A Formula1 történetében immár 12. alkalommal rendeznek Európai Nagydíjat, a Nürburgringen a hetedik viadalt tartják meg az öreg kontinens nevében az előrejelzések szerint igen borús időben. Tavaly a Schumacher fivérek nagy csatáját hozta a viadal, amelyen egy vitatott büntetés döntött Ralf ellen és Michael javára. Az idén várhatóan Juan Pablo Montoya is beleszól a versengésbe, a tavalyi második kolumbiai a legutóbbi két versenyét feladta, és már nagyon szeretne véget vetni rossz sorozatának.
Schumira az összes riporter kíváncsi
Schumira az összes riporter kíváncsi
Ferrari A vb-pontversenyben 43 egységnyi előnnyel vezető Michael Schumacher hazájában, Németországban kemény csata előtt áll. A kerpeni szerint a Williams-BMW-k megnehezítik a dolgát a hét végén. "A Williams-BMW-knek nagyon fekszik a pálya, erősek lesznek a Nürburgringen. Kanadában is a McLaren-Mercedesek előtt lett volna a helyük, de gondjaik akadtak, egyértelműen nagyobb veszélyt jelentenek ránk, mint a wokingi istálló. Ugyanakkor a McLaren is fejlődik, igaz, még nem olyan ütőképes, mint a Williams. Az ezüst nyilaknak azok a pályák fekszenek, amelyeken a lassú kanyarokból való kigyorsítás meghatározó, de a Nürburgring nem ilyen” –fogalmazott Schumi, aki hozzátette, a kocsi egyensúlyának a beállítása lesz a legnehezebb feladat a hét végén, döntő lehet, ki milyen hamar találja meg a helyes megoldást, és kezdhet el foglalkozni az egyéb teendőivel. Schumacher figyeli a futball-vb eseményeit is, igaz, nagy álma, a Németország–Olaszország elődöntő már nem valósulhat meg. Viszont lehet még német–brazil döntő, amelynek kapcsán kicsit szembekerülhet csapattársával, Rubens Barrichellóval. Azonban várhatóan mindketten inkább a Ferrari F2002-esre összpontosítanak, hogy újabb pontokkal növeljék előnyüket a konstruktőrök között.
Williams Akárcsak Michael esetében, Ralf Schumachernél is hazai futamról beszélhetünk, igaz, a kis Schuminak van még egy oka arra, hogy különös elszántsággal vágjon neki a hét végének. Tavaly amiatt csúszott ki a kezéből a győzelem, mert a verseny alatti szervizelése után áthajtott a boxutca kijáratánál található fehér csíkon, és ezért megbüntették. "A legutóbbi néhány verseny nem úgy sikerült, ahogy elképzeltük, itt az ideje, hogy megmutassuk, valójában mire vagyunk képesek. Mi vagyunk a második legjobb csapat, ezt versenyről versenyre bizonyítanunk kell. Ha keményen dolgozunk, jönni fognak az eredmények, és talán a Ferrarira is veszélyesek lehetünk” –mondta Ralf Schumi, aki megnyerte a Malajziai Nagydíjat. Azóta azonban rendszeresen jobb teljesítményt nyújt csapattársa, Juan Pablo Montoya, aki a legutóbbi két versenyt műszaki hiba miatt nem fejezte be.
Az Európai Nagydíj története Az eddigi Európai GP-k gyôztesei. 1983 (Brands Hatch): Piquet (Brabham-BMW), 1984 (Nürburgring): Prost (McLaren-TAG), 1985 (Brands Hatch): Mansell (Williams-Honda), 1993 (Donington Park): Senna (McLaren-Ford), 1994 (Jerez): M. Schumacher (Benetton-Ford), 1995 (Nürburgring): M. Schumacher (Benetton-Renault), 1996 (Nürburgring): Villeneuve (Williams-Renault), 1997 (Jerez): Häkkinen (McLaren-Mercedes), 1999 (Nürburgring): Herbert (Stewart-Ford), 2000 (Nürburgring): M. Schumacher (Ferrari), 2001 (Nürburgring): M. Schumacher
A tavalyi futam élcsoportja: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:29:42.724 (átlag: 204.143 km/óra), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 4.217 másodperc hátrány, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 24.993 mp h., 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 33.345 mp h., 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 45.495 mp h., 6. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, B) 1:04.868 perc h. Leggyorsabb kör: Montoya (27. kör) 1:18.354 (átlag: 209.327 km/óra) Elsô rajtsor: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:14.960 (átlag: 218.805 km/óra), R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:15.226
McLaren A West-McLaren-csapat azt tartja fő feladatának, hogy legyőzze a Williams-istállót, és nagy az optimizmus Wokingban, hiszen David Coulthard Monacóban győzött, míg Kanadában a két Ferrari közé beékelődve a második lett. DC az elmúlt időszakban rengeteg időt fektetett a felkészülésbe, főleg a gumik tesztelését pörgette fel. "Minden héten hatalmasat fejlődünk, egyre jobban megértjük a Michelin-gumik viselkedését és használatát. A múlt héten Jerezben ugyan nem találtunk semmi extrát, de ettől még nem kell kétségbe esni” –fogalmazott Coulthard. A skót pilótáról John Watson, a McLaren egykori sofőre azt nyilatkozta, jobban tenné, ha jövőre már a Toyotánál versenyezne. Erre Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója válaszolt, kijelentve, a West-McLarennek jövőre is szüksége lesz DC-re, nem akar változtatni jelenlegi párosán. Kimi Räikkönen Kanadában újra pontot szerzett, a gárda reméli, a finn el tudja kapni a fonalat, és további pontokkal gazdagodik.
Renault Visszanyeri-e a régi formáját Jenson Button? Ez a kérdés jó néhány futam óta foglalkoztatja a francia gyár csapatát. A fiatal angol az év elején halmozta a pontokat, ám a San Marinó-i GP óta képtelen az első hatba kerülni. Jarno Trulli a legutóbbi két versenyen bekerült a pontszerzők közé, a Nürburgringen is elsősorban benne bízik a team. És az új kipörgésgátlóban, amely nagy segítségére lehet az alakulatnak a németországi pálya kanyarjaiban. Trulli 1999-ben második lett itt, még a Prost-csapat színeiben érte el eddigi legjobb eredményét.
Sauber Kanadában a rosszul beállított boxutcai sebességszabályozója miatt rémes versenye volt a sauberes duónak, amely a Nürburgringen javítani akar. Nick Heidfeld hazai pályán áll rajthoz, míg Felipe Massa arra az aszfaltcsíkra tér vissza, amelyen legutóbbi látogatásakor, azaz tavaly győzött a Formula–3000-es Európa-bajnokságon (egyben olasz bajnokságban). "Biztos vagyok benne, hogy versenyképes leszek” – fogalmazott Massa.
Jordan Eddie Jordan egyik fő szponzora, a Deutsche Post World Net 1250 jegyet foglalt a lelátókra, így Giancarlo Fisichella és Szato Takuma felfedezhet néhány sárga foltot a nézőseregben. A BAR és a Jordan ezen a hét végén már számíthat a Honda új motorjára, igaz, a japán gyár a versenyre még nem ajánlja erőforrásait, csak a szabadedzésekre és a hivatalos időmérőre. Fisichella remekül ismeri a pályát, és az újonc Szatónak is vannak már emlékei a Nürburgringről, 1999-ben a Formula–Opel Európa-bajnokság keretein belül járt a pályán.
Jaguar Niki Lauda csapatvezető az 1976-os, majdnem végzetes kimenetelű balesete miatt talán a legfontosabb szereplője a pálya történelmének. Az osztrák pilótái Kanadában remek edzésmunka után (Eddie Irvine a 14., Pedro De La Rosa a 16. helyre kvalifikálta magát) idő előtt befejezték a versenyt, a team még mindig csak az Ausztráliában megszerzett 3 pontját tudja felmutatni.
Minardi Paul Stoddart a hét végén bejelenti, mi lesz a csapattal: megszűnik, vagy életben marad, és végigcsinálja az idényt. A Nürburgringen Mark Webber és Alex Yoong nemigen reménykedhet a pontszerzésben, valószínűleg mindketten az anyagi helyzet rendeződéséért szorítanak.
Toyota Ove Andersson csapatvezető a napokban értékelte a csapat első félévét, amelyet rendkívül hasznosnak nevezett. "Ha öszszehasonlítom a csapatot azzal, amely március elején Ausztráliában készülődött, hihetetlen különbségeket fedezek fel. Óriási a fejlődés, de nem szabad hátradőlnünk, folytatni kell a lelkes munkát” –nyilatkozta Andersson. Mika Salo és Allan McNish nagy várakozással tekint a futam elé, a finn pilóta roppant elégedett a múlt heti tesztekkel, főleg a kocsi egyensúlyán sikerült javítani.
Arrows Enrique Bernoldi és Heinz-Harald Frentzen Montrealban csalódást okozott, a Jordan színeiben 1999-ben pole pozíciós német pilóta mindenképpen javítani akar a hazai versenyén. A veterán sofőr örül a pálya első részén elvégzett változtatásoknak, úgy véli, sokkal biztonságosabb lett a ring. Mind Frentzen, mind pedig Bernoldi bízik benne, hogy a Nürburgringen ki tudják használni az Arrows-Cosworth erősségeit.
BAR Jacques Villeneuve számára borzalmasan végződött a Kanadai Nagydíj, csupán nyolc körig bírta BAR-Hondája. A kanadai és társa, Olivier Panis egyaránt úgy gondolja, az új pályaszakasz miatt sokkal érdekesebb lesz a verseny, mint az elmúlt években. Villeneuve 1996-ban első próbálkozásra győzött itt, és egy évvel később ezen a pályán aratta máig utolsó diadalát (a Nürburgringen 1997-ben a Luxemburgi GP-t rendezték).