Sebastien Loeb a szombati három gyorsasági szakaszból kettôt megnyert, és átvette a vezetést a hercegségbeli versenyen
Sebastien Loeb a szombati három gyorsasági szakaszból kettôt megnyert, és átvette a vezetést a hercegségbeli versenyen
Sebastien Loeb egyszerűen fantasztikus. A francia versenyző a maga 29 évével még szinte zöldfülűnek számít a ralisok között, de máris tiszteletet parancsol a vezetési tudása. Legalábbis az aszfaltos pályákon biztosan. Még a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm is kénytelen volt elismerni, hogy száraz aszfalton képtelen tartani a lépést Loebbel.
71. Monte-Carlo-rali, a 14 futamos vb 1. versenye Abszolút sorrend 9 gyorsasági szakasz (egyet töröltek) után: 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:08:54.0 (átlag: 88.5 km/óra), 2. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:07.9 p h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:45.0 p h., 4. Martin, Park (észt, Ford Focus WRC) 2:24.4 p h., 5. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 3:38.9 p h., 6. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206 WRC) 5:11.5 p h., 7. Kresta, Hukka (cseh, Peugeot 206 WRC) 6:16.2 p h., 8. Duval, Fortin (brit, Ford Focus WRC) 6:36.0 p h. Következik: 3. nap, 4 gyorsasági szakasz (104.20 km) Tv: Eurosport, 24.00 (összefoglaló)
A csapatfőnöke, Guy Frequelin már semmin sem lepődik meg pilótájával kapcsolatban. Annyiszor kápráztatta már el a korábbi években, hogy a csodálkozásnak nincs helye. Merthogy Loebről tudni kell, tudatosan építette fel a karrierjét. Évekkel ezelőtt azt nyilatkozta: lehet, hogy a Citroen még csak három vb-futamon vesz részt egy idényben, és talán három évet kell várnia arra, hogy mind a tizennégy versenyen elindulhasson, de neki van ideje. És amint a példa mutatja, jól tette, hogy várt, hiszen most nála több tapasztalata senkinek sincs a Xsara WRC-vel. És ez úgy tűnik, egyelőre többet számít, mint a hatalmas rutin, amellyel két újdonsült csapattársa, a Fordtól érkező Colin McRae és Carlos Sainz büszkélkedik. Persze utóbbi két pilótának sincs oka panaszra, hiszen Loeb mögött a második és a harmadik helyet foglalják el, úgyhogy a Citroen számára nem is alakulhatna jobban a hercegségbeli viadal.
A mieinket nem kímélte a technika ördöge
Szabó Gergô és Köhler Zoltán álma nem válhatott valóra Monte-Carlóban. Pedig miközben az ellenfelek – még a gyári pilóták is – sokat hibáztak, addig a mezôny egyetlen magyar párosa nagyon is ésszel autózott. Felvette a ritmust, nem akarta mindenáron legyôzni a gyári pilótákat, hanem nagyon okosan közlekedett. A technika ördöge azonban megakadályozta abban, hogy megvalósítsa legfôbb tervét, és célba érjen a hercegségben. Pedig a szombati nap jól kezdôdött a kettôs számára: az eltörölt gyorsasági után a második szakaszon a 18. legjobb idôeredményt autózta, és úgy tűnt, minden rendben van, a következô pályára azonban már nem jutottak el Szabóék, mert a Toyota Corollával hajtásproblémák voltak. A versenyzôk nagyon sajnálták, hogy így kellett otthagyniuk a futamot, mert az elsô naptól féltek jobban, szombattól már elkezdhették volna élvezni az autózást. Eltört azonban a féltengely, és háromkerékhajtással nem tudtak eljutni a szervizparkig. Sajnos így ért véget a versenyük.
A többi gyár nem mondhatja el ugyanezt. A Subaru két pilótája – Mäkinen és Solberg – már az első napon kiesett, szombaton pedig a Peugeot-kra járt rá a rúd. Először az egész hétvége folyamán szenvedő Gilles Panizzi "vérzett el”. A francia aszfaltkirály eleve betegen rajtolt el – az orvosok a magas vérnyomása miatt nem is nagyon örültek annak, hogy indulni akart –, majd még a start előtt kapott egy perc büntetést, mert nem jelentette a műholdkövető meghibásodását. És ezzel még nem volt vége. Rosszul választott gumit, és defektet kapott, szombaton pedig végleg legyőzte a betegség. Kár, mert izgalmassá tehette volna a csatát, és kár, mert nagyon várta Monte-Carlót. Csakúgy, mint a címvédő Marcus Grönholm, aki pénteken ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta. A gyorsasági szakaszok felén győzedelmeskedett, és ő várta vezető pozícióban a második napot. Csakhogy túlságosan sokat nézegetett hátrafelé, nagyon is tartott Loebtől, aztán egy jégfolton megcsúszott, és a harmadik szakaszon (amely valójában a második volt, mert a nyitó gyorsaságit biztonsági okokból törölték) nekiment egy sziklának. Körülbelül harminc percet veszített, és a napot a 15. helyen zárta. Az egyetlen oroszlános pilóta, aki még versenyben van a pontokért, nem más, mint a tavalyelőtti világbajnok, Richard Burns, aki jelenleg az ötödik helyen tanyázik a citroenesek és az észt Martin mögött. Hatalmas meglepetés, hogy a hatodik-hetedik helyen egy-egy privát Peugeot-val a francia Robert és a cseh Kresta következik.