Michael Schumacher Montrealban a 34. Kanadai Nagydíjon megszerezte önmaga 59. és a Ferrari 150. futamgyőzelmét. A német pilóta mögött David Coulthard és Rubens Barrichello végzett, rajtuk kívül Kimi Räikkönen, Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli szerzett még pontot. A Williams-pilóták közül Juan Pablo Montoya motorhiba miatt kiesett, míg Ralf Schumacher egy tankolási hiba miatt csak a hetedik lett. Nem szereztek tehát pontot, így Michael Schumacher előnye 43-ra, a Ferrarié pedig 36-ra nőtt.
Michael Schumacher a Scuderia 150. futamgyôzelmét aratta Montrealban
Michael Schumacher a Scuderia 150. futamgyôzelmét aratta Montrealban
Délelőtt a félórás bemelegítő edzésen Michael Schumacher és Barrichello óriási fölényt mutatott, a versenybeállításokkal sokkal gyorsabbak voltak a többieknél. A német autója viszont felmondta a szolgálatot, nagy füstölgés közepette állt le. Schumi gyorsan felvette a tempót a tartalék autójával is, ez a verseny előtt reményt keltő volt számára. Barcelonában is volt már ilyen esete Schuminak, akkor is győzelemre vezette a kocsiját. A Ferrari világbajnoka a montreali rajt után a pole pozícióból remekül rajtoló, de az utolsó kanyarkombináció végét elrontó Montoya és az ellenállhatatlanul kezdő Barrichello mögött haladt – páholyból nézte, amint a brazil megelőzi a szinte a falat súroló Williams-BMW-t. A nyolcadik körben véget ért a verseny Jacques Villeneuve számára, a BAR-Hondájával egy ideje küszködő kanadai technikai hiba miatt állt le. Autója eltávolítása nem volt egyszerű feladat, szükség volt a biztonsági autóra is, hogy a pályamunkások kényelmesen és alaposan megoldják a feladatukat. Montoya ezalatt taktikázott, a boxba hajtott üzemanyagért és új hátsó gumikért. Az újraindítás után egy körrel pedig végrehajtott egy roppant okos előzést. Räikkönen és Ralf Schumacher mögött, az ötödik helyen haladt, a finn és a német is levágta a célegyenesbe vezető sikánt. A rázókőre futva mindketten vesztettek a sebességükből –ugyanúgy, mint Montoya az első kör végén, mielőtt Barrichello megelőzte –, Ralf előzni kezdte Räikkönent, és mivel még volt hely a német Williams-BMW-je és a pálya bal oldali szegélye között, Montoya is előzésbe fogott. Mindkét ellenfelét maga mögött hagyta, R. Schumi viszont Räikkönen mögött maradt. Montoya azonban a kocsijába töltött sok üzemanyag miatti túlsúly miatt nem tudott meglógni tőlük, mint ahogy Barrichello is képtelen volt
34. Kanadai Nagydíj, a 17 futamos Formula–1-es világbajnokság 8. állomása, Montreal A 70 körös (305.270 km) verseny végeredménye: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:33:36:111 (átlag: 195.682 km/óra) 2. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1.132 másodperc hátrány 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 7.082 mp h. 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 37.563 mp h. 5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 42.812 mp h. 6. Trulli (olasz, Renault, M) 48.947 mp h. 7. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 51.518 mp h., 8. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1 kör h., 9. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1 k. h., 10. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1 k. h., 11. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1 k. h., 12. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 k. h., 13. Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) 1 k. h., 14. Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M) 2 k. h., 15. Button (brit, Renault, M) 5 k. h.* Feladta: Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, technikai hiba) a 8., Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B, felfüggesztés) a 17., De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M, technikai hiba) a 31., Salo (finn, Toyota, M, technikai hiba) a 34., Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M, motor) a 42., McNish (brit, Toyota, M, váltó) a 47., Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M, motor) az 56. körben * – nem ért célba Leggyorsabb kör: Montoya (50. kör) 1:15.960 (átlag: 206.682 km/óra)
A vb-pontverseny állása Pilóták 1. M. Schumacher 70 2. Montoya és R. Schumacher 27-27 4. Coulthard 26 5. Barrichello 16 6. Button 8 7. Räikkönen 7, 8. Fisichella 6, 9. Heidfeld 5, 10. Trulli 4, 11. Irvine és Massa 3-3, 13. Frentzen, Salo és Webber 2-2
Konstruktôrök 1. Ferrari 86 2. Williams 54 3. McLaren 33 4. Renault 12 5. Sauber 8 6. Jordan 6 7. Jaguar 3 8. Minardi, Arrows és Toyota 2-2
Következik: Európai Nagydíj, június 23., Nürburgring
felzárkózni Coulthardra a saját szervizelése után. Néhány körön át az okozta a legnagyobb izgalmat, hogy Ralf támadgatta Räikkönent, de nem járt eredménnyel. Michael Schumacher a szervizelése után Montoya mögé jött vissza, ráadásul a kolumbiai az autójában lévő kevesebb üzemanyag miatt gyorsabb volt nála, úgyhogy növelte előnyét. Ralf Schumacher egy hiba miatt elvesztette a jó helyezésre való esélyét. Montoya üzemanyagtömlőjével akartak tankolni a kocsijába, jó húsz másodpercen át próbálkoztak sikertelenül. Ralfnak még egyszer be kellett mennie a boxutcába, és ezután kezdhette csak el a felzárkózást a tizedik helyről a hetedikre. Barrichellóval és Montoyával ellentétben M. Schumacher, Räikkönen és Coulthard is az egy kerékcserés megoldást választotta. Coulthard a későbbi szervizelésének köszönhetően több gyors kört mehetett a könnyű autójával, így megelőzte csapattársát és a második boxkiállását későn végrehajtó Barrichellót is. M. Schumacher Montoya és a saját szervizelése közötti időszakot a második helyen töltötte, utána viszont az élre állt, és már nem lehetett tőle elvenni a győzelmet. Montoya ugyanis motorhiba miatt kiállni kényszerült, és a harmadikról a második pozícióba ugró Barrichellót a végsőkig maga mögött tartó Coulthard már nem jelentett veszélyt a címvédő számára. Megszerezte idei hatodik győzelmét, amellyel tovább növelte előnyét a pontversenyben. Montoya ugyanis már sorozatban a második versenyen esett ki autója hibája miatt – legutóbb az Osztrák Nagydíjon szerzett pontot. Kiesése és Ralf Schumacher hetedik helyezése miatt a Williams az idén először nem szerzett pontot, már csak a Ferrari rendszeres pontszerző, méghozzá Michael Schumacher révén.