A Piombinótól Orvietóig tartó szakasz elején az amerikai BMC kerékpárosa, Martin Kohler próbált megszökni a mezőnytől, és sikerült is neki: a svájci versenyző 20 kilométer után 2 perc 50 másodperccel volt a mezőny előtt, 50 kilométer megtétele után pedig már több mint 11 perc volt az előnye.
Viszonylag korán megvolt az első bukás is: David Millar (Garmin-Cervelo) és Ángel Vicioso (Androni Giocattoli) ütközött, szerencsére egyik versenyző sem szenvedett súlyos sérülést.
Ezután egy rövid, két kilométeres, de 15 százalékos emelkedő következett, a Croce di Fighine. Elsőként természetesen az élen álló Kohler ért fel, majd mögötte Gianluca Brambilla (Colnago-CSF) és Christophe Le Mevel (Garmin-Cervelo) voltak a leggyorsabbak.
Az emelkedő után több bukás is volt a mezőnyben, a versenyzők azonban – kerékcsere, vagy esetlegesen kerékpárcsere után – rendre folytatni tudták a szakaszt. A mezőnyt Kohler magabiztosan vezette, később előnye folyamatosan csökkent. A murvával gyakran tarkított szakaszon a mezőny élén az Astana, a Saxo Bank és a Quick Step kerékpárosai váltogatták egymást.
A legnagyobb bukás Tom Slagter nevéhez fűződik, aki néhány másodpercig mozdulatlanul feküdt a földön, később kiderült, hogy agyrázkódást szenvedett, illetve a combja is megsérült, így azonnal kórházba szállították.
A hétfői szakaszon elhunyt Wouter Weylandt emléke előtt adózván a Giro szervezőbizottsága úgy döntött, hogy a belga kerékpáros rajtszámát (108) visszavonultatja, így az olasz körversenyen a jövőben senki sem viselheti azt. |
Mintegy 12 kilométerrel a szakasz vége előtt John Gadret (Ag2r) és Pieter Weening (Rabobank) utolérték Kohlert, de az élen álló hármas előnye már csak néhány másodperc volt a mezőnnyel szemben.
Ezután öt kilométerrel a befutó előtt Weening próbált meg elszökni a mezőnytől – miközben az beérte Kohlert és Gadret-t –, és már 42 másodperccel is vezetett, amikor Michele Scarponi (Lampre-ISD) megpróbálta utolérni.
Az olasz kerékpáros végül nem tudta befogni a szökevényt, így Weening nyolc másodperces előnnyel megnyerte a szakaszt, ezzel átvette a vezetést az összetettben David Millartól, aki 20 kilométerrel a befutó előtt bukott, és közel háromperces hátránnyal ért célba.
A második helyen Fabio Duarte végzett, míg a harmadik helyet Jose Serpa szerezte meg.
Weening szakaszgyőzelmével megszerezte a rózsaszín trikót is, a második helyre Marco Pinotti jött fel az összetettben, hátránya két másodperc, a harmadik helyre Kanstantsin Sivtsov lépett előre, Pinottival azonos idővel.
5. SZAKASZ | |
Piombino–Orvieto, 191 kilométer | |
1. Pieter Weening (Rabobank) | 4:54:49 |
2. Fabio Duarte (Geox-TMC) | +0:00:08 |
3. Jose Serpa (Androni-Giocattoli) | azonos idővel |
1. Pieter Weening (Rabobank) | 14:59:33 |
2. Marco Pinotti (HTC-Highroad) | +0:00:02 |
3. Kanstantsin Sivtsov (HTC-Highroad) | azonos idővel |