„Még sohasem voltam ilyen sokat az élen, voltak olyan versenyeim, ahol még csak nem is láttam, mi történik az élbolyban, most meg egyfolytában ott vagyok. A rózsaszín trikó nagy biztonságot jelent, növeli az önbizalmat, és ahogy telnek a napok, úgy tanulok egyre többet a helyezkedésből is” – érzékeltette a helyzete újdonságát Valter Attila a sajtótájékoztatón.
Beszélt arról is, hogy a szombati etap elején nem figyelt eléggé a mezőny szétszakadására – „remélem, nem látta a kamera, bár egyre kevesebbszer tudok elbújni”, szúrta közbe nevetve –, és noha messze volt még a cél, hibásnak érzi magát, ami újabb figyelmeztetés: a vezérszerepet, a taktikázást illetően még sok tapasztalatot kell gyűjtenie.
S hogy immár két rózsaszín trikós nappal a háta mögött érzi-e, hogy megváltozott a kapcsolata a nagymenőkkel?
„Ma elmenésben kellett lennünk, nem nekem, hanem éppen Gavazzinak, akinek sikerült is. Sőt nagyon kicsit múlott a győzelem, de megtett mindent, nagyon büszkék vagyunk rá. Remélem, hogy össze fog jönni még a szakaszgyőzelem is” – értékelt röviden a szombati szakaszt a 118. helyen záró Dina Márton, aki megosztotta velünk azt is, hogy a vasárnap következő nehéz szakaszon ő szeretne szökésbe kerülni. Csapattársa, az említett Francesco Gavazzi a 2. helyen végzett, és szereplésével a hegyi pontversenyben is majdnem elérte a dobogót, míg csapattársa, Vincenzo Albanese az 5. helyre került a kék trikóért folyó harcban. K. G. |
„Tudják, hogy ki vagyok, ez egyértelmű, ami nagy változás. A trikó viselése persze felelősséggel is jár, a csapat nevében nekem kell szemmel tartanom, mi történik az élbolyban. Ezt még tanulnom kell, az utóbbi napok sokat segítettek, és bízom benne, hogy holnap kicsivel megint jobb leszek ebben.”
Megkérdezték a magyar bringást arról is, tart-e attól, hogy a vasárnapi szakaszon elveszíti a Maglia Rosát (Castel di Sangro és Campo Felice között 158 kilométeres, nehéz hegyi etap vár a mezőnyre).
„Természetesen ez bármelyik pillanatban bekövetkezhet, de próbálok nem erre összpontosítani, hanem csak a saját teljesítményemre – válaszolta Valter. – Csupán nyolc szakasz ment le, jól tudom, hogy a neheze még hátravan. A tizenegy másodperces előny nem sok, de ha el is veszítem a rózsaszín trikót, küzdeni fogok érte. Ugyanakkor megvan az esély arra is, hogy a vasárnapi szakasz után még rajtam lesz, hiszen a lábaim rendben vannak, és nagyon dolgozik bennem a motiváció. Megteszek minden tőlem telhetőt, aztán a versenyen majd eldől, mire lesz elég.”
Arról is faggatták a magyar bringást, ki tette rá eddig a legjobb benyomást. Az összetettben mögötte álló belga Remco Evenepoelt és a kolumbiai Egan Bernalt említette, de hozzátette: szerinte még nincs itt az ideje annak, hogy egyértelmű favoritjai legyenek az idei Girónak.
„Egyelőre inkább magamra összpontosítok, nem arra, ki nyeri meg a Girót. Elvégre én vezetek, nem lehet más célom, mint olyan sokáig viselni a Maglia Rosát, ameddig csak tudom. Az imént vetettem egy pillantást az útvonalra, és azt kell mondjam, hogy a verseny szinte még el sem kezdődött” – zárta szombati szavait mosolyogva Valter Attila.
EZ PEDIG A BEFUTÓ UTÁNI ELSŐ TELEVÍZIÓS GYORSINTERJÚ
GIRO D’ITALIA
8. SZAKASZ, FOGGIA–GUARDIA SANFRAMONDI, 170 KM
1. Victor Lafay (francia, Cofidis) 4:06:47 óra
2. Francesco Gavazzi (olasz, Eolo-Kometa Cycling Team) 36 másodperc hátrány
3. Nikias Arndt (német, Team DSM) 37 mp h.
4. Nelson Oliveira (portugál, Movistar Team) 41 mp h.
5. Giovanni Carboni (olasz, Bardiani CSF Faizane) 44 mp h.
…
29. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4:48 p. h.
…
118. Dina Márton (Eolo-Kometa) 11:14 p h.
AZ ÖSSZETETT ÉLCSOPORTJA
1. Valter Attila 31:10:53 óra
2. Remco Evenepoel (belga, Deceuninck-Quick Step) 11 mp h.
3. Egan Bernal (kolumbiai, Ineos Grenadiers) 16 mp h.
4. Alekszandr Vlaszov (orosz, Asztana) 24 mp h.
5. Hugh Carthy (brit, EF Education-Nippo) 38 mp h.
…
91. Dina Márton 46:42 p h.
A 25 ÉVEN ALULIAK ÉLCSOPORTJA
1. Valter 31:10:53 óra
2. Evenepoel 11 mp h.
3. Bernal 16 mp h.
4. Vlaszov 24 mp h.
5. Daniel Martínez (kolumbiai, Ineos Grenadiers) 1:06 p h.
…
24. Dina 46:42 p h.