Az időjárás alaposan megtréfálta a Zemplén-rali indulóit szombaton, hiszen átlagosan ötpercenként változtak a látási és közlekedési viszonyok. Az egyik pillanatban még ragyogóan sütött a nap, nem sokkal később pedig már csepergett az eső. Az erdős részeken nem száradt fel az út az éjszakai eső után, a lehullott falevelek pedig olyan csúszóssá tették az aszfaltot, hogy a versenyzők sokszor úgy érezték, mintha jégen közlekednének.
Érdi Tibor (képünkön) vezet, de bajnoki ezüstérméhez az is kell, hogy Benik Balázs a negyedik helynél hátrébb csússzon
Érdi Tibor (képünkön) vezet, de bajnoki ezüstérméhez az is kell, hogy Benik Balázs a negyedik helynél hátrébb csússzon
A mostoha körülmények a jelek szerint az Érdi Tibor, Varga István kettőst zavarták a legkevésbé: a Subaru Imprezával autózó duó 22 másodperces előny birtokában várhatja a zárónapot. "A végén elég lenne két másodperc is – sóhajtott Érdi. – Bárcsak már ott tartanánk...” Érdiék számára egyébként nemcsak a futamgyőzelem a tét, hanem az év végi abszolút második pozíció is. Ennek a feltétele, hogy ők nyerjenek, Benik Balázs és Somogyi Pál pedig a negyedik helynél hátrébb végezzen. Jelenleg Benik a számára még éppen megfelelő negyedik pozícióban tanyázik. A Ford Focust kormányozó pilótának nem volt túl jó napja: délelőtt a gumiválasztással voltak gondjai, délután pedig a váltó elektronikus problémái miatt veszített értékes másodperceket. Nem szóltunk még a fennmaradó két WRC-s kettősről, akik jelenleg a képzeletbeli dobogó második és harmadik fokát foglalják el. Tagai Tamás és Aschenbrenner György között mindössze egy tizedmásodperc (!) a különbség, úgyhogy köztük még hatalmas csatára van kilátás vasárnap. Tagai a saját bevallása szerint mindössze a gumiválasztással hibázott egy kicsit, egyébként élvezte az autózást, és nagyon örülne annak, ha tartani tudná a pozícióját. Aschenbrenner azonban természetesen arra törekszik, hogy Tagai tervét meghiúsítsa. Nehezítő körülmény, hogy ő életében először versenyez World Rally Carral, az N-csoportos bajnoki cím megnyerése után ez afféle jutalomjáték a számára – vagy már előrevetíti a következő idényt? Miközben az abszolútban már egy versennyel korábban, a Mecsek-ralin eldőlt a bajnoki cím sorsa, addig az ettől az évtől külön értékelt A8-as géposztályban a zempléni viadalra maradt a döntés. És ahogy azt már megszokhattuk, ezúttal is valóságos emberi drámák zajlottak a pályán. Borsi Gergő és Vizin László küzdött egymással, felváltva nyerték a szakaszokat, mindketten csak a győzelemmel lettek volna elégedettek. A nagy sietség azonban rossz véget ért. Vizin az ötödik gyorsasági szakaszon becsúszott az árokba, és bár az autója nem tört össze nagyon, csak fél óra múltán tudott kikászálódni a gödörből, akkor pedig már nem volt értelme továbbmenni.
2. SZK Transport Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Érdi Tibor, Varga István (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC) 32:24.10, 2. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport) 22:10 másodperc hátrány, 3. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Laky Club, Subaru Impreza WRC) 22.20 mp h., 4. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus WRC) 59.70 mp h., 5. Markovics, Szabó (KAMSE, Ford Escort Maxi Kit-car) 2:10.60 perc h., 6. Borsi, Diebel (Szerpen Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:21.50 p h.
Borsi Gergő már ekkor bajnoknak mondhatta magát, mégsem volt tökéletesen boldog. Örült a győzelemnek, ám jobban szerette volna, ha a pályán, nagy küzdelemben nyerhet. Nem jött össze, de ez természetesen semmit sem von le teljesítményének értékéből. Az N-csoportban is a bajnok nélkül zajlott a csata, és ott is az év végi második hely volt a tét. Az időeredmények arról tanúskodnak, hogy kiegyensúlyozott a mezőny. Sokáig a versenypályákra több hónapos kihagyás után visszatérő, és rögtön új kategóriában bemutatkozó Tobak Zoltán állt az élen, ám másfél percet veszített, amikor ugyanott, ahol Vizin, ő is becsúszott az árokba. Ekkor az Oroszlán László, Oroszlán Tibor duó vette át a vezetést, és nem kockáztatott. Nem is csoda, hiszen a testvérpár számára a második hely a tét. Ha nem hibáznak, pontosabban ha Szilágyi János előtt végeznek, akkor ők állhatnak az év végén a dobogó második fokára. Ezzel nincs is baj, hiszen pillanatnyilag a második és a harmadik helyen Posta Attila és Gerencsér Tibor következik. Előbbi pilóta gumigondokra panaszkodott, de nagyon örül, hogy ilyen közel tud lenni a rutinos Oroszlánékhoz, Gerencsér viszont azt mondta, megpróbálja visszafogni magát. Az a kisördög ugyanis, amely állandóan azt suttogja a fülébe, hogy lehetne ez jobb is, néha bizony rossz tanácsadó. Az F2-es géposztály szombati favoritja Spitzmüller Csaba volt. Egészen az utolsó gyorsasági szakaszig. Akkor ugyanis az autó első hajtása rakoncátlankodni kezdett. Még így is csak a második helyre csúszott vissza a szimpatikus versenyző, ám este a szervizparkban kiderült, hogy nem tudja folytatni a küzdelmet. A javításra nem lett volna idő, azt pedig nem akarta kockáztatni, hogy a váltó tönkremenjen. Így esett, hogy Markovics György vette át a vezető helyet, aki nagyon sportszerűen elismerte, hogy vetélytársa jobb volt nála ezen a napon. De ilyen a rali, vele is jó néhányszor kibabrált már a technika ördöge, úgyhogy számára sem ismeretlen az érzés. Markovicsnak egyébként egyáltalán nem kell szerénykednie, hiszen abszolút ötödik helyére tucatnyi jelentkező lenne. A kategória második helyén Herczig Norbert tanyázik, aki a kis fehér Saxóval bizony megdobogtatta néhányszor a fagyoskodó szurkolók szívét. Herczig egyébként navigátort váltott erre a viadalra, mert állandó társa, egyben unokatestvére éppen vizsgázott az egyetemen, ezért Csökő Zoltánnal rótta a kilométereket. Ez a változás azonban egyáltalán nem látszott meg a teljesítményén. Vasárnap hat gyorsasági vár a mezőnyre Tokaj környékén és az utolsó szakasz nemcsak a verseny végét jelenti majd, hanem azt is, hogy a ralirajongóknak egy időre el kell búcsúzniuk szeretett szakáguktól. Egészen pontosan jövő tavaszig kell majd várni a következő viadalra.