Grönholm a hómező királya

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.02.09. 20:42
Címkék
Marcus Grönholm bírta a legjobban a mínuszfokok, havas utak és szöges gumik okozta megpróbáltatásokat – sôt, még élvezte is
Marcus Grönholm bírta a legjobban a mínuszfokok, havas utak és szöges gumik okozta megpróbáltatásokat – sôt, még élvezte is
Marcus Grönholm bírta a legjobban a mínuszfokok, havas utak és szöges gumik okozta megpróbáltatásokat – sôt, még élvezte is
Marcus Grönholm bírta a legjobban a mínuszfokok, havas utak és szöges gumik okozta megpróbáltatásokat – sôt, még élvezte is
Marcus Grönholm bírta a legjobban a mínuszfokok, havas utak és szöges gumik okozta megpróbáltatásokat – sôt, még élvezte is
Marcus Grönholm bírta a legjobban a mínuszfokok, havas utak és szöges gumik okozta megpróbáltatásokat – sôt, még élvezte is
Nem szakadt meg a sorozat – tovább tart a skandináv uralom a világbajnoki sorozat egyetlen klasszikusan havas viadalán. Az 52. Svéd Ralin a címvédő Marcus Grönholm gondoskodott arról, hogy az északiak legendája tovább éljen a "hazai” pályán.
A kétszeres világbajnok a verseny második gyorsasági szakaszától kezdve folyamatosan vezetett, a pozícióját egyedül honfitársa, a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen veszélyeztethette volna, ám a Peugeot ezúttal jobb volt, mint a Subaru.

52. Svéd Rali, a 14 futamos vb 2. versenye

Abszolút végeredmény: 1. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:03:28.1 (átlag: 116.3 km/óra), 2. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 50.8 másodperc hátrány, 3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:17.9 perc h., 4. Martin, Park (észt, Ford Focus WRC) 1:45.8 p h., 5. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 2:15.8 p h., 6. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:19.1 p h., 7. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:14.7 p h., 8. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia WRC) 3:19.2 p h.

A vb állása 2 futam után. Pilóták: 1. Loeb és C. McRae 12-12, 3. Grönholm, Burns és Martin 10-10, 6. Mäkinen 8, 7. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 6, 8. Robert (francia, Peugeot 206 WRC) és Solberg 3-3. Gyártók: 1. Citroen 24, 2. Peugeot 22, 3. Ford 15, 4. Subaru 11, 5. Hyundai és Skoda
3-3
Következik (február 27.–március 2.): Török Rali, a vb 3. futama
Tv: Eurosport, 9.00
"Semmi drámai nem történt – mondta Grönholm a célban. – A mai gyorsaságik elég nehezek voltak, de nem autóztam a limiten, nem kockáztattam. Tommi nagyon gyors volt, de tudtam, ha nem lesz technikai gondom, akkor nem érhet utol.”
Grönholm az utolsó négy alkalomból háromszor nyert Svédországban. Érdekesség, hogy élete első futamgyőzelmét is itt aratta (még 2000-ben), és amelyik évben győzni tudott a hóralin, abban az idényben világbajnok is lett. Nos, a jósolgatáshoz még nagyon korán van, ám ha folytatódik a hagyomány…
De térjünk vissza a tényekhez! Mindenki azt várta, hogy vasárnap Mäkinen tiszta erőből támadni kezdi az éllovast, ám végül nem így történt – Grönholm előnye nemhogy csökkent volna, még nőtt is 12 másodperccel. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy Mäkinen Imprezájával technikai gondok voltak: a kormánymű meghibásodása miatt nem tudott a maximumon autózni a rutinos finn.
A harmadik helyen érkező Richard Burns csak a távolból szemlélte az éllovasok ténykedését – ő kizárólag arra figyelt, hogy ne hibázzon, hogy épségben bevigye a kocsiját a célba. Nem is csoda, hogy nem izgult, hiszen mögötte jó fél perccel lemaradva következett a fordos Markko Martin, aki nem is az előtte álló langaléta angollal, hanem a mögötte jövő skót Colin McRae-vel volt elfoglalva. Az egykori csapattárs, de ettől az évtől kezdve Citroen-színekben versenyző McRae ugyanis folyamatosan ott lihegett az észt nyakán, akit ez annyira inspirált, hogy az utolsó előtti szakaszt megnyerte. A végjátékban ezek után már nem kellett nagyon izgulnia, hacsak az nem adott okot az izgalomra, hogy 180-190 kilométer/óra körüli tempóban (volt, hogy elérték a kétszázat is) száguldottak a hófalak között.
A gyártók versenyében a Monte-Carlóban nem éppen szerencsés Peugeot két pontra megközelítette az idénynyitón brillírozó Citroent. Utóbbi istállónak egyébként két versenyzője volt a legjobb nyolc között (vagyis pontszerző helyen) az ötödik McRae mellett a nyitó szakaszon győzedelmeskedő Loeb a hetedik pozícióban végzett. Az összetettben így azonos pontszámmal a két citroenes áll az élen, ami azért is nagy szó, mert a francia istállónak ez az első teljes idénye a világbajnokságon a Xsara WRC-vel. Persze nagyon az elején tartunk még a küzdelemnek.
A hófalakat, a szöges gumikat és a mínuszfokokat most egy időre elfelejtheti a mezőny, a következő viadalt ugyanis Törökországban tartják (a sorozat történetében először), ahol biztosan sokkal enyhébb idő várja a ralisokat három hét múlva. Már ha a háborús fenyegetettség miatt egyáltalán megtartják a versenyt. Döntés napokon belül – a versenyzők pedig közben készülhetnek…
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik