Szabóék kalandjai
A Szabó Gergô, Köhler Zoltán duó napja meglehetôsen izgalmasra sikeredett. Aki csak egy kicsit is ismeri Szabót, az tudja: nem kell komolyan venni, ha azt mondja, óvatos lesz, mert amint autóba ül, elkapja a hév és szemet gyönyörködtetôen kezd közlekedni.
Hacsak útját nem állja valaki, úgy, mint ahogy tette azt az Octavia WRC-t kormányozó Errani a második gyorsaságin. A fiatalember azonban pont Szabó elôtt pördült meg, és a magyar emiatt három percet ácsorgott a saját versenyidejébôl. Az esetet utóbb jelentették a versenyzôk összekötôjének, ám lapzártánkig nem született döntés arról, hogy jóváírják-e a három percet.
És ezzel még nem volt vége a kalandoknak: Szabó a harmadik gyorsaságin (amely ugyanaz a pálya volt, mint a reggeli elsô) egy percet javított a korábbi idején és megelôzte a nála jóval nagyobb vb-tapasztalattal büszkélkedô corollás márkatársát, a svájci Burrit.
Ezek után következett egy bal elsô defekt (és hat perc hátrány) a negyedik gyorsaságin, és újabb remek idô az ötödiken és a hatodikon. A magyar páros így a rendkívül elôkelô, 19. helyen zárta a pénteket.
Szabóék kalandjai
A Szabó Gergô, Köhler Zoltán duó napja meglehetôsen izgalmasra sikeredett. Aki csak egy kicsit is ismeri Szabót, az tudja: nem kell komolyan venni, ha azt mondja, óvatos lesz, mert amint autóba ül, elkapja a hév és szemet gyönyörködtetôen kezd közlekedni.
Hacsak útját nem állja valaki, úgy, mint ahogy tette azt az Octavia WRC-t kormányozó Errani a második gyorsaságin. A fiatalember azonban pont Szabó elôtt pördült meg, és a magyar emiatt három percet ácsorgott a saját versenyidejébôl. Az esetet utóbb jelentették a versenyzôk összekötôjének, ám lapzártánkig nem született döntés arról, hogy jóváírják-e a három percet.
És ezzel még nem volt vége a kalandoknak: Szabó a harmadik gyorsaságin (amely ugyanaz a pálya volt, mint a reggeli elsô) egy percet javított a korábbi idején és megelôzte a nála jóval nagyobb vb-tapasztalattal büszkélkedô corollás márkatársát, a svájci Burrit.
Ezek után következett egy bal elsô defekt (és hat perc hátrány) a negyedik gyorsaságin, és újabb remek idô az ötödiken és a hatodikon. A magyar páros így a rendkívül elôkelô, 19. helyen zárta a pénteket.
A gondok már a harmadik gyorsasági szakaszon elkezdődtek, amikor Mäkinenék megütöttek egy sziklát, amely eltörte a felnit, az pedig elvágta a fékcsövet. Mivel a szakasz után nem volt szervizpark, átmeneti megoldásként – hogy ne csak a kéziféket kelljen használni – a versenyzők elérték, hogy legalább a három ép keréken fogjon a fék. Motorolajjal helyettesítették a fékolajat, amely nem volt éppen ideális megoldás, de a szervizparkig kihúzták vele. Csakhogy akkor a Subaru végképp megmakacsolta magát és nem volt hajlandó beindulni, úgyhogy a hercegség "uralkodója” kénytelen volt önként lemondani a trónjáról.
Nem járt sokkal jobban csapattársa, Petter Solberg sem. A norvég éppen egy hídra szeretett volna ráfordulni, amikor megcsúszott egy jégfolton és egyenesen nekihajtott a hídkorlátnak. A korlát eltörött, az Impreza eleje lógott lefelé a hídról, úgyhogy a versenyzők jó húsz másodpercet töltöttek azzal, hogy visszategyék az útra. Úgy tűnt, ezután már minden rendben lesz, ám utóbb kiderült, a sérülés túl nagy volt és Solberg is kiszállt a küzdelemből.
És akkor azokról, akik még versenyben vannak, hiszen az elkövetkezendő két nap róluk szól majd.
Marcus Grönholm ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: az első versenynapon hat gyorsasági szakaszból hármat megnyert – a többi részsikeren Sebastian Loeb (2) és Colin McRae (1) osztozott –és az első perctől kezdve vezeti a versenyt. Egy apró kicsúszástól eltekintve a finn pilóta semmire sem panaszkodott, a többiek viszont levonhatták a következtetést: a Peugeot tovább erősödött a rövidke téli szünet alatt.
Erről az első napot a negyedik helyen záró Richard Burns is beszámolhatna, aki saját bevallása szerint a világon semmi kockázatot nem vállal, igyekszik megbízhatóan célba érni, mert szerinte ez a siker titka a változó pályaviszonyai miatt nagyon nehéz viadalon. A harmadik oroszlános pilóta, Gilles Panizzi azonban nem volt tökéletesen elégedett. Nem elég, hogy az aszfaltkirálynak tartott francia, még a rajt előtt egyperces büntetést kapott, mert nem jelentette, hogy az autójában elromlott a műholdas követőrendszer, az első gyorsaságin további egy perc hátrányt gyűjtött be amiatt, hogy nem sokkal a cél előtt defektet kapott.
A másik francia gyár, a Citroen is reményt keltően kezdett: a tavalyi második helyezett Loeb ezúttal is az ezüstös pozíciót foglalja el, megelőzve két rutinos csapattársát, a harmadik helyen álló Colin McRae-t, és az ötödik Carlos Sainzot. Loebbel kapcsolatos érdekesség, hogy tavaly az időeredményei alapján neki kellett volna megnyernie a viadalt, ám a szervizesei rossz helyen cseréltek kereket, ezért megbüntették és visszacsúszott egy pozíciót.
Meglepetésre nagyon jól szerepel a nem gyári színekben versenyző francia Cedric Robert, aki hazája autósport-szövetségének támogatását élvezi és az egyetlen privát pilóta a pontszerzők között – jelenleg a hetedik helyen tanyázik.
71. Monte-Carlo-rali, a 14 futamos vb 1. versenyeAbszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 2:07:24.7 (átlag: 92.4 km/óra), 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 20.6 másodperc hátrány, 3. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:16.6 perc h., 4. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:53.9 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:55.7 p h., 6. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 2:30.7 p h., 7. Robert, Bendon (francia, Peugeot 206 WRC) 4:41.1 p h., 8. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 5:03.8 p h., …19. Szabó Gergő, Köhler Zoltán (magyar, Toyota Corolla WRC) 22:36.7 p h.
Következik: 2. nap, 4 gyorsasági szakasz (114.52 km)
Tv: Eurosport, 7.30 (pénteki összefoglaló), 00.15 (szombati összefoglaló)
Häkkinen csak a 23.ROVANIEMI. Nem sikerült túl jól a bemutatkozás az új "műfajban” a kétszeres Formula–1-es világbajnok Mika Häkkinennek. Az Artic-ralin a finn autóversenyző navigátorával, Arto Kapanennel az első nap után csak a 23. helyen áll, hátrányuk 3:43.4 perc az éllovas mögött. A 34 éves pilóta – aki hivatalosan tavaly vonult vissza – egy Mitsubishi Lancert vezet.