A csütörtöki csapatbemutató sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Pannon Cycling Team 2018-ban több mint 80 nemzetközi versenynapot teljesít, s az év fő eseményén, a Tour de Hongrie-n szeretné elhódítani a legjobb magyar csapat címet.
Az idei sikerek megalapozhatják, hogy az együttes továbblépjen a kontinentális kategóriából a prokontinentális státuszba, majd végcélként 4-5 éven belül megszerezze a World Tour versenyzési jogot, amelynek birtokában akár elindulhat a kerékpáros sportág csúcsának számító UCI World Tour sorozaton. Így többek között a Tour de France-on vagy a Vueltán is tekerhetnének a Pannon Cycling Team tagjai.
A Pro Tour licenc megszerzése azért lenne óriási magyar sportsiker, mert azt a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) egy időben legfeljebb 20 csapatnak ítéli oda, általában négy évre.
Ha a Pannon Cycling Team bekerülne ebbe az elitkörbe, akkor Magyarország arra is esélyt kaphatna, hogy a Tour de Hongrie-nál jelentősebb versenyeket rendezzen – így pályázhatna a 2022-es Tour de France nyitószakaszának a budapesti lebonyolítására is.
Az alapító Bátorfi Béla közölte, csapatának az a fő célja, hogy a magyar kerékpársport világelithez való felzárkóztatásához hozzájáruljon.
„Minden országúti kerékpáros tudja, melyik a legnehezebb egyéni csapatsport a világon. Nekünk fontos, hogy Magyarország elsőként kerüljön be a közép-kelet európai országok csapatai közül a kerékpáros csúcsligába” – jelentette ki.
Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke úgy vélte, a magyar kerékpársport középtávú stratégai célja az, hogy felzárkózzon a világ élvonalába.
„Ezen az úton újabb, fontos lépés, hogy kontinentális csapattal rendelkezünk. A nemzetközi elitmezőnyben való szereplés mellett törekednünk kell rá, hogy pár éven belül Magyarország adjon otthont európai vagy világversenynek, illetve hogy Budapestről rajtoljon valamelyik klasszikus viadal” – hangsúlyozta az elnök.
A 14, többségében fiatal versenyzőt felvonultató Pannon Cycling Team középtávú célként szeretne kvótát szerezni a 2020-as tokiói olimpiára országúti kerékpárban, továbbá hegyi- és pályakerékpárban is.