Rosberg: Már tudom, hogyan győzhetem le Hamiltont

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.11.08. 21:50
null
Hamilton és Rosberg közül a szombati csatát a német nyerte meg, de az angol vasárnaponként szokott villogni<br />(Fotók: Action Images)
Nico Rosberg azt mondja, tanult az elmúlt versenyeken szerzett tapasztalataiból, és tudja, hogyan kell legyőzni Lewis Hamiltont, aki viszont nem számolgat, hanem szintén a győzelemre tör. A versenyen száraz pályán is három kerékcsere várható pilótánként, ha pedig esik, még jobban megkeverhetik a sorrendet. A Williams továbbra is bízik benne, hogy legyőzhető a Mercedes, főleg Felipe Massa számára, míg Jenson Button az esőt várja, hátha vizes pályán sikerül előre küzdenie magát.

Nico Rosberg a Brazil Nagydíj időmérőjének kiélezett hajrájában visszaverte Lewis Hamilton támadását, és 33 ezredmásodperces előnnyel megszerezte az első rajtkockát Interlagosban. Ám a német az idén korábbi kilenc rajtelsőségéből csak kettőt váltott győzelemre, a legutóbbi két pole pozíciója után, Szuzukában és Austinban is csak második lett Hamilton mögött, így érthető, hogy nem mert túlzottan örülni szombati előnyszerzésének.

„Tökéletes munka? Erről akkor beszélhetünk, ha a versenyt is megnyerem. Eddig minden rendben van, a lehető legjobb helyről indulok, de ezt még be kell fejeznem a versenyen, nem úgy, mint például Austinban – mondta Rosberg. – Az önbizalmamon nem ejtett csorbát a múlt heti futam, de az a célom, hogy elbizonytalanítsam Lewist, és azt hiszem, ez sikerült is a rajtelsőséggel. A versenyen magam mögött kell tartanom, és bízom benne, hogy kisegít még néhány pont elvesztésével, hiszen ez az egyetlen esélyem."

Rosberg a harmadik szakaszban az első gyors körében az utolsó szektorban négy tizedet veszített, s azonnal felhozták neki, hogy megint a nyomás alatt roppant-e meg, hiszen kis híján elveszítette az első rajthelyet. A német amondó, tanult az austini esetből.

„Nyomás, adrenalin, feszültség, izgatottság. Ezek mind benne vannak, végigkísérik az évet. Igyekszem derűlátó maradni, és tanulni a korábban történtekből. Tudom, mit kell jobban tennem ahhoz, hogy győzzek, s nemcsak azt tudom, mit rontottam el, hanem azt is, min kell javítanom" – mondta Rosberg.

Egy hete Texasban Hamilton az első kerékcsere után csapott le Rosbergre, a német pilóta, amellett, hogy rosszul állította be motorja üzemmódját, túlságosan óvatos volt a gumikkal is. Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője szerint a gumik a vasárnapi Brazil GP-n is meghatározóak lesznek.

„A versenyen három kerékcserére lesz szükség, ezért nagyon nagy a hibázás lehetősége. A gumik kényesek, nemcsak a boxban, a pályán is könnyű lesz hibázni, nagyon oda kell figyelni, mert a Williams ott lesz szorosan mögöttünk, és a legapróbb hiba azt jelentheti, hogy pilótái megelőznek. Az első körtől a gumik óvása lesz a legfontosabb feladat" – mondta Lauda.

Az ötös győzelmi szériát építő Lewis Hamiltonnak esze ágában sincs hátrafelé nézelődnie, csak az újabb diadal megszerzése jár a fejében. Az időmérő után megint úgy csevegett Rosberggel, mint a szezon elején, a világbajnoki küzdelem kiélesedése előtt – úgy tűnik, a vb hajrájára megenyhültek egymással szemben, és élvezik a csatát ahelyett, hogy túl görcsössé válnának miatta.

„Elcsevegtünk az időmérőről, nagyon élvezetes volt. Nico remek kört ment, én az egyes és a tízes kanyart is elszúrtam, de nagyon élveztem, hogy többször is próbálkoztunk. Minimális a különbség, mindig ilyen szorosnak kellene lennie az időmérőnek – fogalmazott Hamilton. – A futam nagyon mozgalmas lesz, akkor is rengeteg kerékcsere lesz, ha száraz lesz a pálya, de nem tudhatjuk, milyen időre számítsunk. Nyerni akarok, mint mindenki más, nem számolgatok. Nem igazán gondoltam a korábbi Brazil Nagydíjakra, inkább arra, mi lesz a versenyen. A rajtnál nehéz lesz előre kerülni, de 71 körös a verseny, nem az első körben dől el."

Felipe Massa hazai pályán a harmadik győzelmére tör, amit a harmadik rajthelyről vehet célba, de a két Mercedest nagyon nehéz lesz legyőznie.

„A második mért körömben forgalomba kerültem, ezért nem is volt esélyem javítanom, közelebb kerülnöm a két Mercedeshez. Így is a legjobb idei versenyem lehet a vasárnapi, versenyképesek vagyunk, talán lesz lehetőségem arra, hogy csatázzak a Mercedesekkel. Nagyon fontos lenne a jó eredmény a csapat és a szurkolóim számára is, mindent bele fogok adni" – ígérte meg Massa.

Felipe Massát határtalan imádat veszi körül Brazíliában
Felipe Massát határtalan imádat veszi körül Brazíliában

Valtteri Bottas általában gyorsabb csapattárásánál, de talán szombaton a Williamsnél is örültek annak, hogy a brazil hazai pályán kedvezőbb pozícióba került.

„Ha egy tizeddel gyorsabb vagyok, egy pozícióval előrébb kerülök, de nem panaszkodom, hiszen megint a mienk a második rajtsor. Ez a verseny nagyon fontos Felipének és Brazíliának, örülök, hogy ilyen gyors volt. A verseny esős lehet, fel kell rá készülnünk" – mondta Bottas.

A két Williams mögül Jenson Button várja a rajtot, a McLaren angol pilótája talán az utolsó Brazil Nagydíjára készül, eddigi utolsó futamgyőzelme helyszínén vasárnap az időjárás is a malmára hajthatja a vizet.

„Nem szoktam jól menni az interlagosi időmérőn, ezért nagyon elégedett vagyok az ötödik rajtkockával. Pénteken ebben nem is mertünk reménykedni, de a szombatra elvégzett változtatások nagyon jól sültek el, máris élveztem az autóvezetést – mondta Button. – Az előttünk lévő négyes ellen nem sok esélyünk van, csak akkor vehetjük fel velük a versenyt, ha esni fog."

Kimi Räikkönen ugyan csak a 10. lett, a hét végén többször is gyorsabb volt Fernando Alonsónál, és az időmérő után elmondta, sokkal jobb az autója, mint az előző futamokon. A finn az idén csak Monte-Carlóban és Szingapúrban volt elégedett az F14T-vel, amelynek tulajdonságai erősen pályafüggőek.

„Az egész hétvégén jó a kocsi. A 10. rajthely más történet, de jó vezetni az autót, aminek nagyon örülök. A pénteki edzésen elmaradtak a teli tankos hosszú menetek, a versenytempóról ezért semmit sem tudok mondani – így a finn. – Sok versenyen kockáztattunk a beállításokkal, s amikor mellélőttünk, sok pontot veszítettünk, de elismerem, inkább vállalom a jobb eredmény érdekében a rizikót, mint hogy lassan, de biztosan rámenjek egy közepes eredményre."

Kimi Räikkönen élvezi a száguldást Interlagosban, bár a 10. rajthellyel nem elégedett
Kimi Räikkönen élvezi a száguldást Interlagosban, bár a 10. rajthellyel nem elégedett

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Sebastian Vettel (6.): – Az időmérő alatt is sokat javult az autó, remek rajthelyet szereztem. A Mercedesekkel és a Williamsekkel nehéz lesz versenyre kelni, de ez Brazília, ahol rengeteg váratlan dolog történhet. Mára is esőt jósoltak, aztán semmi sem lett belőle.
Kevin Magnussen (7.): – Nem egyszerű ez a hétvége, az első körünkben nem tudtuk megfelelő állapotba hozni a gumikat. A versenyen, ha esik, ha nem, előre léptünk, jó futamunk lesz.
Fernando Alonso (8.): – Az időmérő első körében nem volt töltés az elektronikus motorban, így két felvezető körre volt szükségem. Nem készültünk fel az időmérőre, de azért nem volt olyan vészes a dolog, száz ilyen előfordulhat, és nem mindegyik megy ki a közvetítésbe.
Daniel Ricciardo (9.): – Jól indult a hétvége, de az időmérőre valamiért lelassult az autó. Korán kimentem az első szakaszra, nem volt gyors a pálya, de azt hittem, majd begyorsul, csakhogy hiába vártam, nem történt semmi. Bosszantó, mert bíztam benne, hogy az első ötbe kerülök.
Esteban Gutiérrez (11.): – Óriási elégtétel a 11. rajthely. Az autó nem volt tökéletes a hétvégén, de sikerült összerakni, és gyors köröket mentem vele. A csapat megérdemli, hogy pontokat szerezzen, mindent megteszek ezért vasárnap.
Nico Hülkenberg (12.): – Nem túl bonyolult ez a hétvége, minden simán megy, csak az a gond, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Talán versenytávon másképp lesz, és sikerül pontot szerezni.
Adrian Sutil (13.): – Nehéz volt, de legalább az első szakaszból továbbjutottunk, és a 13. rajthely nem rossz.
Romain Grosjean (14.): – Tudtuk, hogy szoros időmérő lesz, és igazunk is lett, de a riválisaink jobban felgyorsultak a szabadedzések után, mint mi, ezért az elején kiestünk.
Jean-Éric Vergne (15.): – Hiányzott a felkészülés, az autó kezelhetetlen volt, ami egy ilyen nehéz pályán reménytelenné teszi a helyzetet. Nem tudtuk beállítani az autót, de nem adjuk fel.
Pastor Maldonado (16.): – Talán az időmérő eredménye nem ezt tükrözi, de jó az autó, különösen a versenyen lehet gyors. És elsősorban az számít, biztos vagyok benne, hogy pontot szerezhetünk, az eső még jól is jönne.
Danyiil Kvjat (17. – büntetés után): – Már Monzában és Austinban is megmutattuk, hogy vesztett helyzetből is fel tudunk állni, és esélyt teremtünk a pontszerzésre. Nem volt rossz az első szakaszban elért köröm, de a másodikban a büntetésem miatt nem mentem ki.
Sergio Pérez (18. – büntetés után): – Pénteken egyáltalán nem autóztam, ezért a szombati szabadedzésen csakis a versenyre készültem, és az időmérőre nem sok figyelmet fordítottunk. Nehéz kiszámítani, mi lesz a versenyen, de a hitünk megvan, hogy jól szerepeljünk.

BRAZIL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:10.023 átlag: 221.428 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:10.056 0.033 mp h.
3. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:10.247 0.224
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:10.305 0.282
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:10.930 0.907
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:10.938 0.915
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:10.969 0.946
8. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:10.977 0.954
9. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:11.075 1.052
10. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:11.099 1.076
11. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:11.591
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:11.976
13. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:12.099
14. Danyiil Kvjat* orosz Toro Rosso-Renault idő nélkül
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:12.037
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:12.040
17. Sergio Pérez** mexikói Force India-Mercedes 1:12.076
18. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:12.233
*hét rajthelyes büntetést áthozott motorcsere miatt az előző futamról
*hét rajthelyes büntetés, mert balesetet okozott az előző versenyen

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 10 14 14 316
2. Nico Rosberg 4 14 15 292
3. Daniel Ricciardo 3 8 15 214
4. Valtteri Bottas 5 15 155
5. Sebastian Vettel 4 14 149
6. Fernando Alonso 2 15 149
7. Jenson Button 1 11 94
8. Felipe Massa 1 9 83
9. Nico Hülkenberg 13 76
10. Kevin Magnussen 1 11 53
11. Sergio Pérez 1 11 47
12. Kimi Räikkönen 11 47
13. Jean-Éric Vergne 7 22
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Jules Bianchi 1 2
17. Pastor Maldonado 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 608
2. Red Bull-Renault 363
3. Williams-Mercedes 238
4. Ferrari 196
5. McLaren-Mercedes 147
6. Force India-Mercedes 123
7. Toro Rosso-Renault 30
8. Lotus-Renault 10
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik