Egy kishitű nevetett a végén

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.12.04. 21:04
Címkék
1. Szupermoto vb
Végeredmény: 1. Van Den Bosch (francia, KTM) 150 pont, 2. Delepine (belga, Vertemati) 117, 3. Rubio (francia, Husqvarna) 110
1. Szupermoto vb
Végeredmény: 1. Van Den Bosch (francia, KTM) 150 pont, 2. Delepine (belga, Vertemati) 117, 3. Rubio (francia, Husqvarna) 110
A hetvenes években az Egyesült Államokban azért hozták létre a szupermoto kategóriát, hogy eldöntsék: a terepmotorosok, vagy a gyorsaságizók ügyesebbek a slick gumikkal felszerelt krossz- illetve endurogépeken. Az öszszecsapások végén ritka megtiszteltetés érte a győztest, mivel a különböző kategóriák képviselői egyöntetűen elismerték, hogy ő a legjobb motoros, azaz a szupermotoros mindenki közül. Mára a szupermoto egy teljesen önálló géposztály lett, ahol már specialisták versengenek egymással az aszfalton és a terepen. Thierry Van Boscht azonban mégis mindenki a világ egyik legjobb motorosának tartja. Az ok: a 28 éves francia megdöbbentő fölénnyel nyerte meg az első ízben kiírt szupermoto vb-t. Egy porlasztóhiba akadályozta meg abban, hogy százszázalékos teljesítményt nyújtson a hét vb-futamon.
A vb-címe után egyszerűen "Miszter Szupermotonak” keresztelt Van Den Bosch fölényes sikere azért számít szenzációsnak, mert a vb rajtjánál még jó néhányan esélyesek voltak a végső sikerre. A mezőny tele volt Európa-bajnokokkal és francia bajnokokkal – és nem titok, hogy a francia a világ legerősebb bajnoksága. Klaus Kinigadner, Boris Chambon, Eddy Seel, William Rubio, Fabrice Guyot és Gerald Delepine azonban csak pillanatokra tudta felvenni a ritmust Van Den Boschsal.
Pedig a vb előtt kishitűen nyilatkozott a KTM-es: "Nem hiszem, hogy én leszek a világbajnok, hiszen a mezőny eleje nagyon erős és szerintem a többség jobb is nálam”. Van Den Bosch viszont nemcsak magát, hanem az környezetét is meglepte, hiszen a szakértők többsége sem tartotta esélyesnek. Ezek után a vb-n hét aranyból hatot megnyert, ráadásul úgy, hogy ötször a legjobb idővel jutott a döntőbe.
A finálékban többnyire a hátát látták az ellenfelek: az Ausztrál Nagydíjon kívül – akkor ment tönkre a karburátora – a többi hat vb-futamból négyen rajt-cél győzelmet aratott. Van Den Bosch fölényét a számok mutatják a legjobban: a döntőkben összesen 168 kört kellett megtenniük a versenyzőknek, akik közül 141 körben a francia haladt az első helyen. A francia a vb mellett az Eb-n is remekelt: a 14 futamból tizenegyen aranyérmes lett, és egymaga több pontot gyűjtött be, mint az ezüst- és a bronzérmes együttvéve!
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik