Janika nyerte a prológot

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.09.20. 22:34
Címkék
Ifjabb Tóth Jánosék magasra tették a lécet, amelyet rajtuk kívül mindenki levert (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth Jánosék magasra tették a lécet, amelyet rajtuk kívül mindenki levert (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth Jánosék magasra tették a lécet, amelyet rajtuk kívül mindenki levert (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth Jánosék magasra tették a lécet, amelyet rajtuk kívül mindenki levert (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth Jánosék magasra tették a lécet, amelyet rajtuk kívül mindenki levert (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth Jánosék magasra tették a lécet, amelyet rajtuk kívül mindenki levert (Fotó: Laufer László)
Még el sem kezdődött a verseny, máris mindenki az idei Mecsek-raliról beszélt. Sajnos azonban nem arról, hogy ezen a hét végén Pécs környékén eldőlhet az abszolút bajnoki cím.
Ehelyett különböző rémhírek keringtek ütközésekről, súlyos sérültekről, ám ezekből mindössze annyi volt igaz, hogy közúti baleset történt Remeteréten. Bazsó Péter egy Peugeot 106-os versenyautóval kifordult a főútra, amelyen szemből érkezett egy Audi. A két autó összeütközött – a versenygépben ülők nem sérültek meg, és a személyautó sofőrjének sem esett túl nagy baja: csak annyi, hogy a vállát meghúzta a biztonsági öv.
Persze, ebből aztán jó magyar szokás szerint lett megint "tragédia a ralin”, csak arról nem beszélt senki, hogy ezen a napon történetesen egy prológot is tartottak, amelyre többezer néző volt kíváncsi a Pécs Plazánál.

Allianz Hungária 35. nemzetközi Mecsek-rali, az ob 7. futama, Pécs

Prológ. Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 1:29.9, 2. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 1:34.3, 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 1:35.0, 4. Szeleczky, Penderik (ECS Subaru Motorsport, Ford Escort WRC) 1:35.9, 5. Bútor, Tóth V. (Total Citroen Rallye Team, Citroen Saxo Kit-car) 1:37.8, 6. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 1:38.7
A körverseny természetesen a hagyományoknak megfelelően nem számított bele az értékelésbe, viszont megadta a viadal alaphangulatát. Először a bajnoki címvédő ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős gurult a pályára, és rögtön utolérhetetlen magasságba "lőtte fel” a lécet – az 1:29.9-es időeredményt nemhogy túlszárnyalni, de még megközelíteni sem tudta senki. A második helyen végző Érdi Tibor hátránya már majdnem öt másodperc volt, csakúgy, mint Benik Balázsé. Persze, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy közben eleredt az eső ("Janika” az első kört még szárazon tette meg), úgyhogy ennek is betudható a nagy különbség.
Elvileg az N-csoportban is eldőlhetett volna a bajnoki cím a Mecsekben, csakhogy az éllovas Aschenbrenner György a rajtig sem jutott el. Pedig remek meglepetéssel készült: a helyiek kedvence, a hatszoros abszolút bajnok Büki Ernő lett volna a navigátora ezen a viadalon. Ez azonban meghiúsult, mert a csapat privát tesztjén "Asi” egy látványos akció végén fejtetőre tette a Mitsubishit. Ezzel azonban még nem volt vége a történetnek: csütörtök este a csapat elkezdett intézkedni, telefonálgatni, és a gépátvétel időpontjáig szerzett is egy Evo6-ost, amelynek azonban nem volt meg az eredeti forgalmi engedélye – csak egy pecséttel ellátott másolat –, így pedig a magyar szabályok szerint nem rajtolhatott el.
Ennek az lett az eredménye, hogy a kategória összetett második helyén álló Oroszlán László, Oroszlán Tibor testvérpár nagy lehetőséghez jutott. Ugyanis ha Pécsett nyer a szimpatikus kettős, akkor a Zemplén-ralin jó eséllyel küzdhet a bajnoki címért. Ez azonban még meszsze van, egyelőre a Mecsek-ralira kell koncentrálni. Amelynek prológján az N-csoportosok közül meglepetésre Maricsek Miklós és Szilágyi János volt a leggyorsabb holtversenyben, tizedmásodpercre azonos időt elérve. A kétkerékhajtásúaknál a bajnoki címet már a Budapest-ralin megszerző Bútor Róbert örömautózásra készül, és úgy tűnik, ezzel nem is lesz baj. A körverseny eredménye legalábbis erre utal, hiszen péntek este a kis piros Citroent kormányozó pilóta volt a leggyorsabb az F2-esek közül.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik