Különös este volt. Reggeltől zajlott az élet a Rabócsiringen, már a technikai gépátvételre is nagyon sok szurkoló volt kíváncsi, és a délutáni körversenyre még többen lettek.A máriapócsi ralikrosszpályát erre a napra egy kicsit átalakították, pontosabban két nyomvonalat jelöltek ki rajta, hogy megtarthassák a híres kanári-szigeteki Bajnokok Tornájához hasonló párosversenyt.Már szürkült, amikor az első páros a pályára gurult, és sötét este lett, mire befejeződött a prológ, amely ugyan a szokásoknak megfelelően nem számított bele a verseny végeredményébe, de a presztízs szempontból nagy jelentősége volt.
2 SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama
Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos eredmény): 1. Tagai Tamás, Tagai Róbert (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:41.20, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 1:45.30, 3. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Laky Club, Subaru Impreza WRC) 1:46,80, 4. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 1:47.50, 5. Oroszlán L., Oroszlán T. (Rawex SC, Mitsubishi Lancer Evo7) 1:49.00, 6. Ollé, Tóth Zs. (Ollé Rallye Team, Subaru Impreza) 1:50.30
2 SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama
Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos eredmény): 1. Tagai Tamás, Tagai Róbert (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:41.20, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 1:45.30, 3. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Laky Club, Subaru Impreza WRC) 1:46,80, 4. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 1:47.50, 5. Oroszlán L., Oroszlán T. (Rawex SC, Mitsubishi Lancer Evo7) 1:49.00, 6. Ollé, Tóth Zs. (Ollé Rallye Team, Subaru Impreza) 1:50.30
És nemcsak a párosok tettek meg mindent a közönség szórakoztatása érdekében, hanem a rendezők is: volt itt a Formula–1-eshez hasonlító kamionos versenyzői felvonulás (kicsit szűk volt a hely a több mint hatvan párosnak, ők ennek ellenére nagyon jól szórakoztak), tűzijáték és ralikrossz-bemutató.
Az izgalmak fokozása érdekében fordított sorrendben rajtoltatták a mezőnyt (vagyis először a kisebb autók indultak), úgyhogy a végére maradt a tűzijáték – a szó szoros értelmében és a párharcok tekintetében is.
Igaz, így az év végére már jócskán megfogyatkozott a mezőny – a bajnoki címvédő ifjabb Tóth János például hiányzott a táncból – így is maradt azonban négy World Rally Car a közönség nagy örömére. Az utolsó előtti párban Tagai Tamás régi nagy ellenfelével, Aschenbrenner Györggyel küzdött. Utóbbi pilóta erre a viadalra egy Subaru WRC-t állított csatasorba az N-es Lancer helyett, de saját bevallása szerint még bőven volt mit tanulnia a versenygépről. Tagai ezzel szemben egyszerűen kirobbant a rajtból, és simán megnyerte a különcsatát. Utóbb kiderült, hogy nemcsak azt, hanem az egész prológot, hiszen az utolsó párban következő Benik Balázs és Érdi Tibor sem tudott gyorsabb lenni nála.
Utóbbi két sofőr számára egyébként különös jelentőséggel bír ez a viadal, hiszen itt dönthetik el egymás között az abszolút második hely sorsát. Nos, az első menetet Benik nyerte meg, ám ez egyelőre semmit sem jelent, az ünneplésre a vasárnapi célig várnia kell mindkét pilótának.
De még visszatérve egy kicsit a prológgyőztes Tagai testvérekre! Nekik az idén nem nagyon volt szerencséjük ezzel a WRC-vel, vagy technikai gondjuk volt, vagy nem voltak jó passzban, de ez az eredmény talán némi kárpótlást jelent az egész évi szenvedésért. Persze, valószínűleg mindketten sokkal jobban örülnének annak, ha vasárnap délután állna ez a helyezés a nevük mellett.
Az N-csoportból az Oroszlán László, Oroszlán Tibor kettős hajtott a leggyorsabban, érdekesség, hogy a különcsata során megelőzték az A-s Subaruval autózó Vizin Lászlót.
Az F2-es géposztályban Fülöp Rajmund volt a leggyorsabb, a korábbi kategóriabajnok Skoda Octaviája végre úgy "szólt”, ahogy az elő van írva, és végre olyan gyors is volt, mint a régi szép időkben.