Sportos, dinamikus kocsi, amely lehetőséget nyújt a fiataloknak arra, hogy kipróbálják magukat az autósportban. Egy új lehetőség, új esély. A Magyar Nemzeti Autósport-szövetség, a Renault Hungária és a Zengő Motorsport összefogásának eredményeként ettől az évtől kezdve egy második márkakupa-sorozattal bővül a hazai gyorsasági autósport. A Renault Clio-kupa sokak számára már nem újdonság, hiszen a demóautót tavaly szeptemberben, az országos bajnokság zárófutamán már bemutatták, ám azóta már jó néhány versenygép elképszült Zengőék műhelyében.
Az egyesület vezetője, Zengő Zoltán is egy márkakupában (az Opel Astra-sorozatban) kezdte pályafutását, két évvel ezelőtt pedig átvette annak irányítását is. Az ő fejéből pattant ki az ötlet: mi lenne, ha egy másik márkát is bevonnának a gyorsasági autósportba. Azért döntöttek végül is a Clio mellett, mert az a legerősebbek közé tartozott, és mert a fiatalok többségének tetszik az a stílus, amelyet az autó képvisel. Negyven kocsit rendeltek meg, ezek közül 23 már az országban van, sőt, hatot már át is építettek. Mert hiába hagyják ki a Clio Ragnottiból már eredendően az olyan kényelmi és biztonsági berendezéseket, mint a légkondicionáló, az ABS vagy a xenonlámpa, azért átépítésre szükség van. Egyrészt a bukókeret miatt, amely arra hivatott, hogy a versenyző testi épségét megvédje a borulásokkor, másrészt a Zengő műhelyben speciális, OMP-versenyülés, hatpontos biztonsági öv, valamint versenyfutómű és kipufogórendszer kerül a Cliókba.Mivel a sorozat lényege, hogy a tehetséges hazai versenyzők ne kallódjanak el, fontos, hogy a márkakupában való részvétel ne kerüljön sokba. A Renault Clio versenykész állapotában négymillió forintért vásárolható meg, ám a vásárlási lehetőség mellett természetesen bérleti konstrukciók is léteznek. A költségcsökkentés további eleme, hogy a versenyautók az úgynevezett slick gumik helyett szabvány, utcai sportabroncsokat használhatnak majd, amelyek normálisan is jóval olcsóbbak, ám a Pirelli támogatásának köszönhetően az egyébként 34–36 ezer forintos ár 18–19 ezerre csökken abroncsonként. És akkor arról, hogy kik ülhetnek bele a kétliteres, 900 kilós, 180 lóerős versenygépekbe, amelyek 6.5 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára, és 220 fölötti végsebességre képesek. Feltétel, hogy a sorozat résztvevőinek legalább egy évet el kellett már tölteniük a szakág valamelyik kategóriájában, de méltányossági alapon a más szakágakban licenccel rendelkező versenyzők is kapnak indulási jogot. Azok, akik eddig nem szereztek versenytapasztalatot, a Hungaroring autóversenyző-képző iskolájának elvégzésével szerezhetnek B-kategóriás versenyzői licencet és így indulási jogot a Renault Clio-kupában.