M. Németh Péter
M. Németh Péter
A Ferencváros Szurkolók Szövetségének honlapján, a fradidrukker.hu-n egy felhasználó az alábbiakat írta szerda délelőtt:
„Állítólag 3-4 körül adnak ki hivatalos közleményt. Az előbb beszéltem Riebbel, azt mondja, hogy "nem tud semmit", de már három napja tudja, gáz van. Elvileg arra hivatkoznak/tak, hogy jogszerűtlen (!) a tender, amit maga az állam írt ki. Alapvetően belső harcok vannak a régi és volt vezetés között (a volt KVI és az új között). Rieb szerint a három opció: érvényes, érvénytelen, meghosszabbítják. Meglepő... Pontosítok, mert már reklamáltak: az az infó, hogy a volt és az új KVI között hatalmi harc van, nem Riebtől származik, hanem teljesen más forrásból (ezt még tegnap hallottam). Minden más stimmel.”
Boros Bánk Levente, a Ferencváros Szurkolók Szövetségének alelnöke a Nemzeti Sport Online megkeresésére elismerte, hogy a fentiek tőle származnak.
„Tegnap estig biztos voltam az angolok sikerében, a szurkolókkal együtt nyugodt voltam a jövőt illetően” – mondta.
„Ha igaz, hogy jogszerűtlen a kiírás, akkor a kérdés csak az, hogy miért most az, korábban miért nem volt az?”
„Hangsúlyozni kívánom, hogy mostantól kizárólag az állam felelőssége, ha nem menekül meg a Fradi.”
A KVI már negyedszer írta ki szinte ugyanazokkal a feltételekkel a pályázatot az ingatlan-privatizációra és az FTC Zrt. eladására. A szurkolói szövetség alelnökének megjegyzése így arra vonatkozhat, hogy a tenderek „szabályzata” régóta változatlan, a magyar állam csak az árat csökkentette.
A legutóbbi tender kapcsán két cég fizette be a 400 milliós ajánlattételi biztosítékot, de a lengyel Echo Investment nem szállt versenybe az angolokkal, csak a stadionépítésben vállalt volna szerepet, és támogatási ajánlatot is tett a klubnak. A KVI már december 21-én is azt közölte, hogy januárban lesz döntés.
Az egyedüliként versenyben maradt Esplanade Real Estate Ingatlanforgalmazó Kft. egyik vezetője az a Kevin McCabe, aki már hónapok óta dolgozik az FTC jövőjét alapvetően meghatározó tenderen.
Az üzletember már korábban azt ígérte, cége 30 millió eurót is befektetne a zöld-fehérek futballklubjába, vagyis nyilvánvaló, nagyon komoly szándékai vannak.
A KVI 3 470 600 000 forintos nettó árat szabott meg limitként, ez az Áfa-val együtt 4 164 720 000 forint. Az ajánlati biztosítékot beszámítják a győztes pályázatba. Az ingatlanokat együttesen értékesítik, a limitárnál nem lehet kevesebbet ígérni.
A KVI-kiírásban ismét szerepel, hogy a győztes pályázónak két éven belül, 1,2 milliárd forint plusz áfa-ért fel kell újítania, a nemzetközi szabványoknak megfelelően az Üllői úti stadiont. Erre az adásvételi szerződés megkötésének napján visszavonhatatlan bankgaranciát kell adnia.
Fontos kitétel a tenderben, hogy a győztesnek legalább 800 millió forintért kell megvásárolnia az FTC Zrt. 19 997 000 forint névértékű részvénycsomagját. A vételárat ténylegesen át kell utalni, nincs mód arra, hogy más fizetési megállapodással, vagy beszámítással kerüljék ki. Az összegből fizetheti ki a tartozásait a klub.
A pályázat győztesének legalább másfélmilliárd forintot kell átutalnia a létesítményhasználati jog megváltásért a részvénypaketthez hasonló fizetési móddal. A Ferencvárosi Torna Club 1991. szeptember 5-én huszonöt évre szóló használati jogot szerzett a területre.
A tender alapján biztosítani kell az FTC-nek a 25 évre szóló stadion használati jogot és a klubvezetőknek is helyet kell biztosítani a munkavégzésre.