Miután Mark Webbernek generátorprobléma miatt ki kellett állnia a második helyről az Indiai Nagydíj 40. körében, a Red Bull csapata amiatt aggódhatott, hogy nem következik-e be hasonló hiba a futamgyőzelem felé autózó Sebastian Vettel autóján is. Az áramfelvétel csökkentése érdekében ennek megfelelően fokozatosan lekapcsoltattak vele minden kevésbé fontos elektronikai funkciót, és a német pilóta végül KERS nélkül fejezte be a versenyt. Christian Horner, a Red Bull Renault csapatvezetője azt is elárulta, hogy egy meghibásodó érzékelő is borzolta idegszálaikat, amelynek az adataiból Webberéhez hasonló probléma lehetőségére következtettek.
„Miután Mark autója hirtelen meghibásodott – mesélte Horner –, nem volt okunk kizárni annak a lehetőségét, hogy ez a másik autóval is bekövetkezhet. Azonnal megpróbáltuk csökkenteni az áramfelvételt, amennyire csak lehet – végül még a KERS-t is kikapcsoltuk. Egy, a generátoron található hibás érzékelő tovább növelte az aggodalmunkat, miközben Sebastian folyamatosan lila szektoridőket produkált, tehát nehéz perceket éltünk át, de az autó végig bírta, Sebastian pedig teljesítette a feladatát. Borzasztó balszerencse, hogy Mark nem állhatott mellette a dobogón.”
Horner arra is kitért, hogy a Red Bullban rendre a rövidebbet húzó ausztrál pilóta balszerencséje mögött nem kell látni semmi egyebet.
„Ha statisztikailag megnézzük, hogy a két pilóta mennyit töltött az autóban, azt látjuk, hogy ugyanazon idő alatt ugyanannyi problémával és meghibásodással kellett szembenézniük – ott volt például a KERS-probléma Seb autójával Japánban. Borzasztó balszerencséről van szó Mark esetében, és amíg a Reanult nem kapja vissza a motort, addig nem is fogjuk megtudni, mi okozhatta.”
Vettel autójának generátora mellett a leintés után a friss négyszeres világbajnok esetleges kizárása miatt is aggódhattak az energiaitalos istállónál, ugyanis azzal, hogy a német pilóta a leintést és a levezető kör befejezését követően nem gurult be a parc fermébe, hanem a nézők legnagyobb örömére a célegyenesbe hajtott egy kis gumifüstölős bemutató erejéig, megsértette a versenyszabályzat 43.3. pontját, amivel súlyos büntetést kockáztatott. Mindazonáltal a versenybíróság elfogadta Vettel magyarázatát, és a különleges körülményekre hivatkozva csak figyelmeztetéssel sújtotta a világbajnokot (ez volt neki 2013-ban az első), illetve 25 ezer euróra büntette meg a Red Bull csapatát.
Vettel szabálytalan ünneplése:
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:31:12.187 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 29.823 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 39.892 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 41.692 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 43.829 mp h. |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 52.475 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:07.988 p h. |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:12.868 p h. |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:14.734 p h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.237 p h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:18.297 p h. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:18.951 p h. |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1 kör h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 6 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 39 | |
Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 35 | |
Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 | |
Leggyorsabb kör: Räikkönen (60. kör) 1:27.679 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 10 | 13 | 15 | 322 |
2. | Fernando Alonso | 2 | 8 | 14 | 207 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 8 | 14 | 183 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 5 | 14 | 169 |
5. | Mark Webber | – | 5 | 12 | 148 |
6. | Nico Rosberg | 2 | 3 | 13 | 144 |
7. | Romain Grosjean | – | 5 | 11 | 102 |
8. | Felipe Massa | – | 1 | 13 | 102 |
9. | Jenson Button | – | – | 12 | 60 |
10. | Paul di Resta | – | – | 8 | 40 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 39 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 8 | 33 |
13. | Adrian Sutil | – | – | 7 | 28 |
14. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 19 |
15. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 13 |
16. | Esteban Gutiérrez | – | – | 1 | 6 |
17. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 470 |
2. | Mercedes | 313 |
3. | Ferrari | 309 |
4. | Lotus-Renault | 285 |
5. | McLaren-Mercedes | 93 |
6. | Force India-Mercedes | 68 |
7. | Sauber-Ferrari | 45 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 32 |
9. | Williams-Renault | 1 |