1. Török Rali, a vb 3. futama
A program. Össztáv: 1251.57 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 380.00 km). Péntek: 5 gyorsasági szakasz (116.97 km). Szombat: 7 (158.72). Vasárnap: 5 (102.76)
A vb állása 2 futam után. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és Colin McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 12-12 pont, 3. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC), Burns (brit, Peugeot 206 WRC) és Martin (észt, Ford Focus WRC) 10-10, 6. Mäkinen (finn, Subaru Impreza WRC) 8. Gyártók: 1. Citroen 24, 2. Peugeot 22, 3. Ford 15, 4. Subaru 11, 5. Hyundai és Skoda 3-3
Tv: Eurosport, 00.15
1. Török Rali, a vb 3. futama
A program. Össztáv: 1251.57 km (ebbôl a gyorsasági szakaszok hossza: 380.00 km). Péntek: 5 gyorsasági szakasz (116.97 km). Szombat: 7 (158.72). Vasárnap: 5 (102.76)
A vb állása 2 futam után. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és Colin McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 12-12 pont, 3. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC), Burns (brit, Peugeot 206 WRC) és Martin (észt, Ford Focus WRC) 10-10, 6. Mäkinen (finn, Subaru Impreza WRC) 8. Gyártók: 1. Citroen 24, 2. Peugeot 22, 3. Ford 15, 4. Subaru 11, 5. Hyundai és Skoda 3-3
Tv: Eurosport, 00.15
Végül is a rajt előtt két héttel a Nemzetközi Automobil-szövetség döntött: lesz verseny. Felkerekedhettek tehát a csapatok (köztük két magyar alakulat), hogy a pályabejárás során megismerjék az útvonalat, amely egyébként a hírek szerint az Akropolisz-, illetve a Ciprusi Rali helyszínéhez hasonlít a legjobban. Ha pedig így van, akkor a világbajnoki ponttáblázaton Sebastien Loebbel holtversenyben az élen álló Colin McRae-nek jó esélye van a győzelemre. A világbajnoki címvédő Peugeot istálló versenyzőit semmiképpen sem szabad leírni, mert bizonyára mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy a konstruktőrök versenyében átvegyék a vezetést a másik francia gyártótól, a Citroentől.
És akkor a magyarokról. Két hazai páros – a Benik Balázs, Rácz Bence, valamint a Fülöp Rajmund, Major Gábor duó – úgy döntött, hogy rajthoz áll a viadalon, és amikor arról kérdeztük őket, hogy miért pont ezt a futamot választották, mindkettejük indoklása arra épült, hogy ez a verseny még sohasem szerepelt a naptárban. Ez azért is fontos, mert mindketten először ülnek a volán mögé vb-futamon, és így a pályaismeret terén nem indulnak hátrányból.
Benikék támogatást kapnak a gyári Ford-alakulattól, ami azt jelenti, hogy a mérnökök segítenek például a gumiválasztásban, az autó beállításában, és ha kell, a szervizelésében is. Ez olyan segítség, ami nyugodt hátteret jelent a Focus WRC-t kormányozó páros számára. Érdekesség egyébként, hogy a viadalon 7 Ford Focus WRC áll rajthoz, ebből három gyári, kettő gyári segítséget élvez (ebből az egyik Beniké), a maradék kettő privát autó.
Fülöp Rajmundnak kétszer annyi oka van az izgalomra, mint a többieknek, hiszen neki nemcsak az első világbajnoki futama lesz a Török Rali, hanem egyben az első olyan versenye is, amelyen World Rally Cart kormányoz. A Toyota Corolla WRC egyébként ugyanaz, mint amivel Szabó Gergő versenyzett Monte-Carlóban, reméljük, Fülöpék elérik vele a céljukat, és célba érnek Törökországban.