58. Brit Rali, a vb 14. (utolsó) futama, Cardiff
A program. Péntek: 6 gyorsasági szakasz (131.68 km). Szombat: 6 (120.09). Vasárnap: 4 (137.60). Össztáv: 1641.37 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 391.89 km)
A vb állása 13 futam után. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 77 pont – már világbajnok, 2. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 34, 3. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 33, 4. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 32, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 31, 6. Rovanperä (finn, Peugeot 206 WRC) 30. Gyártók: 1. Pegueot 163 pont – már világbajnok, 2. Ford 94, 3. Subaru 54, 4. Mitsubishi, Skoda és Hyundai 9-9
Tv: Viasat3 – 0.40, Eurosport – 0.15
58. Brit Rali, a vb 14. (utolsó) futama, Cardiff
A program. Péntek: 6 gyorsasági szakasz (131.68 km). Szombat: 6 (120.09). Vasárnap: 4 (137.60). Össztáv: 1641.37 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 391.89 km)
A vb állása 13 futam után. Pilóták: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 77 pont – már világbajnok, 2. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 34, 3. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 33, 4. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 32, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 31, 6. Rovanperä (finn, Peugeot 206 WRC) 30. Gyártók: 1. Pegueot 163 pont – már világbajnok, 2. Ford 94, 3. Subaru 54, 4. Mitsubishi, Skoda és Hyundai 9-9
Tv: Viasat3 – 0.40, Eurosport – 0.15
Tavaly a világbajnoki cím volt a tét kettejük párharcában (akkor McRae fejreállt, Burns pedig "bedöcögött” a vb-címet érő harmadik helyen), az idén pedig az ezüstérmes pozíció. Pillanatnyilag Burns van lépéselőnyben, bár az egypontos különbség kettejük között szinte elenyésző. Nehezíti a helyzetet, hogy nemcsak ketten harcolnak az év végi második helyért, rajtuk kívül matematikailag még négyen – Sainz, Panizzi, Rovanperä, Solberg – esélyesek a pozícióra.
Nem szabad azonban megfeledkeznünk az év végi első helyét már két futammal a sorozat vége előtt bebiztosító Marcus Grönholmról sem, aki úgy tűnik, nem csömörlött meg a sikerektől, hiszen Ausztráliában annak dacára győzött, hogy a vb-cím már "zsebben volt”. Ráadásul Grönholm számára sem ismeretlen a győzelem íze a cardiffi központú viadalon, hiszen amíg tavaly a fent említett két brit nyúzta egymást, a finn csöndben elcsípte az első helyet. Grönholmnak ráadásul azért sem mindegy, hogy mi lesz a befutó sorrendje, mert ha ő nyer, akkor beállítja Didier Auriol egy évadon belüli futamgyőzelmi rekordját, vagyis ő is hat elsőséggel zárja a szezont. (Érdekesség, hogy amikor Auriol 1992-ben felállította ezt a rekordot, akkor ő nem lett világbajnok.)
Visszatérve még egy kicsit Burnsre: a tavalyi világbajnok számára ez az utolsó lehetőség arra, hogy a Peugeot-csapat színeiben – amely az idény elején igazolta le – megszerezze az első futamgyőzelmét.
A Brit Ralin egy érdekes bemutatkozásnak is tanúja lehet a közönség: a négyszeres gyorsasági motoros világbajnok Valentino Rossi régi álma válik valóra azzal, hogy egy Peugeot 206 WRC volánja mögött odagördül az évadzáró vb-futam rajtjához. Az olasz motorosfenomén nem a gyári csapat tagjaként indul a viadalon, az olasz Grifone Team készíti fel az autóját, amelynek elején egy hatalmas Bibendum integet, jelezvén: a Michelin tette lehetővé Rossi álmának beteljesülését. Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a motorostól nem áll távol a rali, egyrészt azért, mert egykor az édesapja is versenyzett ebben a szakágban, másrészt pedig azért, mert a Bajnokok Tornája elnevezésű párosversenyen jó néhányszor legyőzte már a profikat. A navigátora pedig nem más lesz, mint a korábbi kétszeres világbajnok Miki Biasion egykori társa, Carlo Cassina.
Nem Rossi azonban az egyetlen, aki egy másik szakágból átruccant a raliba: a volt Formula–1-es és Cart-pilóta, Mark Blundell is elindul a Brit Ralin.
Miközben Eddie Irvine a napokban Colin McRae hatására letett a ralis terveiről (az őrületes tempóban vezető skót vitte egy kört a Jaguartól nemrég kirugott írt), addig Blundell bátor volt, igaz, csak egy verseny erejéig, és vállalkozott arra, hogy beül egy Super 1600-as volánja mögé.