Budapest, Ferenciek tere, reggel hat óra.A Rákóczi úton dübörögve száguldanak végig a versenyautók, a buszra várakozók pedig tátott szájjal figyelik, ahogyan a felmatricázott gépcsodák teljesítik a Michelin Budapest-rali zárónapjának első kilométereit. A diszkóból hazafelé tartó fiatalok és a munkába igyekvő kevesek egyaránt átszellemült mosollyal az arcukon ácsorognak, és csak utólag tűnik fel nekik, hogy elfelejtettek felszállni a piros hetesre.
Bútor Róbert az összetettben csak hetedik lett, de az F2-es bajnoki cím már az övé (Fotó: mediafoto.hu)
Bútor Róbert az összetettben csak hetedik lett, de az F2-es bajnoki cím már az övé (Fotó: mediafoto.hu)
Az országos bajnoki sorozat egyetlen Eb-futamának zárónapján Tatabánya környékén autózott a mezőny, de mielőtt rátérnénk a vasárnap történtekre, egy mondat erejéig még vissza kell térnünk a szombati eseményekre! Az esti szervizparkban ugyanis még nem lehetett biztosan tudni, mennyire súlyos az utolsó előtti gyorsasági szakaszon hatalmasat eső Kiss Ferenc navigátorának, Tábori Józsefnek a sérülése. A rutinos mitfahrer a derekát fájlalta – utóbb kiderült, hogy elrepedt egy csigolyája –, ezenfelül azonban a keze is megsérült, az egyik ujjpercét amputálni kellett. Az már szinte biztos, hogy a számára hazai versenynek számító Mecsek-ralin nem tud indulni a szimpatikus pécsi kettős, sőt a zempléni rajtolása is kérdéses. De térjünk vissza a vasárnapi versenynapra, amelynek a bajnoki címvédő ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős 47 másodperces előnnyel vágott neki. Az ötszörös bajnok már szombat este elhatározta, hogy nem kockáztat, és erre őszintén szólva nem is volt szükség. "A szombati versenynapot nagyon élveztem, mert tetszettek a pályák, végre gyorsan lehetett autózni – kezdte ifjabb Tóth. – Az autónk beállítása kitűnően sikerült, a gumik is tökéletesek voltak, bár vasárnap egy kicsit aggódtunk, nehogy elkezdjen esni az eső, mert száraz aszfaltra való abroncsokat tettünk fel a Peugeot-ra. Ezenkívül azonban szinte semmivel sem vállaltunk kockázatot, csak ott nyomtam a gázt, ahol százszázalékosan biztos voltam a dolgomban, a többi részen spóroltam. Ezzel a sikerrel egy lépéssel közelebb kerültünk az újabb bajnoki címhez.” Az egyetlen olyan páros, amelyiknek Janikáékon kívül még van esélye a bajnoki címre, a hét végén harmadikként célba érkező Benik Balázs, Somogyi Pál duó. Benik a nap elején iszonyatosan kemény csatát vívott Érdi Tiborral a harmadik helyért – a második gyorsasági után már csak kilenc tized volt közöttük a különbség –, azután azonban bal hátsó defektet kapott, és úgy tűnt, le kell mondania a dobogós helyezésről. Csakhogy nem egyedül mellőle pártolt el Fortuna istenasszony, hanem a verseny folyamán a második helyét végig biztosan őrző Turi Tamástól is. A Corollát kormányozó versenyző az utolsó gyorsasági szakasz elején bal hátsó defektet kapott, ami több mint másfél percébe került. Ez pedig azt jelentette, hogy ifjabb Tóth, Érdi és Benik mögé, a negyedik helyre csúszott vissza. Az abszolút második helyre feljövő Érdi Tibor elégedett volt a pozíciójával, főleg annak tudatában, hogy most először használt a Subarun aszfaltfutóművet. A WRC-sek sorát Tagai Tamás zárta az ötödik helyen – a subarus páros az első gyorson túlcsúszott a lassítónál, azután pedig defekttel tett meg tíz kilométert, de helyezését senki sem veszélyeztette. Az N-csoportban Aschenbrenner György ezúttal is megállíthatatlan volt – miután Kissék szombaton elbúcsúztak, senki sem tudott még csak a közelébe sem érni a címvédőnek. A veszprémi borulás után, úgy tűnik,
16. Michelin Budapest-rali, az ob 6. futama, egyben 2-es szorzójú Eb-futam Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1:34:57.4, 2. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rally Team, Subaru Impreza WRC) 1:16.3 perc hátrány, 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Toyota Corolla WRC) 2:35.1 p h., 4. Turi, Papp (TP+2K Rally Team, Toyota Corolla WRC) 2:36.4 p h., 5. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 3:19.7 p h., 6. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Laky Klub, Mitsubishi Lancer Evo6) 5:12.5 p h., 7. Bútor, Tóth V. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Kit-car) 7:43.0 p h., 8. Vizin, Doromby (Bajai ASE, Subaru Impreza) 8:10.4 p h., 9. Markovics, Szabó G. (KAMSE, Ford Escort Kit-car) 8:42.0 p h., 10. Oroszlán L., Oroszlán T. (Rawex SC, Mitsubishi Lancer Evo7) 9:08.1 p h. Következik (szeptember 20–22.): Mecsek-rali, az ob 7. futama, Pécs
újra tökéletes a Mitsubishi, amely ismét elsőként röpítette át gazdáját a céldobogón. A második helyen Oroszlán László érkezett, aki egyáltalán nem volt elégedett, mert a tavalyi autóval jobb időket autózott ugyanezeken a pályákon. A második helyre azonban nem volt panasza, azt mondta, nem volt esélye ennél jobb eredményre. A dobogó harmadik fokára meglepetésre a kis 306-os Peugeot-val Szilágyi János gurulhatott fel. A kétkerékhajtásúaknál már két futammal a sorozat vége előtt bajnokot avattak: Bútor Róbert és Tóth Vilmos az előnyét tovább növelte vasárnap, és ezzel megvédte a tavaly megszerzett címét. A Citroen Saxóval autózó Bútor azért szokásához híven az utolsó pillanatokban még a frászt hozta a szurkolóira: a záró gyorsasági céljában ideges arccal közölte, hogy valami nagy baj van a váltóval. "Hátravolt még majdnem nyolcvan kilométernyi etap, és minden váltásnál fémes csattanást hallottunk – mondta Bútor. – Szórtam az imákat, pedig nem is vagyok vallásos. Utóbb azonban kiderült, hogy csak a váltótartó bak lazult meg. A lényeg, hogy itt vagyunk, hatból öt futamot megnyertünk, és mi vagyunk a bajnokok. Határtalanul boldog vagyok!” Az F2-es kategória második helyén érkező Markovics György ismerkedett az autóval, mert eddig mindössze hat gyorsaságit teljesített vele aszfalton, ez azonban nem látszott az időeredményein. A dobogó harmadik fokára Faltusz Péter állhatott, aki rossz szokásához híven ezúttal is szervó nélkül autózott két gyorsaságin (az utóbbi két Budapest-ralin is ezt tette), majd nekicsúszott a palánknak, végül azonban csak bejött a harmadik helyen. Az idén már külön értékelendő A8-as géposztályban Vizin László vasárnap ráállt a gázra, és már az első gyorsasági szakaszon megnyugtató előnyt szerzett Borsi Gergő előtt, akivel az előző napon parázs csatát vívott.