A Kheopsz piramis mögött balra, 150 méter után kis ívben jobbra, a Szfinx előtt stop.Valahogy így nézett ki az ötödik Egyiptom-rali résztvevőinek útvonala a rajtkapuig. Furcsa volt látni, ahogy az érces hangú motorok és autók kifordultak a 102 méter magas, hatalmas építmény mögül. A régmúlt keveredett a jelennel (vagy már a jövő technikája ez?), de szemmel láthatóan jól megfértek egymással. És az a tétel, hogy az ember bárhová megy a világon, biztosan belebotlik néhány magyarba, ezúttal is beigazolódott. Miközben a három magyar páros – Kis Sándor és Czeglédi Péter, Szalay Balázs és Laklóth Aladár, valamint Palik László és Darazsi Gábor – az induláshoz készülődött, egész kis B-közép alakult magyar turistákból a rajtkapu mögött. Középkorú hölgyek sikongattak, meglett urak pedig veregették a kocsik elejét, és jól érzékelhetően roppantul örültek, hogy éppen a rali időpontjában keveredtek a Ghisai piramisok tövébe.
5. Egyiptom-rali, 1. szakasz,
Kairó–Baharija (318.65 km,
ebbôl szelektív szakasz: 265.58)
Autósok: 1. Andrea Mayer, Alexander Schultz (német, Mitsubishi Pajero) 2:35:55, 2. Beccaris, Ferri (olasz, Nissan Terrano) 459 másodperc hátrány, 3. Carello, Free (olasz, Chevrolet Sport) 629 mp. h., …5. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Navarra) 14:20 p. h., …8. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Chevrolet Blazer) 31:38 p. h., …10. Palik László, Darazsi Gábor (magyar, Toyota Landcruiser) 57:27 p. h.
Motorosok: 1. Richard Sainct (francia, KTM) 2:28:23, 2. Despres (francia, KTM) 3:59 p. h, 3. Meoni (olasz, KTM) 5:38 p. h.
5. Egyiptom-rali, 1. szakasz,
Kairó–Baharija (318.65 km,
ebbôl szelektív szakasz: 265.58)
Autósok: 1. Andrea Mayer, Alexander Schultz (német, Mitsubishi Pajero) 2:35:55, 2. Beccaris, Ferri (olasz, Nissan Terrano) 459 másodperc hátrány, 3. Carello, Free (olasz, Chevrolet Sport) 629 mp. h., …5. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Navarra) 14:20 p. h., …8. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Chevrolet Blazer) 31:38 p. h., …10. Palik László, Darazsi Gábor (magyar, Toyota Landcruiser) 57:27 p. h.
Motorosok: 1. Richard Sainct (francia, KTM) 2:28:23, 2. Despres (francia, KTM) 3:59 p. h, 3. Meoni (olasz, KTM) 5:38 p. h.
Az ünneplésre azonban nem volt túl sok idő, az egyiptomi turisztikai miniszter (ő itt az egyik legnagyobb méltóság) ugyanis intett a zászlójával, és akkor már a versenyé volt a főszerep.
Erre a napra bemelegítésként 318 kilométert írtak elő a szervezők, amelyből 265 volt a szelektív szakasz hossza. Volt ebben a homokdűnéktől kezdve a szakaszokig minden, amit csak egy terepralis kívánhat magának. Jó néhány pilótának meg is gyűlt a baja a tereppel, és már a nyitónapon feladta a küzdelmet. Nem így a magyar kettősök, amelyek közül mindhárom elért a baharijai célig. Méghozzá nagyon is jó eredménnyel. Kis Sándor a legelőkelőbb pozícióban – ötödik helye azt bizonyítja, hogy nem voltak hiábavalóak a néhány héttel ezelőtti tesztek, és a Nissan fejlesztései valóban remekül sikerültek. Szalay Balázs a nyolcadikként érkezett, Palik László pedig tizedikként – szerencsére egyiküket sem hátráltatta technikai probléma. Saját bevallásuk szerint mindketten kímélték az autójukat, hiszen hátra van még hat pokoli kemény nap. Szalay fél órával később érkezett, mint az éllovas Andrea Mayer, és bár Palik hátránya ennek majdnem duplája volt, egyiküknek sincs oka a szégyenkezésre. Az első szakaszt megnyerő német hölgy ugyanis már többször nyert Dakart a női mezőnyben motorral. Az idén pártolt át a négykerekűekre, és sokak szerint ő lehet az új Jutta Kleinschmidt. Valószínűleg így gondolta ezt a 2001-es Dakar győztesének navigátora is, aki Jutta után Andreának diktálja az itinert.
A motorosoknál roppant nívós mezőny gyűlt össze, ami egyáltalán nem csoda, hiszen az egyiptomi versenyrész beleszámít a Világkupa értékelésébe is. Közülük a nyitónapon Richard Sainct terelgette a legjobban a KTM-jét, mögötte következtek márkatársai, a szintén francia Despres, az idei Dakar-győztes Meoni és a szupertehetséges Roma. A különbségek köztük mindössze percekben mérhetők, úgyhogy hatalmas csatára van kilátás az elkövetkezendő napokban.