Rácz Istvánról köztudott, hogy jólelkű fiú. Ám azt, amit vasárnap tett, talán senki sem várta volna tőle. A fiatalember, akit az utóbbi években a hazai mezőnyből elég kevesen tudtak megszorongatni, az utolsó körben másnak – csapattársának, Bódis Kálmánnak – adta át a győzelmet. "Nem gondoltam, hogy Kálmán fel tud zárkózni a második helyre, és amikor megláttam, hogy sikerült neki, megörültem, és azt gondoltam, hogy megvárom és elengedem – vallotta be Rácz. –Ô nem indul a zárófutamon, én pedig igen, úgyhogy neki jobban kellettek a pontok. Nagyon sokat köszönhetek neki, többek között azt, hogy a Porsche Szuperkupában versenyezhetek, úgyhogy ez a minimum volt, amit megtehettem érte.”Hát ilyen ember Rácz István. Pedig senki sem kérte tőle ezt a szívességet, talán még maga Bódis sem számított rá – persze, a végén hihetetlenül örült a dobogó legfelső fokán.
Eseménydúsra sikerült az Astrák viadala – voltak hajmeresztô elôzések és kicsúszások
Eseménydúsra sikerült az Astrák viadala – voltak hajmeresztô elôzések és kicsúszások
De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a versenynek nem csupán az utolsó köre tartogatott érdekes eseményeket. Már közvetlenül a rajt pillanatában is volt miről beszélni, hiszen a harmadik kockát megszerző Brachna a rajtrácson ragadt és nem tudta felvenni a versenyt a vetélytársakkal. Akik közül a pole pozícióból induló Rácz István tisztán jött el elsőként a rajttól és úgy tűnt, ismét sima győzelmet arat. Mögötte azonban nagy volt a csata: Pólya Ádám, Bódis Kálmán, Pólya Miklós és Zengő Zoltán hajtotta-kergette egymást. A fiatal tehetségnek, Pólya Ádámnak volt a legnagyobb esélye az ezüstre, csakhogy a BMW-je már szombaton is melegedett, és hiába dolgozott rajta a szervizcsapat egész éjszaka, a negyedik kör táján újra jelentkezett a hiba. Előbb Bódis ment el mellette, majd az édesapja, Pólya Miklós is megelőzte.
Fônix-kupa, az ob 10. futama, Hungaroring Túrakocsi (F+H-csoport – 14 kör): 1. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche GT3) 26:11.72 (átlag: 127.363 km/óra), 2. Rácz (BOVI Motorsport, Porsche GT3) 0.14 másodperc hátrány, 3. Pólya M. (Rich SE, BMW 320i) 3.78 mp h. Túrakocsi (N+A-csoport – 14 kör): 1. Kavecz István (Fônix Motorsport, BMW M3) 27:41.22 (á.: 120.501 km/ó), 2. Gáspár (Ventile Rallye SE, Ford Escort Cosworth) 20.39 mp h., 3. Klink (ICO SE, Ford Escort Cosworth) 49.70 mp h. Formulaautók: 1. Chanoch Nissany (izrali, Szász Motorsport, Coloni) 23:45.79 (á.: 140.398 km/ó), 2. Eszenyi (Volán ASC, Dallara) 1 kör h., 3. Balatincz (Volán ASC, MTX) 2 k. h. Mobil1 Opel Astra Classic-kupa (14 kör): 1. Krecz (Zengô Motorsport) 31:17.09 (106.643 km/ó), 2. Jánosi (JB Motorsport) 9.24 mp h., 3. Szabolcs (WPS AMSE) 10.88 mp h. Következik (szeptember 28–29.): 2. Heidelberg-kupa, az ob 11–12. futama, Hungaroring
Az utolsó körig ez volt a sorrend, amikor is Rácz nemes gesztusának köszönhetően Bódis előzött és elsőként haladt át a célvonalon. A harmadik helyen Pólya Miklós érkezett. Ha már a fia technikai okok miatt nem tehette, legalább ő felállt a dobogóra. Az összevont A- és N-csoportban Gáspár István indult az élről és a rajtot sikerült is remekül elcsípnie, ám az utóbbi időben a nemzetközi viadalokon is jó néhány sikert elérő Kavecz István a második körben (három oda-vissza előzést követően) elhúzott mellette. A Bongó becenévre hallgató pilóta ettől kezdve már ki sem engedte a kezéből az éllovas pozíciót, mint ahogy Gáspár sem a második helyet. A harmadik dobogós pozícióban Klink János érkezett, és ennek az eredménynek az értékét az is növeli, hogy a rutinos sofőr a huszonegyedik helyről rajtolva érte el. Történt ugyanis, hogy az időmérésen tönkrement Klink Fordjának motorja, és bár sikerült megjavítani, az időeredménye alapján az utolsó rajthelyre sorolták. Nem tartott azonban sokáig (mindössze három kör erejéig), hogy Klink parádés előzéseket bemutatva felzárkózzon. Harmadik helyét teljesen megérdemelte. A Mobil1 Opel Astra-kupa 14 köre alatt végig hihetetlenül izgalmas események borzolták a kedélyeket. Kezdődött azzal, hogy a szombati győztes Jánosi Sándor csak az ötödik helyről rajtolhatott, mert az időmérésen három kör után kigyulladt az autója. Az élről Brachna László várhatta a lámpa szabad jelzését, ám ezt nem tudta maximálisan kihasználni, a rajt utáni első kanyarban Szabolcs Róbert bebújt mellé és megelőzte. Az első hét versenyző között körökön keresztül hatalmas volt a pozícióharc: féltávnál azonban már látszott, hogy Brachna, Krecz és Jánosi között dől majd el az első hely sorsa. Végül a pole pozícióból induló Brachna örülhetett, de nem túl sokáig, mert a felügyelő testület egy technikai szabálytalanság miatt elvette tőle a győzelemért járó húsz pontot. Brachna fellebbezett, de a döntésig Krecz számít győztesnek – sőt, lehet, hogy utána is. Amúgy az összetettben is Krecz vezet, ám még nem dőlt el semmi – Jánosi Sándorral valószínűleg hatalmas csatát vívnak majd a három hét múlva esedékes hungaroringi idényzárón.