Mintha kitört volna egy újabb francia forradalom.Csak ezúttal nem az utcákra tódultak az emberek, hanem a marseille-i sportcsarnokba. Harcos szándék egyáltalán nem volt bennük, viszont pokolian kíváncsiak voltak, ezért aztán egymás hegyén-hátán tolongtak. Hiába, Franciaországban óriási nimbusz övezi a Dakar-ralit és indulóit.Nos, a technikai ellenőrzés a szokásoknak megfelelően egy hatalmas sportcsarnokban zajlott, a parc fermét (az autók és motorok számára kialakított zárt parkolót) pedig a tőle nem sokkal távolabb lévő csarnokban alakították ki.
Ja, és aki akarta, az megszemlélhette azt a párhuzamos vonalvezetésű, egymást keresztező szinkronpályát, amelyen a roppant látványosnak ígérkező prológ zajlik majd január elsején éjszaka. Az adminisztratív és a technikai gépátvétel egyébként ugyanolyan forgatókönyv szerint zajlott, mint az előző években: először a hatalmas papírkupaccal kellett megküzdeniük a versenyzőknek, és aki "túlélte” a pecsétgyűjtést (legalább három tucatot kellett összeszedni a különböző asztaloknál), az mehetett a technikai ellenőrzésre. A szigorúságra jellemző, hogy a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser miatt körülbelül egy órán keresztül állt a sor, mert a francia autóépítő-fenomén versenygépe nem felelt meg a súlyhatárnak – könnyebb volt az előírtnál…És akkor térjünk rá honfitársainkra! A magyar résztvevők közül öt autós páros sikkerrel vette az akadályt: az egyetlen motoros induló, Szilvási Péter, valamint az ötödik Dakarjára készülő Szalay Balázs, Laklóth Aladárral az oldalán csak szilveszter napján járulhat a technikai bizottság elé. De beszéljünk azokról, akik simán vették az első akadályt! Palik László és Darázsi Gábor ezúttal sem bízott semmit a véletlenre: az autójukat az első tíz között, a kamionjukat másodikként engedte át a rostán a bizottság. Hozzájuk hasonlóan semmi gondja sem volt a Kis Sándor, Czeglédi Péter duónak – ők négyen már alig várják, hogy elkezdődjön a verseny, ha lehetett volna, már a gépátvétel után rögtön nekivágtak volna a versenytávnak. De a sivatag elsősorban türelemre tanít, úgyhogy ők mind a négyen tudták: nem kell aggódni, mert eljön még a versenyzés ideje is. Jakab Tamás egy kicsit csúszásban volt az adminisztratív gépátvétel miatt: kiderült ugyanis, hogy amerikai állampolgárok csak külön engedéllyel kaphatnak líbiai vízumot, így csapatának egyik oszlopos tagját, Frank Papot valaki mással kellett helyettesítenie az utolsó pillanatban. De szerencsére a nap végére minden és mindenki a helyére került.A Hyundai-csapatnál az volt a kérdés, hogy indulhat-e versenyben a márkaképviselet első embere, Vadas Tamás által irányított kamion, és végül kiderült, indulhat. Átvették a két versenyautót – Liszi Lászlóét és Benyó Miklósét –, valamint a két szervizkamiont is, mégsem volt teljes a nyugalom a csapaton belül. A kétszeres magyar bajnok Benyónak ugyanis kiújult a veseköve, ami miatt valószínűleg hazarepül majd Magyarországra, hogy egy itthoni kezelés után, immár versenykész állapotban lehessen ott a január elsejei rajtnál.