Totális Citroën-uralom

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.01.26. 21:23
Címkék
A Citroen-csapat több mint ígéretesen kezdte első teljes szezonját a Xsara WRC-vel. Az idénynyitó Monte-Carlo-ralin ugyanis a dobogó első három fokára a francia márka képviselői állhattak. Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a téli szünet alatt erősített a Citroen: a Fordtól anyagi okok miatt "eltanácsolt Colin McRae és Carlos Sainz pedig már az első futamon igazolta klasszisát.
A Citroen tarolt Monte-Carlóban – az elsô három helyen Xsara WRC-k végeztek
A Citroen tarolt Monte-Carlóban – az elsô három helyen Xsara WRC-k végeztek
A Citroen tarolt Monte-Carlóban – az elsô három helyen Xsara WRC-k végeztek
A Citroen tarolt Monte-Carlóban – az elsô három helyen Xsara WRC-k végeztek
A Citroen tarolt Monte-Carlóban – az elsô három helyen Xsara WRC-k végeztek
A Citroen tarolt Monte-Carlóban – az elsô három helyen Xsara WRC-k végeztek
Igaz, ezúttal még mindkét korábbi világbajnoknak fejet kellett hajtania a hozzájuk képest "tejfölösszájú” Sebastien Loeb előtt, aki viszont úgy ismeri a Xsarát, mint a saját tenyerét, hiszen a fejlesztésének első pillanatától kezdve ő tesztelt és versenyzett vele.
És most megszerezte vele pályafutása második világbajnoki futamgyőzelmét is. Igazság szerint már háromnál kellene tartania, hiszen a tavalyi idénynyitón is ő volt a legjobb az időeredmények alapján, csak utóbb megbüntették (a szervizcsapata tiltott helyen cserélt kereket), így visszaesett a második helyre.
Ezúttal azonban nem volt semmi gond, ha csak azt nem nevezzük annak, hogy Loeb az első két gyorsaságira nem a legmegfelelőbb gumit választotta. Az intermediate mellett döntött, miközben a többiek vágott slickkel sokkal gyorsabbak tudtak lenni nála. A vasárnapot így szakaszgyőzelem nélkül zárta a 29 éves francia, aki azonban nem nagyon búslakodott emiatt, hiszen a végső siker az övé lett.

71. Monte-Carlo-rali,
a 14 futamos vb 1. versenye

Abszolút végeredmény: 1. Loeb Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 4:29:11.4, 2. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 38.1 másodperc hátrány, 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 52.2 mp h., 4. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 55.5 mp h., 5. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 3:16.5 p h., 6. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206 WRC) 5:16.7 p h., 7. Duval, Fortin (brit, Ford Focus WRC) 5:17.1 p h., 8. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 6:42.3 p h.

A vb állása 1 futam után. Pilóták: 1. Loeb 10 pont, 2. C. McRae 8, 3. Sainz 6, 4. Martin 5, 5. Burns 4, 6. Robert 3, 7. Duval 2, 8. Schwarz 1. Gyártók: 1. Citroen 18, 2. Ford 10, 3. Peugeot 6, 4. Hyundai 3, 5. Skoda 2
Következik (február 6–9.): Svéd-rali, a vb 2. futama

Häkkinen 29. helye

Rovaniemi. A kétszeres Formula–1-es világbajnok, Mika Häkkinen a 29. helyen végzett az Artic-ralin. A finn pilóta ezúttal debütált ebben a műfajban. „Néhányan többet vártak tôlem, én azonban csak jól akartam érezni magam. Ez sikerült is, remekül szórakoztam” – mondta a befutót követôen a 34 éves pilóta, aki egy Mitsubishi Lancert vezetett. A hivatalosan tavaly visszavonult klasszis egyelôre nem nyilatkozott arról, hogy a jövôben is rajthoz áll-e raliversenyeken.
Mögötte McRae második helye egyetlen pillanatig sem forgott veszélyben – a skót a zárónapon is jegyzett egy részsikert –, hatalmas csata zajlott viszont Sainz és a fordos Markko Martin között. Az utolsó gyorsasági előtt 3.4 másodperccel még az észt versenyző vezetett a katalán előtt, ám Sainz huszáros hajrája ellen nem volt orvosság. A citroenes az utolsó két szakaszt megnyerve kaparintotta meg végül a harmadik helyet.
A világbajnoki címvédő Peugeot-csapat tagjai közül egyedül Richard Burns szerzett pontot – Panizzi betegségére hivatkozva adta fel, Grönholm pedig szombaton az útról lecsúszva félórás hátrányba került, és végül a 13. pozícióban ért célba. Érdekesség viszont, hogy egy privát 206 WRC bekerült a pontszerzők közé, a francia Cédric Robert hazája szövetségének támogatásával ülhetett át a tavalyi Szuper1600-as Saxóból egy Peugeot-ba és meghálálta a bizalmat. Hatodik helyezése szenzációs, főleg ha figyelembe veszszük, hogy jó néhány gyári pilótát megelőzött.
A mezőny egyetlen magyar induló párosa Szabó Gergő és Köhler Zoltán sajnos már szombaton búcsúzni kényszerült: a Corolla hajtásproblémái miatt voltak kénytelenek a verseny feladására.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik