A nagy kerékpárversenyek sajátja sok egyéb mellett az az elképesztően színes karaván, amely a sportolókat végigkíséri többnapos, jelen esetben háromhetes útjukon.
A Formula–1-hez hasonlóan a bringások world tour mezőnyében is valamennyi istállónak van saját, csapatszínekbe „öltöztetett” kamionja, amely a többi kísérőjárművel együtt igazán látványos körítést ad az eleve ezerszínű bringás viadaloknak.
A 2020 májusában Magyarországról rajtoló Giro d’Italia elengedhetetlen kelléke a megannyi szponzorkamionból álló úgynevezett reklámkaraván – ami nem is csoda, hiszen gondoljunk csak bele, ennél tökéletesebb eszköz gyakorlatilag nem létezik arra, hogy a legfontosabb támogatók a versenyzőkhöz hasonlóan megmutassák magukat a nagyvilágnak.
Ezt manapság már igen látványos és szórakoztató módon teszik, időt, pénzt és ötletet nem sajnálva az önpromócióra. A főszponzorok és a legnagyobb cégek egy olyan nagy verseny alatt, mint a Giro – amely a pihenőnapokkal, illetve a különféle felvezető és kísérőrendezvényekkel jóval több mint három hétig tart, és ez alatt több mint 3500 kilométert tesz meg több országon át – nem ritkán több millió (!), a vállalat logójával vagy valamilyen ismertetőjegyével ellátott kisebb-nagyobb ajándékot szórnak szét a szurkolók között végighaladva útvonalukon.
Ezt különösen a gyerekek szokták nagyon élvezni, akik hatalmas szatyrokkal, hátizsákokkal, sporttáskákkal érkeznek a lakóhelyükhöz legközelebb eső állomáshoz, hogy a szurkolói „falvakban” osztogatott vagy a szponzorkamionokból kidobált különböző ajándékokból – kulacsok, sapkák, tollak, bármi – minél többet össze tudjanak gyűjteni.
A Tour de France-on már az 1930-as években útjára indult a maihoz hasonló első reklámkaraván, vagy legalábbis annak kezdetleges elődje – és idén a magyar rajongók is kaphattak belőle egy kis ízelítőt, miután a „műfajt” az egyik leglátványosabban űző francia Cofidis istálló is részt vett a 2019-es Tour de Hongrie-n a védjegyének számító extravagáns, nyitott, „napocskás” parádékamionjával. A reklámkaravánt mindig egy speciális, erre a különleges alkalomra feldíszített kamion vezeti fel, amelynek látványosnak és figyelemfelkeltőnek kell lennie – a jó hír, hogy ez nem lesz másként jövőre, a Budapestről rajtoló Olasz körversenyen sem.
Méghozzá a Delta-Truck vállalat jóvoltából, amely elkészítette a 2020-as Giro karavánja előtt haladó kamiont, tetőtől talpig a verseny színébe, rózsaszínbe öltöztetve. A végeredményt látva egyetérthetünk: itt egy újabb ok, amely miatt megéri majd kilátogatni jövőre a Giro d'Italia magyarországi helyszíneire! Ráadásul aki szeretne értékes ajándékokhoz jutni, annak már két órával a versenyzők érkezése előtt ott kell állnia az út, jelen esetben versenypálya mellett.