Ezekkel a sprintbefutókkal nincs szerencséje a mezőnynek a Magyar körversenyen (sem): a szombati, esztergomi nyitány után a másnapi, alföldi szakasz hajrájában sem sikerült elkerülni a bukást.
Pedig jól indult a vasárnapi etap, az esztergomi célnál nagyot eső, kulcscsonttörés és agyrázkódás gyanújával a kórházba szállított Kamil Malecki ugyanis mindenkire rácáfolt, és általános meglepetésre ott volt a rajtnál, pedig láthatólag nem volt jól – le a kalappal előtte, akkor is, ha a szakasz felénél végül feladta a versenyt.
A helyzetét mondjuk nem könnyítették meg a körülmények. A Debrecen és Hajdúszoboszló közötti etapon ugyanis teljesen sík útvonalon, harminc Celsius-fok feletti hőségben, oldalszelekkel megtűzdelve kellett teljesíteni a 160 kilométert. Vagyis a második szakasz az összesen majdnem 2000 méternyi szintkülönbséget magába foglaló nyitó etappal ellentétben nem az emelkedők miatt, hanem éppen ezzel ellentétes okokból tartogatott pokoli körülményeket a mezőny számára...
Mindez ráadásul a keleti végek „pazar minőségű” útjaival súlyosbítva, ahol aztán a külföldi klasszisok is saját bőrükön tapasztalhatták meg, hol lakik a magyarok istene. A mezőny egyik legjobb sprintere, a Trek-Segafredo world tour sorának olasz klasszisa, a szakaszgyőzelemre is esélyes Matteo Moschetti például egyből az éles rajt után defektet kapott, máris cserélhették az első kerekét.
Az elején kialakult egy hatfős szökevénycsoport, melyhez „önerőből” csatlakozott a magyar válogatott mezében tekerő Szatmáry András, az első, debreceni gyorsasági részhajrát el is vitte (a jóváírás nyomán ekkor a sárga trikó „virtuálisan” az öv volt), ám az azért sejthető volt, ötperces fór ide vagy oda, ezen a szakaszon ez a mezőny gond nélkül befogja majd a szökevényeket.
Az üldözőbolyban, csakúgy, mint egy nappal korábban, óriási munkát vállalt Peák Barnabással együtt a Mitchelton-Scott, miközben történtek érdekességek is. A hőség valószínűleg a profiknál is eredményezett olykor némi figyelemkihagyást, a szlovén Adria Mobil rutinos kerekese, Ziga Horvat például teljesen – nincs erre jobb szó – amatőr módon, egy hátranézés során borult el, de úgy, hogy miután összeszedte magát, visszapattant a nyeregbe és utolérte meglepett társait, még ő maga is nevetett az egészen.
Végül kerek 10 km-rel a cél előtt érték utol a szökevényeket, innentől felváltva álltak az élre a versenyzők, egy ízben a friss magyar bajnok Filutás Viktor is vezetett. A várt sprintbefutóban aztán Valter Attila elképesztő erőben lévő csapattársa, a lengyel születésű, de ötéves kora óta Olaszországban élő CCC-s Jakub Mareczko az utolsó métereken állva hagyta a remek felvezetést kapó Moschettit, így megérdemelten nyerte meg a szakaszt (az első négyben csak olasz versenyző volt). A sárga trikós Jon Aberasturi viszont belekerült a bukásba: csapattársa támogatásával tudott csak áthaladni a célon, így bár az azonos idő miatt megőrizte összetett előnyét, kérdés, milyen állapotban lesz. Szatmáry fáradozásai ellenben nem maradtak gyümölcs nélkül: a harmadik szakasznak a legjobb magyarnak járó fehér trikóban, az összetett harmadik helyéről vághat neki hétfőn Karcagon!
41. TOUR DE HONGRIE
3. szakasz (Debrecen–Hajdúszoboszló, 158 km): 1. Jakub Mareczko (olasz, CCC) 3:38:20, 2. Moschetti (olasz, Trek) azonos idővel, 3. Pacioni (olasz, Androni Giocattoli-Sidermec) a. i., ...14. Karl Ádám (magyar válogatott) a. i. Az összetett állása: 1. (sárga trikóban) Jon Aberasturi (spanyol, Caja Rural-Seguros) 6:26:14, 2. Groves (ausztrál, Mitchelton-Scott) 4 másodperc hátrány, 3. Szatmáry András (magyar válogatott) 5 mp h.