Egészen a 47. körig tökéletesen alakult a Szingapúri Nagydíj Nico Rosberg számára, a pole pozícióból indulva jól kapta el a rajtot, és meg tudta őrizni a vezető helyet. Daniel Ricciardo hátránya nem volt hatalmas hozzá képest, de egészen a futam hajrájáig esélytelennek tűnt az ausztrál számára az, hogy elkapja őt.
Az utolsó tizennégy körre azonban Ricciardo autójára felkerült egy friss szett szuperlágy abroncs, míg a Mercedes úgy döntött, nem hívja be Rosberget egy újabb kerékcserére. Kockázatosnak tűnt ez a taktika a német istálló részéről, főleg úgy, hogy Ricciardo az akkor 24 másodperces hátrányát kilenc kör alatt mindössze öt másodpercre csökkentette. Rosberg végül 488 ezredes előnnyel meg tudta szerezni a győzelmet Szingapúrban, ezzel visszavette a vezető helyet a világbajnoki csatában Lewis Hamiltontól.
„Oda kellett tennem magam, és mindent jól kellett csinálnom, de ez végül sikerült is – mondta a Mercedes német pilótája a leintést követően. – Kitartottak az abroncsaim a futam végéig, aminek természetesen nagyon örülök. Amint elkezdtem az utolsó körömet, tudtam, hogy Daniel már nem kaphat el, ráadásul már a gumik sem voltak frissek az autóján.”
Rosberg azt is elmagyarázta, miért volt kénytelen a Mercedes ilyen döntést hozni, azonban a nyolcpontos előnye csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben a bajnoki tabellán egyelőre nem foglalkoztatja.
SZEPTEMBER 16., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:45.823 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:44.152 |
SZEPTEMBER 17., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Rosberg 1:44.352 |
pole: Rosberg 1:42.584, 2. Ricciardo 1:43.115 |
SZEPTEMBER 18., VASÁRNAP |
1. Rosberg, 2. Ricciardo, 3. Hamilton |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 23., 21.00: Amerikai Nagydíj |
„Azért nem jöhettem be egy újabb kerékcserére, mert a forgalom miatt lassú voltam az azt megelőző körömben, szóval Daniel elém kerülhetett volna a bokszkiállásom végén. De így sikerült jól – emlékszik vissza a német. – Most nem koncentrálok arra, hogyan állok a pontokkal, egyszerűen kiélvezem a mai győzelmemet.”
A vb-éllovast a biztonsági autós időszak utáni újraindulásról is kérdezték, amikor a célegyenes végén versenyt futott vele egy, a pályán rekedt pályabíró.
„Nagyon meleg helyzet volt. A versenyigazgatóság hirtelen döntött az újraindulásról, mi is alig kaptunk észbe, valószínűleg neki is váratlan volt – fogalmazott Rosberg. – Furcsa volt, szerencsére nem történt baj, igyekeztem óvatos lenni.”
Daniel Ricciardo az idén negyedszer lett második, de nem volt elkeseredve, érezte, hogy amit lehetett, megtett a győzelemért.
„Nem először fordult elő az idén, hogy nagyon közel kerültem a győzelemhez. Ám többé nem fogok szomorúan a dobogóra állni, hiszen ez mégis csak a pódium” – így a legutóbbi öt versenyből négyen dobogós, háromszor második Ricciardo.
„Jó esélyünk volt a győzelemre, s bár először nem láttam értelmét, most már nyilvánvaló, hogy a végén meg kellett próbálnunk egy, a Mercedesétől eltérő stratégiát, és majdnem be is jött. Azt hittem, Nico is bejön a bokszba, de miután kint maradt, keményen nyomtam a gázt, tönkre is tettem a gumikat, de legalább izgalmas volt a hajrá. Arra nem gondoltam, hogyan fogom megelőzni, az teljesen más ügy lett volna” – mondta az ausztrál.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetértett Ricciardóval.
„Hát, a végén majdnem bepisiltünk az izgalomtól – fogalmazott tréfásan Wolff. – Ilyen szorosnak kellene lennie az F1-nek. Gratulálok a Red Bullnak, fantasztikus stratégiai húzás volt, rendkívül izgalmas lett a vége, minden F1-es futamnak ilyennek kellene lennie. Nem hívhattuk ki Nicót, akkor elveszítette volna az első helyet.”
Lewis Hamiltonnak a harmadik helyért is meg kellett küzdenie Kimi Räikkönennel, de végül odaért a dobogóra, és lehet, hogy még fontos lesz az a három pont, amellyel többet szerzett a Ferrari visszaelőzésével.
„Először is gratulálok Nicónak, fantasztikus volt egész hétvégén, megérdemelt a sikere – nyilatkozta Hamilton, aki a verseny első felében még Ricciardo második helyére pályázott, mielőtt be kellett látnia, hogy ezúttal a harmadik helyezés a maximum. – Nehéz verseny volt, de Szingapúrban mindig ilyen. Örülök, hogy vissza tudtam küzdeni magam a dobogóra, és a csapat több pontot szerezhetett. A fékekkel nem volt minden rendben, lassítanom kellett miattuk, így nem tarthattam a lépést Nicóval és Daniellel. Tavaly 41 pontos előnnyel távoztam Szingapúrból, most más a helyzet, de még hosszú a bajnokság, nem adom fel.”
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:55:48.950 |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 0.488 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 8.038 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 10.219 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 27.694 mp h. |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.197 p h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:29.198 p h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:49.146 p h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.867 p h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:51.843 p h. |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
16. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 43 | |
Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 35 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 0 | |
NEM INDULT | ||||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 8 | 10 | 14 | 273 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 12 | 14 | 265 |
3. | Daniel Ricciardo | – | 5 | 14 | 179 |
4. | Sebastian Vettel | – | 6 | 12 | 153 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 13 | 148 |
6. | Max Verstappen | 1 | 4 | 12 | 129 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 12 | 70 |
8. | Sergio Pérez | – | 2 | 10 | 66 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 46 |
10. | Felipe Massa | – | – | 9 | 41 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 36 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 28 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 5 | 25 |
15. | Jenson Button | – | – | 5 | 17 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 7 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 538 |
2. | Red Bull-TAG Heuer | 316 |
3. | Ferrari | 301 |
4. | Force India-Mercedes | 112 |
5. | Williams-Mercedes | 111 |
6. | McLaren-Honda | 54 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 47 |
8. | Haas-Ferrari | 28 |
9. | Renault | 7 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |