A viadal előtt amúgy még nem Enge, hanem a francia Sébastien Bourdais állt az élen az összetettben, igaz, előnye mindössze egy pont volt cseh vetélytársával szemben. Bourdais-nak azonban nem volt szerencséje Monzában – az időmérésen a hetedik helyet szerezte meg, a viadalt azonban nem tudta befejezni.Ezért aztán Engének elvileg bőven elég volt a harmadik hely: "Nagyon jó volt ezen a gyors pályán vezetni. Amikor áthaladtam a célvonalon, elsírtam magam, mert korábban még nem volt részem ilyen csodás élményben.”Wirdheim rajt–cél győzelméből úgy tűnhet, hogy sima volt a verseny, ám ez koránt sincs így. Mindjárt az első kanyarok hoztak némi izgalmat, ugyanis a rajt után nem sokkal a kavarodásban a mezőny fele legvágta a kanyart az ütközés elkerülése érdekében. A végére is maradtak borzongató pillanatok. A brazil Mauricio az ausztrál Nguyennel csatázott, de elnézte az egyik féktávot, felkapaszkodott ellenfele autójának hátuljára, és két-három bukfenc után kisodródott a pályáról. Már-már mindenki megnyugodott, hogy nincs semmi baja, amikor az esés
F3000-es nemzetközi bajnokság, 12. (utolsó) futam, Monza
Az élcsoport: 1. Björn Wirdheim (svéd, Arden) 44:57.538 (átlag: 200.593 km/óra), 2. Pizzonia (brazil, Petrobras) 1.580 mp h., 3. Enge (cseh, Arden) 2.308 mp h., 4. Pantano (olasz, Coloni) 2.341 mp h., 5. Ri. Sperafico (brazil, Petrobras) 3.313 mp h., 6. Kiesa (dán, PSM) 4.116, 7. Baumgartner Zsolt (magyar, Nordic) 4.854 mp h.
A bajnokság végeredménye (nem hivatalos): 1. Tomas Enge 58, 2. Bourdais (francia, Super Nova) 55, 3. Pantano 51, 4. Wirdheim 28, 5. Pizzonia 24, 6. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 20
F3000-es nemzetközi bajnokság, 12. (utolsó) futam, Monza
Az élcsoport: 1. Björn Wirdheim (svéd, Arden) 44:57.538 (átlag: 200.593 km/óra), 2. Pizzonia (brazil, Petrobras) 1.580 mp h., 3. Enge (cseh, Arden) 2.308 mp h., 4. Pantano (olasz, Coloni) 2.341 mp h., 5. Ri. Sperafico (brazil, Petrobras) 3.313 mp h., 6. Kiesa (dán, PSM) 4.116, 7. Baumgartner Zsolt (magyar, Nordic) 4.854 mp h.
A bajnokság végeredménye (nem hivatalos): 1. Tomas Enge 58, 2. Bourdais (francia, Super Nova) 55, 3. Pantano 51, 4. Wirdheim 28, 5. Pizzonia 24, 6. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 20
utóhatásaként kigyulladt a kék autó, úgyhogy Mauricio alig tudott kiugrani belőle. Szerencsére a pályabírók résen voltak, úgyhogy nem történt nagyobb baj, a biztonsági autót azonban be kellett küldeni a pályára.
Ez jól jött Baumgartner Zsoltnak, hiszen a mezőny egyetlen magyarja még egy ellenfelét meg tudta előzni az újraindítás után. "Nehéz verseny volt, de nem panaszkodom, hiszen az idei legjobb eredményemet értem el Monzában – kezdte a Nordic magyarja. – A rajt után nyertem néhány pozíciót, meg estek is ki előlem és az újraindítás is jól jött nekem. A verseny végén még lett volna egy esély a hatodik helyen haladó Kiesával szembeni előzésre, ám túl kockázatos lett volna, úgyhogy nem vállalkoztam rá. Fontosabb volt a biztos befejezés az idei legjobb pozícióban.”
Nem kizárt, hogy Baumgartner még előrébb kerül a végső értékelésnél, hiszen a Petrobras-csapat ellen óvást nyújtottak be, mert a hátsó szárnyon megcserélték a lapokat, és nem biztos, hogy ez szabályos. Ha a team két versenyzőjét kizárják, akkor Baumgartner akár két pont tulajdonosa is lehet. (A technikai bizottság döntése lapzártánkig nem érkezett meg.)
Ugyancsak Baumgartnerrel kapcsolatos hír, hogy két élcsapat, az Arden és a Coloni is megkereste (előbbi Enge, utóbbi Pantano helyére keres valakit), a magyar jövőjéről hamarosan döntenek. További érdekesség Baumgartnerrel kapcsolatban, hogy őt és a hungaroringi tesztjét nyélbe ütő Frank Tamást Monzában többször látták kijönni a Formula–1-es Jordan-istálló kamionjából. Hogy miről esett szó, azt egyelőre nem tudni, az mindenesetre jó hír, hogy Baumgartner ilyen közel került a Jordan-csapathoz.