Gál idén először örülhet

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.11.23. 20:39
Címkék
Az évad egyetlen háromnapos viadalát tartják ezen a hét végén a terepraliszakágban, amely nemcsak a hoszszúsága miatt különleges, hanem azért is, mert kétszeres szorzóval számít az értékeléskor, vagyis dupla pont jár a helyezésekért. Ezért is állt fenn a matematikai esélye annak, hogy Bártfai István az utolsó pillanatban mégis elhalássza a bajnoki címet az idén parádésan menetelő és négy futamgyőzelmet maga mögött tudó Benyó Miklóstól.
De a matematikai esély is esély, és mivel az autósportban a technikával mint tényezővel is számolni kell, Benyónak is rajthoz kellett állnia a hét végi versenyen, amelyen úgy hullottak a párosok, mint a legyek... Már pénteken kiesett két "dobogóesélyes” – a Dakarra készülő Kis Sándornak a
Kézizálog Rt.-kupa, a tereprali ob 6. futama

Abszolút sorrend a 2. nap után: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (4x4 Off Road Club, G. Baba Proto) 2:19:05, 2. Liszi, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 9:16 perc hátrány, 3. Murczin, Garamvölgyi (3.D3 Racing, Mitsubishi Pajero) 14:50 p h., 4. Hudy, Tóth L. (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 17:08 p h., 5. Kristóf, Andó (Premier Motorsport, Hyundai Galoper) 28:58 p h., 6. Varga I., Pocseg (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 31:03 p h.
Kézizálog Rt.-kupa, a tereprali ob 6. futama

Abszolút sorrend a 2. nap után: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (4x4 Off Road Club, G. Baba Proto) 2:19:05, 2. Liszi, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 9:16 perc hátrány, 3. Murczin, Garamvölgyi (3.D3 Racing, Mitsubishi Pajero) 14:50 p h., 4. Hudy, Tóth L. (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 17:08 p h., 5. Kristóf, Andó (Premier Motorsport, Hyundai Galoper) 28:58 p h., 6. Varga I., Pocseg (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 31:03 p h.
terepváltója mondott csütörtököt, Korda Erik pedig motorgondok miatt kényszerült a pálya szélére.
És ezzel még korántsem volt vége. Szombaton váltóhiba miatt búcsúzni kényszerült Horváth Béla, de kiesett Ács László, Kéry Szilveszter és Lukács András is. Rigler Zoltánnak a sárral gyűlt meg a baja, miután pénteken kapott egy óra büntetést, és visszacsúszott az utolsó helyre, szombaton elakadt a sárban, és mivel mögötte már nem jött senki, csak a záróautó, végül az rángatta ki a kátyúból. Addigra azonban már késő volt, Riglerék későn értek be a célba, és már nem folytathatták a küzdelmet.
Kiesett a két nagy rivális is: Bártfai Istvánnak az első napon a kormányszervója ment tönkre, de még így is a harmadikként várta a reggelt. Nem sokáig örülhetett azonban, mert a technika ördöge újból kibabrált vele, és így már nem volt jelentősége (persze a végeredmény szempontjából) annak, hogy motorhiba miatt Benyó is kiesett.
Simon Péter valamivel szerencsésebb volt: az egyik gyorsasági szakaszon kiesett a bal hátsó kereke, de a navigátora visszament érte, és a többi kerékről "elcsent” egy-egy csavarral rögzíteni tudták azt, úgyhogy eljutottak a célig.
Nála is jobban örült azonban Gál István és Oroszlán Tibor. Az ötszörös bajnok kettősre az idén rájárt a rúd – az első futamra nem készült el a saját építésű csővázas Proto, de amikor elkészült, sem okozott túl sok örömet a gazdájának. Gál "Baba” egész évben csak küszködött vele, mindig volt valami gond, most azonban egyelőre úgy tűnik, hogy megtört az átok, hiszen bár egy nap még hátravan, kettőt már túlélt a "ferde szemű szörnyeteg”. Gállal pedig már ezért madarat lehetett volna fogadni. Milyen furcsa az élet, az utóbbi évek egyeduralkodója, akinek korábban szinte természetesek voltak a futamgyőzelmek, most annak is örül, hogy versenyben van. Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Gál István nemcsak versenyben van, hanem vezet is, méghozzá jókora, majdnem tízperces előnnyel.
A második helyről Liszi László várja a folytatást, jóformán neki is ez az első olyan versenye, amelyen elkerülték a technikai zűrök. Az év elején az üzemanyag-ellátó rendszerrel szenvedett, aztán a futóművel voltak gondok, mostanra azonban úgy tűnik, végre összeállt a Mitsubishi. Liszi egyébként ezen a viadalon nem a megszokott navigátorával versenyez, hanem Tóth Dénes diktálja neki az itinert. Az ok: Rack Györgynek külföldön van elfoglaltsága, ám a Dakarra már ő kíséri el Liszit. S ha már a Dakarnál tartunk, Liszin kívül versenyben van még (és a hetedik helyen áll) a sivatagi show-ra készülők közül Palik László is, aki azt nyilatkozta, nagyon jól állnak a felkészüléssel, és erre jó bizonyíték, hogy a Toyotának nem jelentettek akadályt sem a mostoha terepviszonyok, sem a "vendégmarasztaló” sár. Persze, az egyre jobban összeszokó Palik, Darázsi kettős azért óvatosan közlekedik, hiszen ez az autó a "kerekeken guruló tartalékalkatrész”, amelyet majd bepakolnak a kamionba, amikor elindulnak a világ legnehezebb tereprali-megméretésére.
De visszatérve még a második nap után dobogós helyen állókhoz: Murczin Zsolt az első napon meglehetősen indiszponált volt: kétszer is eltévedt olyan helyen, ahol "nem illett volna”, de szombatra összekapta magát, és felzárkózott a harmadik pozícióba. Nem ülhet azonban nyugodtan a babérjain, hiszen lőtávolban követi őt Hudy Károly, és hátravan még egy pokoli kemény nap.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik