Mit gondol, ha az internetes keresőbe most beütné a négy betűt, hogy DVTK, akkor tizedmásodperc leforgása alatt hány találatot dobna ki a számítógépe?
Remélem, hogy sokat, hiszen Magyarország egyik sport szempontjából komoly hagyományokkal rendelkező, számos rendkívül odaadó szurkolót maga mögött tudó régiójáról van szó. A múltkoriban készült egy összehasonlító elemzés arról, hogy az országban mennyien látogatják a sporteseményeket – tehát nem csak a futballmeccseket –, ebben az összevetésben harmadikok lettünk. Az összes sportágat alapul véve előttünk végzett a Ferencváros és a Veszprém, de ami esetünkben igencsak fontos mérce lehet, hogy a helyszínen drukkoló fanatikusokról, és nem fotelszurkolókról volt szó.
Akkor nyilván mérvadó az internetes adat, ugyanis négyszázötvenezer találat szerepel a DVTK neve mögött.
Nos, ez jó statisztikai ugródeszka. Annál is inkább, mert a Borsodsport Invest egyik fő célkitűzése, hogy az észak-magyarországi régióban a DVTK név a meghatározó gazdasági szereplők számára is értékes marketing-kommunikációs eszköz legyen. A szponzorokat pedig eredményes versenyzéssel és tudatosan felépített, szervezetten működő klubmodellel lehet elérni, megszólítani. Erre jó példa a DVTK-val már kapcsolatban lévő, a klub által lefedett régió lakosságát a klubon keresztül megszólítani képes vállalatok elégedettsége.
Szokták mondani, akkor van néző, ha jó a futball. Diósgyőrben ellenben még akkor is van néző, ha nem a bajnoki címre hajt a csapat.
Jó és hosszabb távon sikeres futball viszont csak megfelelő utánpótlás-neveléssel és szakmailag megalapozott akadémiai képzéssel valósítható meg. Már hallom is a riposztot, hogy ez a sablonszöveg, ezért hozzáteszem: ez csak a múltban lehetett kifogás. Manapság ugyanis soha nem látott mértékű állami támogatás mentén lehet képezni a jövő futballistáit, kosárlabdázóit, jégkorongozóit, ami nagyon kellemes állapot, de nagyobb felelősséget is jelent, ugyanis ezt a segítséget, ezt az előnyt nem szabad elherdálni. A diósgyőri labdarúgó-akadémia megnyitása is a jövőnek szólt. A ceremóniát ráadásul megtisztelte jelenlétével a futballrajongó, a sportot mindig is támogató miniszterelnök, Orbán Viktor, valamint járt nálunk Bernd Storck szövetségi kapitány, az MLSZ sportigazgatója, és ők, megismerve az elképzeléseinket és a régiós stratégiánkat, jelezték, számíthatunk mind szakmai, mind egyéb jellegű segítségükre. Miért fontos ezt hangsúlyozni? Azért, mert ebben a régióban a sport társadalomépítő szerepe is rendkívül jelentős. Szintén kiemelt célunk a sport tömegbázisának kiépítése is, hiszen ha nem is lehet mindenkiből profi, de a jövő sportrajongói is a gyerekek közül kerülnek ki.
A sportkohézió Magyarországon Diósgyőrben rendkívül erős, ezért kíváncsi vagyok arra, mit lehet még pluszban tenni ott, ahol nem kell noszogatni az embereket, hogy menjenek ki a meccsekre?
Tovább lehet erősíteni a multipsort jelleget. Az összetartás valóban rendkívül erős a régiónkban, így amikor a DVTK női kosárlabdázói kupagyőztesek, a jégkorongozók bajnokok lettek, akkor a lelátón ott szurkolt a klub többi szakosztályában versenyző sportoló, a labdarúgó, a birkózó, a sakkozó, valamint a sportágak drukkerei is ott voltak a többi DVTK-csapat mérkőzésein. Célunk, hogy az észak-magyarországi, mintegy másfélmillió embert lefedő területen a sportolni vágyóknak a DVTK által érintett sportágakban megteremtsük a szükséges sportszakmai, gazdasági és infrastrukturális kereteket, bármilyen szinten is kívánjanak sportolni. A szakosztályok közül a legnagyobb tömeget megmozgató futballban a régióban általunk tulajdonolt, vagy velünk stratégiai megállapodással rendelkező klubok részvételével jól működő, azonos sportszakmai módszerekkel dolgozó, a megyehatáron túl is kiterjedő rendszer létrehozásán már jóideje dolgozunk. Sportbástyákat hozunk létre Észak-Magyarországon. Az Eger, a Salgótarjáni BTC futballcsapatának integrálása után azért dolgozhatunk a helyi önkormányzatok rendkívül támogató közreműködésével, hogy a klubok identitásának megőrzését szem előtt tartva a közös rendszer üzemeltetésén keresztül a városoknak, a régiónak és persze a DVTK-nak is minél több tehetséges, saját nevelésű játékosa legyen.
Mit gondol, hatékony lesz ez a nagyívű módszer?
Azokban az országokban, amelyekben a sport társadalmi, kulturális szerepe kifejezetten erős, ez a módszer bevált. Tanulmányutakat tettünk többek között Hollandiában, Spanyolországban, a piramis rendszerű klubfelépítést, a nagyobb tömegből történő kiválasztást, tehetséggondozást, valamint a multisportjelleg kialakítását éppen az ott szerzett tapasztalatok erősítették meg. A Diósgyőrben élők imádják a futballt, a kosárlabdát, a jégkorongot, és egyáltalán a sportot, de még jobban ragaszkodnak, kötődnek hozzá – hiszen a sport érzelmi tényező is egyben –, ha tudják, azok a gyerekek szerepelnek DVTK-mezben, akik e régió szülöttei.