A Mercedes a Belga Nagydíj második szabadedzésén nem használt szuperlágy gumikat, így a biztos pole pozícióra számító Nico Rosberg és a büntetései miatt az utolsó rajtsorba kényszerülő Lewis Hamilton átadta a lehetőséget a többieknek arra, hogy az élen zárják a tréninget. Ezt a Red Bull-istálló használta ki leginkább, Max Verstappen és Daniel Ricciardo zárt az első két helyen. A matt sötétkék autók tempója meglepte az éllovas hollandot, aki 1997 szeptemberében Belgiumban, a Spától autóval egy órányira, légvonalban 62 kilométerre fekvő Hasseltben látta meg a napvilágot.
„A többi csapathoz képest gyorsak voltunk, gyorsabbak is, mint reméltem. Nagyon örülök az első helyezésemnek, még ha ez nem is az időmérő vagy a verseny – mondta a 18 éves Verstappen, akit arról kérdeztek, álmodozik-e első pole pozíciójáról? – Sohasem álmodozom. Csak dolgozom, aztán meglátom, ez mire lesz elég. Nehéz beállítani az autót, főleg ilyen melegben, ami nem jellemző Spára. Úgy tűnik, valamennyire sikerült, de a versenyen is az lesz a kulcs, hogy ki óvja hatékonyabban a gumikat."
AUGUSZTUS 26., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:48.348 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.085 |
AUGUSZTUS 27., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
AUGUSZTUS 28., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Szeptember 4., 14.00: Olasz Nagydíj |
Szeptember 18., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Az időmérőn mindenképpen Nico Rosberg lesz az esélyes, és a versenyen is szüksége lesz a sikerre, mert már 19 pont a hátránya Hamiltonhoz képest.
„Nem érzek nagyobb nyomást Lewis büntetése miatt, nem érzem úgy, hogy csak én veszíthetek. Minden versenyhétvége előtt ugyanakkora az elvárásom magammal szemben, győzni akarok. Azzal, hogy Lewis a mezőny végéről indul, nem kell a közvetlen riválisommal csatáznom, de ez nem jelenti azt, hogy senkivel sem kell csatáznom. A nyári szünet előtt a két Red Bull mögött értem célba, mi ez, ha nem intő jel? És még Lewist sem írnám le, egy jó pillanatban beküldött biztonsági autó felforgathatja a versenyt" – mondta Rosberg.
Daniel Ricciardo szerint vasárnap hasonló körülmények között stratégiai szempontból is nehéz verseny vár a mezőnyre.
„Egy kiállás? Ha kapnánk egy »szuperkemény« keveréket, talán. Ekkora hőségben a mostani keverékekkel legalább két kiállás lesz. A szuperlágy nagyon kevés kört bír, a versenyen nem nagyon fogjuk használni" – mondta Ricciardo, aki kellemesen csalódott a délelőtt kipróbált glóriakeretben. Az ausztrál az egyetlen, aki használta a Red Bull szélvédőjét és a glóriát is, és meglepően jó véleményt formált az FIA által favorizált eszközről.
„Van egy kérdőív, amelyet ki kell töltenünk róla az FIA-nak, azt este veszem magam elé. Vannak apróságok, amin lehet javítani, de ez várható volt. Összességében egyáltalán nem rossz" – mondta Ricciardo.
A Willliams-istállónál abban bíztak, hogy akár Belgiumban is a Red Bull-lal, a Ferrarival és talán a Mercedesszel csatázhatnak, de már belátták, hogy az ő csatájuk a konstruktőr-vb 4. helyéért folyik a Force India ellen. Jelenleg az sem biztos, hogy meg tudják tartani a azt a negyedik helyet, hiszen az üldöző lemaradása mindössze 15 pont.
„Úgy érzem, hogy meg tudjuk csinálni – mondta magabiztosan Valtteri Bottas, aki szerint jelenleg az a legfontosabb, hogy maguk mögött tartsák a Force Indiát. – Erős csapat vagyunk, náluk is erősebbek, ezért előttük a helyünk. A célunk a szezont megelőzően az volt, hogy az első három csapattal harcolhassunk, de jelenleg a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes megközelíthetetlen."
Bottas emellett elismerte, hogy nem lesz könnyű dolguk úgy, hogy már csak apróbb fejlesztéseket hajtanak végre idei autójukon, de mivel nagy rá az esély, hogy a többi csapat is hasonlóan cselekszik, láthatunk még izgalmas futamokat a Williamstől.
„Már nem fejlesztünk túl sokat az idei autón, ezért abban reménykedünk, hogy a többi csapat is így tesz. Szeretek mindig pozitívan gondolkodni, és sok olyan pálya van, ami fekszik az autónknak, ezért megvan a lehetőségünk jó futamokat teljesíteni. Nagyon fontos lenne, hogy a Force India előtt végezzünk a pontok tekintetében. Jelenleg ez a legfőbb célunk" – nyilatkozta Bottas.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:48.085 | átlag: 233.283 km/ó | 27 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:48.341 | 0.256 mp h. | 27 |
3. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:48.657 | 0.572 | 30 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:49.023 | 0.938 | 27 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:49.100 | 1.015 | 27 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.161 | 1.076 | 33 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:49.244 | 1.159 | 30 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:49.419 | 1.334 | 20 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:49.419 | 1.334 | 23 |
10. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:49.648 | 1.563 | 23 |
11. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:49.716 | 1.631 | 31 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:49.772 | 1.687 | 30 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.782 | 1.697 | 33 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.916 | 1.831 | 25 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:50.083 | 1.998 | 27 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:50.151 | 2.066 | 19 |
17. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:50.157 | 2.072 | 29 |
18. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.194 | 2.109 | 25 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:50.375 | 2.290 | 34 |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:50.562 | 2.477 | 32 |
21. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:50.659 | 2.574 | 25 |
22. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:50.719 | 2.634 | 24 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:48.348 | átlag: 232.716 km/ó | 27 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.078 | 0.730 mp h. | 25 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:49.147 | 0.799 | 24 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:49.274 | 0.926 | 23 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:49.768 | 1.420 | 19 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:49.782 | 1.434 | 24 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:49.865 | 1.517 | 24 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:50.088 | 1.740 | 21 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:50.394 | 2.046 | 31 |
10. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:50.583 | 2.235 | 21 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:50.899 | 2.551 | 18 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:51.122 | 2.774 | 28 |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:51.125 | 2.777 | 16 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:51.424 | 3.076 | 17 |
15. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:51.768 | 3.420 | 19 |
16. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:51.787 | 3.439 | 26 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.308 | 3.960 | 19 |
18. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:52.407 | 4.059 | 18 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:52.837 | 4.489 | 23 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:53.053 | 4.705 | 20 |
21. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:53.089 | 4.741 | 20 |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | idő nélkül | 3 |