Janika esélyt sem adott

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2002.07.14. 22:40
Címkék
A papírformát tekintve nem hozott különösebb meglepetést az idei Veszprém-rali, hiszen az abszolút végeredmény gyakorlatilag tökéletesen megegyezett az országos bajnokság négy futam után regisztrált állásával. Ebből már nem nehéz kitalálni, hogy ifjabb Tóth János és navigátora, Tóth Imre bonthatott pezsgőt vasárnap, illetve, hogy mögötte Benik, Érdi, Turi lett a befutó sorrendje. Az egyetlen komolyabb eltérést az ötödik helyen lehetett feljegyezni, ugyanis a megméretés előtt Aschenbrenner György foglalta el ezt a pozíciót a bajnoki tabellán, de ő a második nap első gyorsaságiján óriásit bukott, és nem tudta befejezni a versenyt.
Janikáék gondmentes versenyzéssel nyerték meg a Balaton környéki viadalt
Janikáék gondmentes versenyzéssel nyerték meg a Balaton környéki viadalt
Janikáék gondmentes versenyzéssel nyerték meg a Balaton környéki viadalt
Janikáék gondmentes versenyzéssel nyerték meg a Balaton környéki viadalt
Janikáék gondmentes versenyzéssel nyerték meg a Balaton környéki viadalt
Janikáék gondmentes versenyzéssel nyerték meg a Balaton környéki viadalt
Érdemes visszakanyarodni a szombati naphoz, amelyen Janikáék a vetélytársakkal ellentétben nagyon kényelmesen autózhattak, elvégre semmilyen gondjuk nem akadt a 206-os Peugeot WRC-vel – miközben a többieket kisebb-nagyobb problémák hátráltatták –, így viszonylag simán maguk mögé utasíthatták a mezőnyt. Csakhogy, és ezt maga az ötszörös abszolút első is elismerte, a felületváltás (szombaton aszfalton, míg vasárnap murvás talajon zajlott a viadal) miatti átállítások mindig váratlan veszélyforrásokat idézhetnek elő.
Az üldözők bizakodása azonban nem tarthatott túl sokáig, ugyanis Janika az első murvás szakaszon könnyedén vert rá majd 2 másodpercet a második helyre beérkező ifjabb Angyalfi Károly Subaru Imprezájára, míg a rajt előtt az öszszetettben a hozzá legközelebb álló Érdi Tibor csak az ötödik lett 5.5 szekundumos hátránnyal. A kora reggeli szakasz azonban mégsem erről, hanem Aschenbrenner György alakítása miatt maradt igazán emlékezetes. Az N-csoport abszolút egyeduralkodója ugyanis (mint később elmondta, a kormánymű meghibásodása miatt) 130-as tempónál elvesztette uralmát Mitsubishije felett, és néhány látványos bukfencet vetve a kijelölt pályán kívül fejezte be az idei Veszprém-ralit. Szerencsére sem ő, sem pedig navigátora, Koronczai Tibor nem sérült meg. A sors fintora lehet, hogy a kategória másik ásza, Oroszlán László is ugyanezen a szakaszon volt kénytelen feladni a versenyt, igaz, az ő Lancerje már nem olyan látványos módon hagyta abba a száguldást, mivel a benzinpumpa meghibásodása miatt egyszerűen csak leállt.

Veszprém-rali, az ob 5. futama
Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rallye
Team, Peugeot 206 WRC) 1:19:56.7, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Toyota Corolla WRC) 28.0 másodperc hátrány, 3. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 57.7 mp h., 4. Turi, Papp (TP+2K AMSE, Toyota Corolla WRC) 1:11.6 perc h., 5. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC) 4:10.8 p h., 6. Turán, Podina (Fônix Motorsport, Toyota Celica) 5:39.2 p h.
Az ob állása 5 futam után: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre 80 pont, 2. Benik, Somogyi 75, 3. Érdi, Varga 51, 4. Turi, Papp 47, 5. ifj. Angyalfi, Kazár 26, 6. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 24
Következik (augusztus 9–11.): Budapest-rali, az ob 6. futama
A húzos kezdet után némileg "lehiggadt” a mezőny, ezért senkit sem ért váratlanul, hogy a folytatásban a legtöbben már csak a biztonságos autózásra koncentráltak, és az addig elért helyezésüket igyekezték megőrizni. Tóthék például a legutolsó gyorsaságiig nem is nyertek több szakaszt, de arra mindig koncentráltak, hogy ne nagyon szakadjanak le a többiektől. Igaz, a nap harmadik etapján az addigra elképesztő módon megtáltosodott Benik, Somogyi kettős (amely mellesleg üdítő kivételként végig látványos és merész versenyzést mutatott be) több, mint 15 másodpercet vert rájuk, de az összetettben ez sem veszélyeztette a peugeot-sokat, mert fórjuk a Ford Focus helyett egy kölcsön Corolla WRC-vel hasító ellenfeleikkel szemben így is meghaladta a fél percet – és mivel az utolsó gyorson Janikáék ismét nyertek, a leglényegesebb kérdés eldőlt. Benikék, akik vasárnap Janikáékkal és Turiékkal együtt két-két szakaszon tudtak nyerni, a 13. táv után jöttek fel a második helyre, amelyet aztán nem is engedtek ki a kezükből. A dobogó harmadik fokára felálló Érdi, Varga duónak nem volt egyszerű napja, ugyanis az Impreza WRC aktív hajtásláncának meghibásodása miatt az autó csak kétkerék-meghajtással működött. Ennél is nehezebb volt ifjabb Angyalfi, illetve Turán Frigyes helyzete: előbbi Subaruján a váltó állandóan kiugrott sebességből, amiért a versenyzőnek jobb kézzel folyamatosan tartania kellett a kart, míg az A8-as kategóriát végül megnyerő celicásnak az utolsó gyorsaságin úgy kellett beimádkoznia a kocsiját a célba, miután a sebváltó bemondta az unalmast.
Az N-csoportban végül a harmadik menő, Kiss Ferenc is feladni kényszerült a versenyt, így Pandur Zsolt megszerezte első kategóriagyőzelmét. Az F2-ben is izgalmasan alakult a különverseny a napot előrébb kezdő Herczig Norbert, illetve Bútor Robert között. Végül az utóbbi nyert, mert Herczig a 3. gyorsaságin egy ugrató után megütötte a Saxo Kit-Cart, amely előbb leállt, és mire újra elindult, az elvesztegetett értékes másodpercek mellett elszállt a kormányszervó is.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik