125 köbcentis junior motokrossz Eb
A végeredmény: 1. Moze (szlovén, Yamaha) 204 pont, 2. Kulhavy (cseh, Kawasaki) 191, 3. Pasinszkij (ukrán, KTM) 144, …8. Czúni László (magyar, KTM) 48, …10. Déczi Balázs (magyar, Kawasaki) 41, …29. Bórka János (magyar, Kawasaki) 11, …43. Lécz Gergely (magyar, Suzuki) 3
125 köbcentis junior motokrossz Eb
A végeredmény: 1. Moze (szlovén, Yamaha) 204 pont, 2. Kulhavy (cseh, Kawasaki) 191, 3. Pasinszkij (ukrán, KTM) 144, …8. Czúni László (magyar, KTM) 48, …10. Déczi Balázs (magyar, Kawasaki) 41, …29. Bórka János (magyar, Kawasaki) 11, …43. Lécz Gergely (magyar, Suzuki) 3
A magyar sikerek néhány éve kezdődtek a 80 köbcentis kategóriában. Miután Németh elhagyta a géposztályt, olyan fiatal tehetségek tűntek fel ott, akik hozzá hasonlóan igazi krosszos családból származnak. Czúni László édesapja, a négyszeres magyar bajnok idősebb Czúni László a hetvenes-nyolcvanas évek egyik hazai menője volt, és Déczi Balázs apukája, Déczi Ferenc is motokrosszos volt egykor. Ennek is köszönhető, hogy Czúni és Déczi látványos gyorsasággal kinőtte a 80-as, illetve a másodosztályú géposztályt, és a kategóriabeli bajnoki aranyaik után jelenleg mindketten az első osztály meghatározó versenyzői.
A rendkívül agresszív stílusáról elhíresült Czúni a gyorsaságát a junior Eb-n is tökéletesen kamatoztatta: Piliscséven ezüstérmes lett, és a tizenkét futam közül még négyen a legjobb tízbe került. Összetettbeli nyolcadik helyezése azért meglepetés, mert egy versenyképtelen KTM-mel csatázott. Az SX125-ös jelzésű motor műszaki hibák miatt jó néhányszor pontoktól fosztotta meg a krosszost. De nem mindig a gép volt a hibás: a fordulókban és az ugratókon még rengeteg tanulnivalója van Czúninak, ám legfontosabb, hogy megnyugodjon, hiszen a túlzott agresszivitása miatt is jó néhányszor bukott. Czúni azonban ennek ellenére büszke lehet magára, mert Harald Bartol, a KTM-csapat technikai igazgatója is felfigyelt rá. Ezek után az is lehet, hogy jövőre egy sokkal ütőképesebb SX125-öst kap.
A rendkívül fiatal Déczi Balázs karrierje is meredeken ível felfelé. A junior Eb tizedikje Piliscséven hatodik lett, ezen felül még hatszor volt pontszerző. Déczi egyáltalán nem ismeri a bukás fogalmát – karrierje során még egyszer sem sérült meg. Persze, neki is vannak hibái, igaz, ezek a fiatal korának tudhatók be. A rajtoknál magabiztosabbnak kellene lennie, a minél jobb startpozíció megkaparintásáért javítani kell a koncentrációs képességét, és a homokon kívül más talajtípuson is meg kell tanulnia gyorsan motorozni. De ha megfelelő tapasztalatot szerez, akkor a Kawasaki egyik vezérpilótája lehet.