Lewis Hamilton 2009-hez hasonlóan az idén is a Magyar Nagydíjon törte meg éves nyeretlenségét, s első mercedeses győzelmével elérte, hogy hetedik szezonját se zárja futamgyőzelem nélkül. Az új csapatban megszerzett első győzelem mindenki számára rendkívüli, de Hamilton éppen azon a futamon érte el a diadalt, amelyen senki sem számított rá a nagy hőség miatt, még talán azután sem, hogy szombaton elhappolta a pole pozíciót Sebastian Vettel elől. 2007 és 2012 után harmadszor nyert a pole-ból a Hungaroringen.Lewis Hamilton 2009-hez hasonlóan az idén is a Magyar Nagydíjon törte meg éves nyeretlenségét, s első mercedeses győzelmével elérte, hogy hetedik szezonját se zárja futamgyőzelem nélkül. Az új csapatban megszerzett első győzelem mindenki számára rendkívüli, de Hamilton éppen azon a futamon érte el a diadalt, amelyen senki sem számított rá a nagy hőség miatt, még talán azután sem, hogy szombaton elhappolta a pole pozíciót Sebastian Vettel elől. 2007 és 2012 után harmadszor nyert a pole-ból a Hungaroringen.
„Lemaradtunk a tesztről, hátrányból vágtunk neki a hétvégének, a pole-ra sem számítottunk, nemhogy a győzelemre. Ez életem egyik legfontosabb győzelme, nagy öröm a Mercedesszel nyerni – mondta Hamilton. – Az előző éjszaka sokat agyaltunk azon, hogyan tehetjük tartóssá a gumikat, nem is gondoltunk rá, hogy ilyen jó lesz, az utolsó húsz percben még arra is volt lehetőségem, hogy óvatosan menjek. Előtte viszont mindent beleadtam, senki mögé sem szorultam be, az előzéseim is sikerültek. Ha máshol is így tudunk bánni a gumikkal, bárhol nyerhetünk még. Hiszek a csapatban, ez az autó van olyan jó, mint a Red Bull, csak a gumiktól függ minden.”
Kimi Räikkönen rajtja nem sikerült jól, Felipe Massa megelőzte, és a verseny elejét a brazil mögött töltötte. Végül kétkiállásos taktikájának köszönhetően feljött a második helyre, s a dobogón hatalmas ováció fogadta. Ötödször lett második, negyedszer Hamilton mögött, de úgy érzi, versenytempó terén a Lotus volt a legjobb.
„Sajnos ezúttal is bebizonyosodott, hogy a szombati időmérőkön tesszük borzasztóan nehézzé a versenyeinket. Remélhetőleg tudunk kezdeni valamit ezzel a problémával, és már a rajt után az élen küzdhetünk. Ha jobb az időmérőm, megnyerhettem volna a versenyt – mondta a finn. – A verseny végén szoros volt a csata Sebastiannal, de a gumik rendben voltak, csak az utolsó két kör miatt aggódtam. Tíz körrel a vége előtt volt bennem némi kétely, de végül is simán kihúztam, az utolsó kanyart elég jól vettem ahhoz, hogy ne legyen esélye a célegyenesben.”
Vettel a végén megpróbálta megelőzni Räikkönent a 4-es kanyarban, de kisodródott, és mérgében szólt a csapatnál a rádión, hogy jelentsék az FIA-nál a finn veszélyes védekezését. A díjátadó előtt szóba hozta az esetet Räikkönennek, aki csak nevetett rajta.
„A pillanat hevében ordítottam a rádióba, mert tehetetlen voltam Kimivel szemben, és úgy éreztem, mégis tennem kell valamit. Most, hideg fejjel nem is várhatom el, hogy szankció történjen – mondta Vettel. – A verseny elején megrongálódott az első légterelőm, így hiába bíztam benne, hogy tovább kint maradhatok, és elé ugorhatok, igazából ez esélytelen volt.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, a Vetteltől 48 pontos lemaradásban lévő Hamilton még igenis vb-esélyes.
„Most nyerte meg az első futamát az idén, a Mercedes nagyon jó, butaság lenne azt mondani, hogy vele nem számolunk” – mondta Horner.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42:29.445 | |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 10.938 mp h. | |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 12.459 mp h. | |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 18.044 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 31.411 mp h. | |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 32.295 mp h. | |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 53.819 mp h. | |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 56.447 mp h. | |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. | |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 2 kör h. | |
15. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 2 kör h. | |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 3 kör h. | |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 3 kör h. | |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 4 kör h. | nem ért célba |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 6 kör h. | nem ért célba |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 42 | ||
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 28 | ||
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 19 | hidraulika | |
Leggyorsabb kör: Webber (61. kör) 1:24.069 |
Győzelem | Dobogó | Pontszerzés | |||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 9 | 172 |
2. | Kimi Räikkönen | 1 | 6 | 10 | 134 |
3. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 133 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 9 | 124 |
5. | Mark Webber | – | 3 | 9 | 105 |
6. | Nico Rosberg | 2 | 2 | 7 | 84 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 7 | 61 |
8. | Romain Grosjean | – | 2 | 6 | 49 |
9. | Jenson Button | – | – | 7 | 39 |
10. | Paul di Resta | – | – | 7 | 36 |
11. | Adrian Sutil | – | – | 4 | 23 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 5 | 18 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 13 |
14. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 11 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 7 |
16. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 1 |
1. | Red Bull-Renault | 277 pont |
2. | Mercedes | 208 |
3. | Ferrari | 194 |
4. | Lotus-Renault | 183 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | McLaren-Mercedes | 57 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 24 |
8. | Sauber-Ferrari | 7 |
9. | Williams-Renault | 1 |