Mindenki meglepődött

Vágólapra másolva!
2002.06.22. 20:21
Címkék
Juan Pablo Montoya: – Nagyon boldog vagyok a pole pozícióm miatt, némiképp meglepetés számomra az eredmény. A reggeli szabadedzések után legfeljebb a második sorba vártam magam, de rengeteget változtattunk az autón. Az első mért körömben hibáztam, a második már jobban sikerült, míg a harmadikban megszereztem az első helyet. Még mindig nem igazán tudom, hogy miből merítettük ezt a nagy sebességet, de hozzá kell tennem, hogy a szerencse is nagy szerepet játszott az eredményem kicsikarásában. Vasárnap nagyon kemény verseny elé nézünk, a gumik mindenképpen döntő szerepet játszanak majd.
Számításaink szerint
n Juan Pablo Montoya 26. hivatalos idômérô edzésén a hetedik pole pozícióját érte el. A kolumbiainak ez volt az idei negyedik edzéselsôsége, amelybôl három sorozatban fûzôdik a nevéhez. A második Formula–1-es idényét teljesítô Montoyának eddig ez a leghosszabb pole-szériája.

n A legutóbbi legalább ilyen hosszú sorozatot Michael Schumacher mondhatja a magáénak, aki a 2000-es Olasz és a tavalyi Brazil Nagydíj között egymást követô hét alkalommal szerezte meg az elsô rajthelyet. Williams-pilóta legutóbb több mint öt esztendôvel ezelôtt nyert meg egyvégtében legalább három idômérô edzést. Az 1996-os Japán Nagydíj és az 1997-es San Marinó-i Grand Prix között a kanadai Jacques Villeneuve vitézkedett, „mesterötöst” érve el.

n Érdemes egy pillantást vetni arra, hogyan is áll a Schumacher testvérek idei edzéspárviadala! Michael az elsô öt nagydíjon egyaránt gyorsabbnak bizonyult öccsénél, Ralfnál. Az ifjabbik fivér az Osztrák Nagydíjon verte meg elôször a világbajnoki címvédôt, majd két vereséget követôen a Nürburgringen is megelôzte ôt. 7–2 tehát Michael javára, aki a Ferrari házi versenyében is sokkal jobb vetélytársánál (ugyancsak 7–2, Rubens Barrichello ellen).

n Montoya sikerével az idei Ferrari–Williams pole-párbaj állása jelenleg rendkívül szoros, 5–4 az olasz team javára, ám ahhoz, hogy az összesített verseny is ilyen kiegyensúlyozott legyen, még sok hivatalos tréninget kell megnyerniük az angoloknak (153–116). A kettôs edzésdiadalokat tekintve ugyanakkor a grove-iak vezetnek, sôt elônyük fölényesnek mondható – a maranellói csapattal szemben. Mert amíg a Williams már 58 ilyen jellegû gyôzelemnél tart, addig a Ferrari csak 37-nél, ráadásul az olasz istállót még a McLaren is megelôzi kereken 50 kettôs edzéselsôséggel.
Számításaink szerint
n Juan Pablo Montoya 26. hivatalos idômérô edzésén a hetedik pole pozícióját érte el. A kolumbiainak ez volt az idei negyedik edzéselsôsége, amelybôl három sorozatban fûzôdik a nevéhez. A második Formula–1-es idényét teljesítô Montoyának eddig ez a leghosszabb pole-szériája.

n A legutóbbi legalább ilyen hosszú sorozatot Michael Schumacher mondhatja a magáénak, aki a 2000-es Olasz és a tavalyi Brazil Nagydíj között egymást követô hét alkalommal szerezte meg az elsô rajthelyet. Williams-pilóta legutóbb több mint öt esztendôvel ezelôtt nyert meg egyvégtében legalább három idômérô edzést. Az 1996-os Japán Nagydíj és az 1997-es San Marinó-i Grand Prix között a kanadai Jacques Villeneuve vitézkedett, „mesterötöst” érve el.

n Érdemes egy pillantást vetni arra, hogyan is áll a Schumacher testvérek idei edzéspárviadala! Michael az elsô öt nagydíjon egyaránt gyorsabbnak bizonyult öccsénél, Ralfnál. Az ifjabbik fivér az Osztrák Nagydíjon verte meg elôször a világbajnoki címvédôt, majd két vereséget követôen a Nürburgringen is megelôzte ôt. 7–2 tehát Michael javára, aki a Ferrari házi versenyében is sokkal jobb vetélytársánál (ugyancsak 7–2, Rubens Barrichello ellen).

n Montoya sikerével az idei Ferrari–Williams pole-párbaj állása jelenleg rendkívül szoros, 5–4 az olasz team javára, ám ahhoz, hogy az összesített verseny is ilyen kiegyensúlyozott legyen, még sok hivatalos tréninget kell megnyerniük az angoloknak (153–116). A kettôs edzésdiadalokat tekintve ugyanakkor a grove-iak vezetnek, sôt elônyük fölényesnek mondható – a maranellói csapattal szemben. Mert amíg a Williams már 58 ilyen jellegû gyôzelemnél tart, addig a Ferrari csak 37-nél, ráadásul az olasz istállót még a McLaren is megelôzi kereken 50 kettôs edzéselsôséggel.

Ralf Schumacher: – Remek eredményt értünk el, különösen a reggeli edzések után meglepő az első rajtsorba kerülés. Már az időmérés elején elterveztem, hogy csak háromszor jövök ki a szokásos négy helyett. Juan Pablo azonban ráébresztett, hogy eltaktikáztam magam. Michael számára nehézzé tesszük a versenyt, remélem, végre a dobogóra állhatok a Nürburgringen

Michael Schumac-her: – Az első gyors körömben tönkrement a váltóm, nem lehetett kapcsolgatni a fokozatokat. Bejöttem a boxba, és a tartalé- kautóra cseréltem, amelyet ezután még folyamatosan hangolni kellett. Nem tudhatom, hogy az igazi kocsimmal esetleg gyorsabb lehettem volna, vagy sem. Az utolsó gyors körömben mindenkinél gyorsabb voltam, de az utolsó két kanyarban hibáztam, és ezzel elszálltak az esélyeim. Túlságosan is agresszív voltam, ez volt a baj. Kezdtem már versenyt rosszabb pozícióból is, nem lesz gond, lehet nyerni innen. Nem aggódom a McLaren-Mercedesek jó rajtja miatt, nem hiszem, hogy megelőznének.

Rubens Barrichello: – Meg kell hogy mondjam, csodálkozom a Williams szereplésén. Reggel nem voltam elégedett a kocsimmal, ezért változtattunk néhány dolgon, és be is jöttek a módosítások, gyorsabb lett az autóm. Mégsem tudtam az első sorba kerülni, bár nem szabad kétségbeesni, még ez is remek rajtpozíció. Különben is, a versenyen sokkal erősebbek szoktunk lenni.

David Coulthard: – A harmadik sor nem meglepő, de a különbségek már nem olyan nagyok, mint korábban, és ez biztató. Az időmérésre változtattunk a kocsin, így a pálya középső szakaszán gyorsabbak, az elején lassúbbak lettünk. Úgy érzem, megérte meghúznunk ezt a lépést, mert javult a köridőm. Sokat kell még dolgoznunk, hogy javítsunk az időméréseinken, de a verseny teljesen más történet. Ha jól rajtolunk, és a megfelelő boxtaktikát alkalmazzuk, bármi megtörténhet.

Kimi Räikkönen: – Hiába javítottunk az autó beállításain, sehogy sem tudtuk felvenni a versenyt a pole pozícióért. Az utolsó körömben romlott az autó, máskülönben jobban is végződhetett volna az időmérésem. Még nem vagyunk a Ferrari és a Williams sarkában, de mindenképpen látható, hogy közelebb jöttünk. Az elmúlt versenyek rajtjánál rendre nyertem egy-két helyezést, meglátjuk, mi lesz vasárnap.

Jenson Button: – Kicsit csalódott vagyok, mert az első köröm volt a leggyorsabb, de azután alulkormányozottá vált a kocsim. Az utolsó próbálkozásomkor megint felgyorsultam, de akkor forgalomba keveredtem. A versenyre remek beállítást találtunk, biztos, hogy javulni fogunk vasárnap.

Giancarlo Fisi- chella: – Ôszintén szólva összezavarodtam egy kicsit. Fogalmam sincs, miért sikerült ilyen rosszul az időmérésem. Valami nem stimmel, a tizennyolcadik pozíció méltatlan hozzám és az autómhoz, nem erre számítottunk. Mindenképpen utánanézünk az adatoknak, és bízunk benne, hogy vasárnap jobban megy majd.

Jacques Villeneuve: – Természetesen csalódott vagyok a tizenkilencedik hellyel. Az eddigi két nap alatt képtelen voltam versenyképessé tenni az autómat, a kvalifikációs beállításokat sem sikerült megtalálnom. Nem tudom, miért ennyire vezethetetlen az autóm, miközben Oliviernek szemmel láthatóan jól ment minden.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik