 2. Mi történt az első kanyarban? 3. Mi történt a korai kerékcsere után? 4. Hogy mész neki az utolsó három versenynek?
A HÉTVÉGE NYILATKOZATA. „Mivel a Red Bull jelenleg hátrányban van a Mercedeshez képest a Renault-motorok miatt, nincs szükségünk egy négyszeres világbajnokra, aki a mezőny hátsó részét képes legyőzni” – nyilatkozta Dietrich Mateschitz, aki hozzátette, hogy Kvjat érkezése miatt is mondtak le könnyedén Vettelről, az orosz ugyanis sokkal kevesebbet keres majd, mint a német.
A HÉTVÉGE BEJELENTÉSE.A Lotus bejelentette, hogy a következő idénytől a Renault erőforrásai helyett Mercedes-motorokkal fog versenyezni.Az enstone-i csapat az idei szezont látványosan szenvedi végig, amiben közrejátszik az is, hogy anyagi gondokkal küzd, kérdés, hogy ezzel a váltással sikerül-e majd visszatérnie a közvetlen élmezőnybe a következő évben.
A HÉTVÉGE VISSZATÉRŐJE. Vitalij Petrov volt az első orosz pilóta az F1 történetében. Versenyzőként ugyan nem indulhatott el az első Orosz Nagydíjon, de szakkommentátorként azért ott volt Szocsiban.
A HÉTVÉGE FURCSASÁGA. Ian Parkes számolt be egy érdekes történetről: az oroszországi szállodában, ahol lakott, volt egy olasz étterem, ahol nem lehetett kapni pizzát, lasagnét vagy raviolit, ellenben sört és levest bármikor kérhetett a kedves vendég…
A HÉTVÉGE PÓLÓJA. Az talán már meg sem lepi az embert, hogy Oroszországban nem igazán törekednek arra, hogy a sportot és a politikát szétválasszák egymástól.
A HÉTVÉGE LÁNYAI. Régen jelentkeztünk ezzel a rovattal, reméljük, most is sok olvasónknak szerzünk nagy örömet vele!
1. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:40.896 | átlag: 208.658 km/ó | 53. kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.360 | 0.464 mp h. | 52. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41.606 | 0.710 | 48. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:41.964 | 1.068 | 47. |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:42.022 | 1.126 | 52. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:42.179 | 1.283 | 53. |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:42.550 | 1.654 | 53. |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:42.630 | 1.734 | 53. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:42.685 | 1.789 | 50. |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:42.879 | 1.983 | 47. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:42.919 | 2.023 | 45. |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.924 | 2.028 | 47. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:43.050 | 2.154 | 50. |
14. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:43.076 | 2.180 | 44. |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:43.822 | 2.926 | 42. |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:43.979 | 3.083 | 48. |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:44.030 | 3.134 | 50. |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:44.075 | 3.179 | 45. |
19. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:44.461 | 3.565 | 49. |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:47.407 | 6.511 | 17. |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:48.268 | 7.372 | 8. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 9 | 13 | 13 | 291 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 13 | 14 | 274 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 14 | 199 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 14 | 145 |
5. | Sebastian Vettel | – | 4 | 13 | 143 |
6. | Fernando Alonso | – | 2 | 14 | 141 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 11 | 94 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 71 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 10 | 49 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 47 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 11 | 47 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 6 | 21 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |