Ifjabb Tóth János vasárnap megszerezheti pályafutása hatodik abszolút bajnoki címét (Fotó: Laufer László)
Ifjabb Tóth János vasárnap megszerezheti pályafutása hatodik abszolút bajnoki címét (Fotó: Laufer László)
Ha valaki csak az első nap végeredményét látja, azt gondolhatja: megint a régi nóta, ifjabb Tóth János újra az élen és mögötte kisebb-nagyobb hátránnyal lemaradva a többiek. Csakhogy a Mecsek-rali szombati versenynapja korántsem volt ennyire egyszerű. Sőt, nagy csatákat hozott, meg persze kieséseket is, ahogy az már lenni szokott. És ezúttal nemcsak a hátsóbb régiókban, hanem az élmezőnyben is. Azzal kezdődött, hogy Benik Balázs kora reggel igencsak meglepte a vetélytársakat. Nem elég, hogy az első gyorsaságit megnyerte, erre még rátett egy lapáttal a második szakaszon. A harmadikon ifjabb Tóth revánsot vett, de még mindig Benik állt az élen. Akkor azonban történt egy apró malőr.
Allianz Hungária 35. nemzetközi Mecsek-rali, az ob 7. futama, Pécs
Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rallye Team, Peugeot 206 WRC) 51:00.0, 2. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 3.0 másodperc hátrány, 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 11.0 mp h., 4. Szeleczky, Penderik (ECS Subaru Motorsport, Ford Escort WRC) 43.8 mp h., 5. Szabó G., Táborszki (Alba Rallye Team, Toyota Corolla WRC) 1:21.7 p h., 6. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:50.3 p h.
Benik Focusában kicserélték a fékbetéteket és becsúszott egy kis hiba: a következő három szakaszon ugyanis alig fogtak a fékek. Ráadásként tönkrement a kormányszervó is, úgyhogy Benik nem volt virágos jókedvében, amikor három gyorsasági megtétele után megérkezett a szervizparkba. A továbbiakban már nem volt gondja, ismét begyűjtött néhány részsikert – a vezető hely azonban már rég másé volt. Érdi Tibor vette át a stafétát, aki a nap folyamán "véres verítékkel” összegyűjtött, értékes másodperceket néhány perc alatt elveszítette, amikor az utolsó szakaszon rosszul választott gumit. Száraz aszfaltra való slick abroncsokat tett fel, ám közben eleredt az eső, s habár ifjabb Tóth ugyancsak rosszul választott, mégis gyorsabb volt, és átvette a vezetést. Érdi pedig bevallotta, nem fog kockáztatni a zárónapon, hiszen többet veszíthet az ügyön, mint amennyit nyerhet. Mert bár dédelgetett álma, hogy legalább egy futamot nyerjen az idén, az év végi harmadik helyét nem szívesen tenné kockára. No nem mintha "Janika” olyan nagyon rizikózott volna szombaton. A pulzusa talán a negyvenet ha elérte, egyáltalán nem látszott rajta az esti szervizparkban, hogy olyan nagyon megviselték volna az események. "Talán túl óvatosan mentem – vallotta be az ezüst Peugeot 206 WRC pilótája. – Nem tudatosan, csak éppen így jött ki a lépés. Az ellenfelek remekül elkapták a fonalat, jól alkalmazkodtak a rapszodikus időjárási viszonyokhoz. Persze, mi is igyekeztünk, a kocsi jó volt és hát végül is vezetünk...” Talán "Janika” nyilatkozatából nem derül ki, de igenis nagy tétje van a vasárnapi napnak. Egészen pontosan az abszolút bajnoki cím. Ha ugyanis ifjabb Tóth nyer, akkor már biztos, hogy hatodszor is bajnok. Benik az egyetlen, aki még "beleköphet a levesébe”, és ehhez pontosan hat gyorsasági szakasz áll a rendelkezésére. A dobogósok mögött további WRC-sek következtek. Szeleczky Tamást végre rendesen kiszolgálja a korábban sok szomorúságot okozó Ford, Szabó Gergő szintén annak örül a legjobban, hogy még megy a gép, Tagai Tamás pedig az egész napi rossz gumiválasztás miatt bosszankodik. A World Rally Carok mögött Borsi Gergő következik, aki egyben az A8-as géposztályt is vezeti. A nap elején még hatalmas volt a csata közte és Turán Frigyes között, utóbbi sofőr azonban az Orfű–Árpádtető szakaszon az egyik kanyarban lecsúszott az útról, és beesett az erdőbe. Úgy tűnt, vége a versenyének, ám valahonnan előkerült néhány tucat néző, aki szinte a vállán vitte vissza az útra a Celicát. Ezek után Turán úgy döntött, hogy bár hétperces hátránnyal nincs túl sok értelme, de miattuk – a lelkes ralirajongók miatt – továbbmegy. Persze, ez nem változtatott azon, hogy a nemrégiben a jugoszláv ötös szorzójú Eb-futamon harmadik helyet szerző Borsi vezeti a kategóriát. Méghozzá tizenöt másodperccel megelőzve a másodikként érkező Vizin Lászlót, aki nagyon látványosan közlekedett szombaton. Az N-csoportban abszolút nem az történt, mint amit a viadal előtt vártak a szakemberek. Az ugye már pénteken nyilvánvalóvá vált, hogy az éllovas Aschenbrenner György nem tud indulni, mivel a teszten összetörte az autóját. Nagy lehetőséghez jutott tehát Oroszlán László, aki egy mecseki győzelem után a bajnoki címre is jó eséllyel pályázhatott volna az idényzárón. Ám a lehetőség hamar semmivé lett, mivel a szimpatikus testvérpár már a szombati első gyorsasági szakaszon kiesett. Tönkrement az Evo7-es váltója. Aki ott állt, ahol kitolták a pályáról a kocsit, szinte nem is mert odanézni. Két ember drámája zajlott az út szélén, tanácstalanság, düh és szomorúság volt leolvasható az arcukról. Nem csoda, hiszen óriási lehetőségtől estek el. Oroszlánék kiesése ugyanis egyben azt is jelenti, hogy a zempléni zárófutam eredményétől függetlenül Aschenbrenner már N-csoportos bajnok. De hogy a mecseki száguldásról is essen szó: az első nap végén némi meglepetést okozva a hazai pályákon autózó Lajtai Zsolt vezet. A pécsi pilóta saját bevallása szerint a nedves utaknak és a kockázatvállalásának köszönheti ezt a remek pozíciót, mert egyébként esélye sem lett volna a "lóerőgyár” Mitsubishik ellen. Mögötte a második helyen Szajky István következik, aki egyszer megpördült a bakonyi szakaszon, és otthagyott jó néhány másodpercet. Ezt a csorbát próbálta kiköszörülni egész nap – a jelek szerint sikerült is neki. A kétkerékhajtásúak mezőnyében Bútor Róbert örömautózásának lehetett tanúja a közönség. A bajnoki címet már az előző viadalon megszerző Citroen Saxo Kit-car pilótája 24 másodperces előnyt gyűjtött össze a nap végére. Láthatóan nagyon élvezte a vezetést, s noha a saját bevallása szerint a nap végére rettenetesen elfáradt, fülig ért a szája. Mögötte a második helyen Markovics György következik, és bár a 24 másodperc elvileg nem behozhatatlan, ő nem nagyon bízik a végső sikerben. Elismerte ugyanis, hogy Bútor összességében jobb nála, még akkor is, ha egy-egy szakaszon meg tudta előzni őt. Folytatás vasárnap. A zárónapon hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.