Nico Rosberg a Brazil Nagydíj időmérőjének kiélezett hajrájában visszaverte Lewis Hamilton támadását, és 33 ezredmásodperces előnnyel megszerezte az első rajtkockát Interlagosban. Ám a német az idén korábbi kilenc rajtelsőségéből csak kettőt váltott győzelemre, a legutóbbi két pole pozíciója után, Szuzukában és Austinban is csak második lett Hamilton mögött, így érthető, hogy nem mert túlzottan örülni szombati előnyszerzésének.
„Tökéletes munka? Erről akkor beszélhetünk, ha a versenyt is megnyerem. Eddig minden rendben van, a lehető legjobb helyről indulok, de ezt még be kell fejeznem a versenyen, nem úgy, mint például Austinban – mondta Rosberg. – Az önbizalmamon nem ejtett csorbát a múlt heti futam, de az a célom, hogy elbizonytalanítsam Lewist, és azt hiszem, ez sikerült is a rajtelsőséggel. A versenyen magam mögött kell tartanom, és bízom benne, hogy kisegít még néhány pont elvesztésével, hiszen ez az egyetlen esélyem."
Rosberg a harmadik szakaszban az első gyors körében az utolsó szektorban négy tizedet veszített, s azonnal felhozták neki, hogy megint a nyomás alatt roppant-e meg, hiszen kis híján elveszítette az első rajthelyet. A német amondó, tanult az austini esetből.
„Nyomás, adrenalin, feszültség, izgatottság. Ezek mind benne vannak, végigkísérik az évet. Igyekszem derűlátó maradni, és tanulni a korábban történtekből. Tudom, mit kell jobban tennem ahhoz, hogy győzzek, s nemcsak azt tudom, mit rontottam el, hanem azt is, min kell javítanom" – mondta Rosberg.
Egy hete Texasban Hamilton az első kerékcsere után csapott le Rosbergre, a német pilóta, amellett, hogy rosszul állította be motorja üzemmódját, túlságosan óvatos volt a gumikkal is. Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője szerint a gumik a vasárnapi Brazil GP-n is meghatározóak lesznek.
„A versenyen három kerékcserére lesz szükség, ezért nagyon nagy a hibázás lehetősége. A gumik kényesek, nemcsak a boxban, a pályán is könnyű lesz hibázni, nagyon oda kell figyelni, mert a Williams ott lesz szorosan mögöttünk, és a legapróbb hiba azt jelentheti, hogy pilótái megelőznek. Az első körtől a gumik óvása lesz a legfontosabb feladat" – mondta Lauda.
Az ötös győzelmi szériát építő Lewis Hamiltonnak esze ágában sincs hátrafelé nézelődnie, csak az újabb diadal megszerzése jár a fejében. Az időmérő után megint úgy csevegett Rosberggel, mint a szezon elején, a világbajnoki küzdelem kiélesedése előtt – úgy tűnik, a vb hajrájára megenyhültek egymással szemben, és élvezik a csatát ahelyett, hogy túl görcsössé válnának miatta.
„Elcsevegtünk az időmérőről, nagyon élvezetes volt. Nico remek kört ment, én az egyes és a tízes kanyart is elszúrtam, de nagyon élveztem, hogy többször is próbálkoztunk. Minimális a különbség, mindig ilyen szorosnak kellene lennie az időmérőnek – fogalmazott Hamilton. – A futam nagyon mozgalmas lesz, akkor is rengeteg kerékcsere lesz, ha száraz lesz a pálya, de nem tudhatjuk, milyen időre számítsunk. Nyerni akarok, mint mindenki más, nem számolgatok. Nem igazán gondoltam a korábbi Brazil Nagydíjakra, inkább arra, mi lesz a versenyen. A rajtnál nehéz lesz előre kerülni, de 71 körös a verseny, nem az első körben dől el."
Felipe Massa hazai pályán a harmadik győzelmére tör, amit a harmadik rajthelyről vehet célba, de a két Mercedest nagyon nehéz lesz legyőznie.
„A második mért körömben forgalomba kerültem, ezért nem is volt esélyem javítanom, közelebb kerülnöm a két Mercedeshez. Így is a legjobb idei versenyem lehet a vasárnapi, versenyképesek vagyunk, talán lesz lehetőségem arra, hogy csatázzak a Mercedesekkel. Nagyon fontos lenne a jó eredmény a csapat és a szurkolóim számára is, mindent bele fogok adni" – ígérte meg Massa.
Valtteri Bottas általában gyorsabb csapattárásánál, de talán szombaton a Williamsnél is örültek annak, hogy a brazil hazai pályán kedvezőbb pozícióba került.
„Ha egy tizeddel gyorsabb vagyok, egy pozícióval előrébb kerülök, de nem panaszkodom, hiszen megint a mienk a második rajtsor. Ez a verseny nagyon fontos Felipének és Brazíliának, örülök, hogy ilyen gyors volt. A verseny esős lehet, fel kell rá készülnünk" – mondta Bottas.
A két Williams mögül Jenson Button várja a rajtot, a McLaren angol pilótája talán az utolsó Brazil Nagydíjára készül, eddigi utolsó futamgyőzelme helyszínén vasárnap az időjárás is a malmára hajthatja a vizet.
„Nem szoktam jól menni az interlagosi időmérőn, ezért nagyon elégedett vagyok az ötödik rajtkockával. Pénteken ebben nem is mertünk reménykedni, de a szombatra elvégzett változtatások nagyon jól sültek el, máris élveztem az autóvezetést – mondta Button. – Az előttünk lévő négyes ellen nem sok esélyünk van, csak akkor vehetjük fel velük a versenyt, ha esni fog."
Kimi Räikkönen ugyan csak a 10. lett, a hét végén többször is gyorsabb volt Fernando Alonsónál, és az időmérő után elmondta, sokkal jobb az autója, mint az előző futamokon. A finn az idén csak Monte-Carlóban és Szingapúrban volt elégedett az F14T-vel, amelynek tulajdonságai erősen pályafüggőek.
„Az egész hétvégén jó a kocsi. A 10. rajthely más történet, de jó vezetni az autót, aminek nagyon örülök. A pénteki edzésen elmaradtak a teli tankos hosszú menetek, a versenytempóról ezért semmit sem tudok mondani – így a finn. – Sok versenyen kockáztattunk a beállításokkal, s amikor mellélőttünk, sok pontot veszítettünk, de elismerem, inkább vállalom a jobb eredmény érdekében a rizikót, mint hogy lassan, de biztosan rámenjek egy közepes eredményre."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Sebastian Vettel (6.): – Az időmérő alatt is sokat javult az autó, remek rajthelyet szereztem. A Mercedesekkel és a Williamsekkel nehéz lesz versenyre kelni, de ez Brazília, ahol rengeteg váratlan dolog történhet. Mára is esőt jósoltak, aztán semmi sem lett belőle.
Kevin Magnussen (7.): – Nem egyszerű ez a hétvége, az első körünkben nem tudtuk megfelelő állapotba hozni a gumikat. A versenyen, ha esik, ha nem, előre léptünk, jó futamunk lesz.
Fernando Alonso (8.): – Az időmérő első körében nem volt töltés az elektronikus motorban, így két felvezető körre volt szükségem. Nem készültünk fel az időmérőre, de azért nem volt olyan vészes a dolog, száz ilyen előfordulhat, és nem mindegyik megy ki a közvetítésbe.
Daniel Ricciardo (9.): – Jól indult a hétvége, de az időmérőre valamiért lelassult az autó. Korán kimentem az első szakaszra, nem volt gyors a pálya, de azt hittem, majd begyorsul, csakhogy hiába vártam, nem történt semmi. Bosszantó, mert bíztam benne, hogy az első ötbe kerülök.
Esteban Gutiérrez (11.): – Óriási elégtétel a 11. rajthely. Az autó nem volt tökéletes a hétvégén, de sikerült összerakni, és gyors köröket mentem vele. A csapat megérdemli, hogy pontokat szerezzen, mindent megteszek ezért vasárnap.
Nico Hülkenberg (12.): – Nem túl bonyolult ez a hétvége, minden simán megy, csak az a gond, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Talán versenytávon másképp lesz, és sikerül pontot szerezni.
Adrian Sutil (13.): – Nehéz volt, de legalább az első szakaszból továbbjutottunk, és a 13. rajthely nem rossz.
Romain Grosjean (14.): – Tudtuk, hogy szoros időmérő lesz, és igazunk is lett, de a riválisaink jobban felgyorsultak a szabadedzések után, mint mi, ezért az elején kiestünk.
Jean-Éric Vergne (15.): – Hiányzott a felkészülés, az autó kezelhetetlen volt, ami egy ilyen nehéz pályán reménytelenné teszi a helyzetet. Nem tudtuk beállítani az autót, de nem adjuk fel.
Pastor Maldonado (16.): – Talán az időmérő eredménye nem ezt tükrözi, de jó az autó, különösen a versenyen lehet gyors. És elsősorban az számít, biztos vagyok benne, hogy pontot szerezhetünk, az eső még jól is jönne.
Danyiil Kvjat (17. – büntetés után): – Már Monzában és Austinban is megmutattuk, hogy vesztett helyzetből is fel tudunk állni, és esélyt teremtünk a pontszerzésre. Nem volt rossz az első szakaszban elért köröm, de a másodikban a büntetésem miatt nem mentem ki.
Sergio Pérez (18. – büntetés után): – Pénteken egyáltalán nem autóztam, ezért a szombati szabadedzésen csakis a versenyre készültem, és az időmérőre nem sok figyelmet fordítottunk. Nehéz kiszámítani, mi lesz a versenyen, de a hitünk megvan, hogy jól szerepeljünk.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:10.023 | átlag: 221.428 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:10.056 | 0.033 mp h. |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:10.247 | 0.224 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:10.305 | 0.282 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:10.930 | 0.907 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:10.938 | 0.915 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:10.969 | 0.946 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:10.977 | 0.954 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:11.075 | 1.052 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:11.099 | 1.076 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:11.591 | |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:11.976 | |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:12.099 | |
14. | Danyiil Kvjat* | orosz | Toro Rosso-Renault | idő nélkül | |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:12.037 | |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:12.040 | |
17. | Sergio Pérez** | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.076 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:12.233 | |
*hét rajthelyes büntetést áthozott motorcsere miatt az előző futamról | |||||
*hét rajthelyes büntetés, mert balesetet okozott az előző versenyen |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 14 | 14 | 316 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 14 | 15 | 292 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 8 | 15 | 214 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 15 | 155 |
5. | Sebastian Vettel | – | 4 | 14 | 149 |
6. | Fernando Alonso | – | 2 | 15 | 149 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 11 | 94 |
8. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 83 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 11 | 53 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 47 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 11 | 47 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 7 | 22 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
17. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 608 |
2. | Red Bull-Renault | 363 |
3. | Williams-Mercedes | 238 |
4. | Ferrari | 196 |
5. | McLaren-Mercedes | 147 |
6. | Force India-Mercedes | 123 |
7. | Toro Rosso-Renault | 30 |
8. | Lotus-Renault | 10 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |