Továbbra is remekel a már Új-Zélandon világbajnokká koronázott Marcus Grönholm az Ausztrál Ralin. A Peugeot-istálló finn sofőrje az eddig megtartott gyorsasági szakaszok felét (vagyis húszból tízet) megnyerte, és tovább növelte az előnyét az abszolút sorrendben második helyen álló norvég Petter Solberg előtt.
Marcus Grönholm az eddig megtartott húsz gyorsasági szakaszból tízet megnyert (Fotó: Reuters/Mal Fairflough)
Marcus Grönholm az eddig megtartott húsz gyorsasági szakaszból tízet megnyert (Fotó: Reuters/Mal Fairflough)
"Biztos vezetés birtokában az embernek csak arra kell figyelnie, hogy ne hibázzon, és hogy a mögötte jövők ne kerüljenek túl közel hozzá – mondta Grönholm. – Mi is ezt tettük, és bár úgy érzem, egy kicsivel gyorsabbak is tudnánk lenni néhány kanyarban, de inkább a precizitásra törekszünk, nem vállalunk fölösleges kockázatot. Mindössze négy gyorsasági szakasz van hátra, úgyhogy ha nem lesz semmi technikai zűr, és nem hibázunk, akkor elvileg a miénk a győzelem.” Nemcsak Grönholm volt azonban gyors a Peugeot színeiben, hanem Harri Rovanperä is – a fiatal finn honfitársához hasonlóan négy gyorsaságiszakaszgyőzelmet aratott szombaton, igaz, az egyiket (a tizenharmadikat) holtversenyben az év végi második helyért küzdő, ám utóbb technikai okok miatt búcsúzó Colin McRae-vel.
15. Ausztrál Rali, a vb 13. futama, Perth
Abszolút sorrend 20 gyosasági szakasz után: 1. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 2:39:42.2 (átlag: 106.3 km/óra), 2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 48.3 mp h., 3. Rovanperä, Silander (finn, Peugeot 206 WRC) 1:12.7 p h., 4. Sainz, Moya (spnaol, Ford Focus WRC) 1:32.4 p h., 5. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 2:08.2 p h., 6. Duval, Fortin (brit, Ford Focus WRC) 4:21.1 p h. Következik: 3. nap, 4 gyorsasági szakasz (105.69 km) Tv: Viasat3 –0.10, Eurosport –0.15
Rovanperä már a második szakaszon Carlos Sainz elé került, és elkezdte üldözni az apró, ám annál bosszantóbb műszaki gondokkal küzdő Solberget. A finn versenyző elmondta, hogy néhány változtatást kellett végrehajtani a 206 WRC-n, mert a szezon előtti teszteken megváltoztatták többek között a pedálok beállítását és a fékkel pénteken nem volt elégedett. Ezért a második nap reggelén visszatértek az eredeti beállításokhoz, és így már sokkal jobban érezte magát a kocsiban. A Peugeot-istálló tehát két pilótáján kívül két subarus (Solberg és Mäkinen), illetve két fordos (Sainz és Duval) várhatja pontszerző helyen az ausztrál viadal zárónapját. A pénteken fának ütköző Francois Delecour navigátora, Daniel Grataloup már jobban van, boka- és medencecsonttörése, valamint tüdőzúzódása ellenére a hangulata remek: szombaton már viccelődött az orvosokkal és a nővérekkel. És kitűnően emlékszik a baleset minden pillanatára: "Körülbelül százhatvannal mentünk neki a hatalmas fának, és láttam, hogy a Lancer csúnyán összetört – mondta a rutinos francia navigátor. – Amikor megálltunk, láttam, hogy Francois belepréselődött az ülésbe, én pedig nem tudtam megszólalni. Egy kicsit megijedtem, mert az első pillanatban súlyosabbnak gondoltam a sérüléseimet, mint amilyenek valójában.” Vasárnap négy gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, ám aki azt gondolná, hogy az élen állók hátradőlhetnek az ülésükben, az nagyot téved, hiszen nagy ugratókkal és vízátfolyásokkal teletűzdelt pályát kell teljesíteniük az indulóknak.