Az útvonal szerdai bemutatóján kiderült, a cívisvárosból induló 174 kilométeres első etap Hajdúszoboszlón ér véget. Ezt a 182 kilométeres Karcag–Nyíregyháza és a 171 kilométeres Sárospatak–Kazincbarcika szakasz követi, majd következik a királyetap, amelyen a Miskolcról rajtoló mezőny 178 kilométert megtéve a Kékestetőn ér célba. A záró szakasz Esztergomból indul, majd 156 kilométer után ott is zárul úgy, hogy a mezőny négy kört tesz meg, amely magában foglalja a dobogókői emelkedőt.
Szabó Tünde sportért felelős államtitkár kifejtette, a versenyen minden évben egyre erősebb mezőny indul, így színvonalában egyre jobban megközelíti a világ nagy körversenyeit.
„Mára olyan eseménnyé vált, amely évről évre szintet lép, ismertsége kinövi a régiónkat is, ezúttal már a világ legnagyobb kerékpáros eseményeinek meghatározó szereplői méretik meg magukat a Tour de Hongrie-n” – mondta Szabó Tünde, aki kiemelte, a Giro d'Italia rajtja és a Tour de Hongrie is remek lehetőség „csodálatos országunk és városaink bemutatására”.
Az államtitkár kijelentette, a kormány a sporton belül is kiemelt figyelmet fordít a kerékpársportra, amely kiváló lehetőség a sport népszerűsítésére és az aktív életmód, a mindennapos mozgás fontosságának hangsúlyozására.
„Korábban egyetlen World Tour-csapat sem indult el Magyarországon kerékpárversenyen, ám megtörtént a lehetetlen: világsztárok érkeznek az idei esztendőben” – fogalmazott Révész Máriusz. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint elképesztő verseny várható.
Révész arról számolt be, hogy 11 olyan csapat lesz, amely az olasz és a magyar körversenyen is részt vesz. Hozzátette, utóbbin nyolc-nyolc World Tour- és prokontinentális istálló lesz a mezőnyben.
„Rózsaszínben látom a magyar kerékpársport jövőjét” – fogalmazott Révész Máriusz, aki azt is hangsúlyozta, hogy nemcsak erre az évre, hanem jövőre is ilyen szinten szeretnék megszervezni a viadalt, illetve az is cél, hogy néhány éven belül előbb kontinentális, majd prokontinentális csapat legyen Magyarországon.
A május 13. és 17. között sorra kerülő magyar körversenyen összesen 861 kilométer leküzdése vár a mezőnyre, amely minden eddiginél erősebb lesz. Ennek egyik oka, hogy a Tour de Hongrie két nappal azt követően rajtol, hogy Magyarországon rendezik május 9. és 11. között a Giro d'Italia első három szakaszát, így az amúgy is Magyarországon tartózkodó World Tour-csapatok szívesen neveztek a magyar körversenyre is.
Tavaly négy prokontinentális istálló vett részt a viadalon, idén ebből a kategóriából eddig már öt csapat jelezte indulási szándékát, akárcsak az élvonalat jelentő World Tourból. A sportág csúcskategóriájából már biztosan ott lesz a mezőnyben az Asztana, a Trek-Segafredo, a Mitchelton-Scott, a Jumbo-Visma és a CCC. Utóbbinak Valter Attila személyében magyar kerekese is van, de várhatóan ő a Girón jut szóhoz.
Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke elmondta, Magyarországon évi 150 kerékpárversenyt rendeznek, közülük a koronagyémánt a Tour de Hongrie, amely a legfontosabb és legnagyobb hazai viadal.
„A magyar körversenyt már csak a legnagyobb viadalok mércéjével tudjuk mérni, és meg is felel ennek. Világsztárokat vonultat fel, és olyan szakmai színvonalat képvisel, amelyre joggal lehetünk büszkék” – fogalmazott a sportvezető, aki kitért arra is, hogy mostanra már több szakágban felkapaszkodtak a magyar kerékpárosok a világ élvonalához.
Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője elárulta, a mezőny erőssége magasra teszi a lécet, kiemelt cél a World Tour-csapatok kiszolgálása, illetve a nagy érdeklődés miatt az eredetileg tervezett húszról huszonegyre emelték az együttesek számát.
Székely Dávid, az M4 Sport csatornaigazgatója arról beszélt, hogy a közmédia már harmadik évben sugározza a magyar körversenyt, a televíziós közvetítésen csaknem százan dolgoznak. Mint mondta, az élő közvetítéssel és az összefoglalókkal több mint száz országba biztosan eljut a Tour de Hongrie.
A 2020-AS TOUR DE HONGRIE PROGRAMJA
1. szakasz, május 13., szerda: Debrecen–Hajdúszoboszló, 174 km
2. szakasz, május 14., csütörtök: Karcag–Nyíregyháza, 182 km
3. szakasz, május 15., péntek: Sárospatak–Kazincbarcika, 171 km
4. szakasz, május 16., szombat: Miskolc–Gyöngyös-Kékestető, 178 km
5. szakasz, május 17., vasárnap: Esztergom–Esztergom, 156