Montoya: mesterhármas!

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2002.06.22. 17:28
Címkék
A kolumbiai Juan Pablo Montoya nyerte a Formula-1 Európai Nagydíjának időmérő edzését, és ezzel egymás után harmadik alkalommal szerezte meg a rajtelsőséget. A Williams pilótájának ráadásul Németországban, a Nürburgringen sikerült borsot törnie a Schumacher testvérek orra alá, pedig az edzés háromnegyedéig úgy tűnt, Ralf verhetetlen lesz a mai napon. Montoya azonban kilenc ezredmásodperccel még rá tudott tenni a kis Schumi már-már tökéletes körére, és a báty hiába próbálta menteni a menthetőt, az utolsó kanyarkombinációt kissé elrontotta, így a revans elmaradt.
A szabadedzések után némileg váratlan a grove-i istálló elsöprő sikere, hiszen délelőtt a Ferrarik közelébe sem tudtak kerülni. Délutánra azonban változott a helyzet. A Törökország-Szenegál mérkőzés miatt a szokásoktól eltérően 12:15-kor kezdődő időmérőn a tempót a fiatalabbik Schumacher diktálta, ráadásul második próbálkozásra hat tizedet is képes volt javítani a már addig is leggyorsabb idején. Látva, hogy a többiek nemigen képesek felvenni a kesztyűt, úgy döntött, hogy a lehetséges négy próbálkozásból csupán hármat használ fel, ezzel is megkímél egy teljes garnitúrát a Michelin gumikból, amely még jól jöhet a holnapi futamon. A harmadik próbálkozásra azonban nem tudott javítani, ráadásul hátravolt még a csapattárs harmadik nekifutása, aki úgy érkezett Németországba, hogy az elmúlt két futamon, Montrealban, és Monacoban övé volt a pole…
Európai Nagydíj. Az időmérő edzés végeredménye:

1. J. Montoya Williams 1:29.906
2. R. Schumacher Williams 1:29.915
3. M. Schumacher Ferrari 1:30.035
4. R. Barrichello Ferrari 1:30.387
5. D. Coulthard Mclaren 1:30.550
6. K. Räikkönen Mclaren 1:30.591
7. J. Trulli Renault 1:30.927
8. J. Button Renault 1:31.136
9. N. Heidfeld Sauber 1:31.211
10. M. Salo Toyota 1:31.389
11. F. Massa Sauber 1:31.733
12. O. Panis BAR 1:31.906
13. A. Mcnish Toyota 1:31.941
14. T. Sato Jordan 1:31.999
15. H. Frentzen Arrows 1:32.144
16. P. De la rosa Jaguar 1:32.281
17. E. Irvine Jaguar 1:32.510
18. G. Fisichella Jordan 1:32.591
19. J. Villeneuve BAR 1:32.968
20. M. Webber Minardi 1:32.996
21. E. Bernoldi Arrows 1:33.360
22. A. Yoong Minardi 1:34.251

Montoya az edzés során fokozatosan gyorsult, és harmadik mért körét 1:29.906 perc alatt teljesítette, ezzel a fantasztikus idővel pedig az élre ugrott. A kolumbiai az utolsó mért körén viszont rontott a harmadik kanyarban, így ezt az időt nem sikerült továbbfaragnia. Hiába volt már hátra kevesebb, mint két perc, még nem lehetett teljesen nyugodt, hiszen nem véletlenül nem szóltunk még Michael Schumacherről, aki ekkor még a pályán volt, ráadásul egyedül. Ez pedig Montoyáék számára ritkán jelent kedvező hírt. A német világbajnoknak a második időmérő pontnál még egy tized előnye volt, és úgy nézett ki, hogy hamarosan "helyreáll a rend”. A kerpeni azonban túlságosan nagy tempóban érkezett az utolsó kanyarhoz, és egy kis hiba eldöntötte a rajtelsőség sorsát. Schumacher "védelmében” azonban meg kell említeni, hogy ezt az eredményt a tartalékautóval érte el, mivel az élesre állított versenyautóban elromlott a váltó, így számára az edzés jórészt a boxban való várakozással telt, és csupán a második félórában gurulhatott ki az aszfaltra. Első körében a hetedik, majd a második időt futotta, aztán jött a már említett utolsó perc...
"A délelőtti problémák után nem tudtuk, hogy mire számítsunk az időmérőn. Az autó egyre jobb és jobb lett, Ralffal szemben pedig szerencsém volt” – mondta a boldog Montoya az edzés után.
A többiek? Barrichello a másik F2002-ben a negyedik, Coulthard ezúttal megverte Räikkönent az ötödik helyért, majd Trulli és Button következik a Reanult-val. Az első tízbe még Heidfeld, és - már nem is meglepetésre - Salo hozták be a Saubert, illetve a Toyotát.
A nagy várakozásokkal beharangozott új, edzés-spéci Honda motor jókora csalódást keltett. Már Panis tizenkettedik helye sem érdemel túl sok dícséretet, nem is beszélve Sato tizennegyedik helyéről, míg Fisichella és Villeneuve tizenhetedik, illetve tizennyolcadik pozícióját nyugodtan sorolhatjuk a katasztrófális címszó alá. Ennyit talán a régi motorral is sikerült volna produkálni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik