Jó esély van arra, hogy a legfontosabb kérdésekre választ kapjunk a hét végi Mecsek-ralin. A Pécs környéki viadal az utolsó előtti bajnoki futam és nem kisebb tétje van, mint az abszolút bajnoki cím. Ha ugyanis a hagyományos, aszfaltos gyorsasági szakaszokból álló viadalon az ötszörös bajnok ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős három ponttal többet szerez, mint Benik Balázs és Somogyi Pál, akkor akár már el sem kell utaznia az évadzáró Zemplén-ralira.
Bútor Róbert és Tóth Vilmos F2-es bajnokként érkezik Pécsre, és örömautózásra készül
Bútor Róbert és Tóth Vilmos F2-es bajnokként érkezik Pécsre, és örömautózásra készül
"Nagyon jól állunk, tizenhét ponttal vezetjük a bajnokságot és jó lenne, ha most már nem buknánk el – mondta "Janika”. –Nem feltétlenül kell már a Mecsek-ralin bajnoknak lennünk, de persze, nem bánnám, ha így lenne. Az igazsághoz tartozik, hogy az elmúlt nyolc év alatt mindössze kétszer – kilencvennégyben és kilencvenkilencben – autóztam Pécs környékén bajnoki futamon, s nem tudom, ez milyen hatással lesz a versenyzésünkre. A Peugeot 206 WRC jó, a pályák tetszenek, próbálunk gyorsan menni, aztán meglátjuk, ez mire lesz elég.” A szerénységéről közismert bajnokkal kapcsolatos érdekesség egyébként, hogy teszt gyanánt néhány héttel ezelőtt részt vett az egyik osztrák bajnoki futam prológján, amelyen a harmadik helyet szerezte meg.
Az ob állása 6 futam után Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 110 pont, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 93, 3. Érdi, Varga (Castrol Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 73, 4. Turi, Papp (TP+2K AMSE, Toyota Corolla WRC) 62, 5. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo5) 33, 6. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 26
De térjünk vissza a Mecsek-ralihoz. Az N-csoportban is hasonló a helyzet, mint az abszolút sorrendben: az Oroszlán László, Oroszlán Tibor kettősnek matematikailag még van esélye arra, hogy Mitsubishi Lancer Evo7-esével beérje az élen álló Aschenbrenner Györgyöt, ám ehhez utóbbinak mindkét hátralévő futamon ki kellene esnie, Oroszlánéknak pedig mindkettőt meg kellene nyerniük. Nos, ehhez kisebbfajta csodára lenne szükség, de a raliban történtek már csodák. Érdekesség egyébként Asival kapcsolatban, hogy az idén két futamgyőzelmet arató versenyző, aki arról is közismert, hogy folyamatosan cserélgeti a navigátorait, a hét végére igazi szenzációt tartogat: a hatszoros abszolút bajnok pécsi mitfahrerrel, Büki Ernővel száll harcba a pontokért a Mecsekben. Az F2-es kategóriában már bajnokként áll rajthoz a Bútor Róbert, Tóth Vilmos duó, amely afféle örömautózásnak szánja a Mecsek-ralit. A citroenes pilótának egyébként is jó emlékei fűződnek a pécsi viadalhoz: 1994-ben autózott ott először és azóta ahányszor csak elindult, mindig célba ért.