Mindkét kategóriában francia versenyzők sikerét hozta a tereprali Világkupa utolsó viadala: a motorosoknál a KTM színeiben versenyző Cyril Despres, az autósok mezőnyében a mitsubishis Stéphane Peterhansel vihette haza a győztesnek járó trófeát. Ez egyben azt jelentette, hogy Despres-sorozatban már a második sikerét aratta Dubaiban, és azt is, hogy a Dakarra készített új Pajero szenzációsan debütált.
Mindenki elismeri, hogy a homokdűnék között a motorosoknak nehezebb dolguk van, mint az autósoknak
Mindenki elismeri, hogy a homokdűnék között a motorosoknak nehezebb dolguk van, mint az autósoknak
Despres egyébként még az utolsó napon is ráijesztett a szurkolóira és talán saját magára is, a tankolási pontnál ugyanis egy kicsit eltévedt, és néhány percbe telt, mire újra rátalált a helyes útra. A hátralévő kilométereken úgy száguldott, ahogy a csövön kifért, és a végére sikerült utolérnie az időközben elékerülő Alfie Coxot. A dél-afrikai és a francia fej fej mellett haladt az utolsó néhány száz méteren, és szinte egyszerre értek a célba. Ez pedig azt jelentette, hogy Coxnak tavaly után az idén is meg kellett elégednie a második helyezéssel. S ha már az eltévedéseknél tartunk, meg kell említenünk, hogy az autós győztes Peterhansel is jó néhányszor elbizonytalanodott a zárónap folyamán, ám neki egy percig sem kellett aggódnia, hiszen jelentős vezetés birtokában vágott neki az utolsó 405 kilométernek. "Az autó az egész verseny során hibátlanul működött – mondta Peterhansel.
Marlboro Desert Challenge, a Vk záró futama, Dubai Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 15:21:01 óra, 2. Fontenay, Picard (francia, Mitsubishi Pajero) 42:20 perc hátrány, 3. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 49:43 p h., 4. Al-Hemali, Juma-Malik (arab emírségekbeli, Nissan Patrol) 4:22:06 óra h., 5. Powell, Richards (brit, Land Rover Defender) 4:46:06 ó h. Motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 16:55:46, 2. Cox (dél-afrikai, KTM) 6:53 p h., 3. Khamis (arab emírségekbeli, Honda) 29:52 p h., 4. McBride (arab emírségekbeli, KTM) 38:58 p h., 5. Graziani (olasz, KTM) 46:02 p h., 6. Lundmark (svéd, KTM) 52:53 p h.
Vatanen visszatér
DAKAR-RALI. A hajdani négyszeres gyôztes Ari Vatanen is elindul a januári Dakar-ralin. „Egy pillanatig sem tétováztam, amikor a Nissan felajánlotta, hogy rendelkezésemre bocsátja a legfrissebb fejlesztésű terepjáróját” – mondta a legendás finn pilóta. Vatanen 1981-ben rali-vb-t nyert, majd négy alkalommal (1987, 1988, 1989, 1991) diadalmaskodott a Dakaron. A jubileumi 25. viadal résztvevôi a Franciaország, Spanyolország, Tunézia, Líbia, Egyiptom útvonalat teljesítik.
– Nagyon gyors, és könnyű vezetni a dűnék között és a homokon.” Ugyanez volt a véleménye a januári Dakar-ralit megnyerő Maszuoka Hirosinak is, aki csak azért nem állhatott dobogóra Dubaiban, mert rögtön az első napon fejtetőre tette az új Pajerót. A csapat azonban rendbehozta a kocsit, úgyhogy a négy szakaszból kettőt meg is nyert a japán versenyző, ám a győzelemért folyó csatába nem szólhatott bele. Ennek ellenére úgy vélte, nagyon hasznos volt ez a viadal – jó teszt a Dakar előtt. A Mitsubishi-csapatnak ennek ellenére nem lehetett oka a panaszra, hiszen Maszuoka borulása ellenére pajerósok állhattak a dobogó második és harmadik fokára is. Az ezüst babérkoszorút Jean-Pierre Fontenay nyakába akasztották, a bronzot pedig a terepraliban idén bemutatkozó, ám korábban két rali-világbajnoki címet szerző (1988, 1989) Miki Biasionéba. Visszatérve még egy kicsit a motorosokra: sajnos egy halálos baleset is történt a viadalon. Az első szakasz negyedik és ötödik időellenőrző pontja között a rendezők elvesztették a kapcsolatot a KTM-mel motorozó Michael Seefeldttel. A két pont között elkezdték keresni a német motorost, és késő éjszaka rá is bukkantak, de akkor már halott volt. Az orvosok szerint a halál oka egyelőre ismeretlen és csak a boncolás adhat pontos magyarázatot a történtekre, mivel balesetre utaló jeleket nem találtak, és a motor is teljesen ép. Feltételezik, hogy szívroham vagy hőguta okozta a 36 éves motoros tragédiáját.